Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hushjelpen
Skrevet

Hva koster en barneklipp, 11 år, stusse tuppene i salongen der du jobber?

Hva koster det hvis en lærling gjør samme jobben?

Gjest AnnikenP
Skrevet

Det kommer an på hårets tykkelse og hvilken form det skal klippes i, men mellom 350 kr og 450 kr vil jeg tro. Vanlig pris hos oss ligger på 410 kr. Det er akkurat like mye jobb i å stusse håret og gi det en real klipp. Å klippe håret rett av, enten det skal klippes 1/2 cm eller 20 cm er faktisk ganske krevende, særlig hvis håret er tykt. Læringepris varierer med hvor langt ut i utdannelsen lærlingen er.

Hvis du synes klippen var for dyr bør du få prisestimering før klippen, og hvis du ikke er fornøyd med klippen bør du gå tilbake og få lærlingen eller den ansvarlige frisøren til å rette det opp. (Jeg er ikke frisør, men jobber tidvis i en frisørsalong og har gjort det i ti år).

Gjest mammatileipåto
Skrevet

Det kommer an på hårets tykkelse og hvilken form det skal klippes i, men mellom 350 kr og 450 kr vil jeg tro. Vanlig pris hos oss ligger på 410 kr. Det er akkurat like mye jobb i å stusse håret og gi det en real klipp. Å klippe håret rett av, enten det skal klippes 1/2 cm eller 20 cm er faktisk ganske krevende, særlig hvis håret er tykt. Læringepris varierer med hvor langt ut i utdannelsen lærlingen er.

Hvis du synes klippen var for dyr bør du få prisestimering før klippen, og hvis du ikke er fornøyd med klippen bør du gå tilbake og få lærlingen eller den ansvarlige frisøren til å rette det opp. (Jeg er ikke frisør, men jobber tidvis i en frisørsalong og har gjort det i ti år).

Hei, ser du er frisør. Jeg har en to år gammel jente som jeg ønsker å stusse luggen på, får det ikke helt til pga hun er så vrang... har du noen tips bortsett fra å klippe mens hun sover?

Og om jeg gjør det hos frisør - tror du de får det til? Hva koster det å stusse luggen på en toåring?

Gjest verinoca
Skrevet

Hei, ser du er frisør. Jeg har en to år gammel jente som jeg ønsker å stusse luggen på, får det ikke helt til pga hun er så vrang... har du noen tips bortsett fra å klippe mens hun sover?

Og om jeg gjør det hos frisør - tror du de får det til? Hva koster det å stusse luggen på en toåring?

Hvorfor ikke bare sette det opp med spenne eller strikk til hun er litt eldre og klar for klipping? :-)

Lillesøster her ville selv gjerne klippes, men det var bare fordi hun så på at jeg klippet storebror. Og da er det selvsagt stas.

Er ikke frisør selv, bare leker :-)

Gjest mammatileipåto
Skrevet

Hvorfor ikke bare sette det opp med spenne eller strikk til hun er litt eldre og klar for klipping? :-)

Lillesøster her ville selv gjerne klippes, men det var bare fordi hun så på at jeg klippet storebror. Og da er det selvsagt stas.

Er ikke frisør selv, bare leker :-)

Ja, men hun hater å bli fiksa på håret,

drar ut klemma, og hårstrikk lugger :D

Gjest AnnikenP
Skrevet

Jeg er dessverre ikke frisør, men hos oss koster det ikke all verden å stusse luggen på en toåring altså... Når vi har små barn lønner det seg ofte at mor eller far får på frisørkappe og holder barnet på fanget mens frisøren klipper. Barnet blir ofte litt "paralysert" av at et fremmed menneske står så nært, snakker, kammer og klipper, samtidig som barnet ser alt i et stort speil. Hvis du skal gjøre det selv tror jeg at jeg ville forsøkt å få barnet til å se seg selv i speilet og holde speilet selv mens en klipper. Og bruk bestikkelser og skryt for alt det er verdt!

Gjest verinoca
Skrevet

Ja, men hun hater å bli fiksa på håret,

drar ut klemma, og hårstrikk lugger :D

Hm. Litt motsatt av dolleberta her i gården med andre ord :o))

Skrevet

på en gutt koster det 425, for en jente ca 450kr..

vi lærlingene tar fullpris..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...