Gå til innhold

Velg barnas foreldre med omhu

Anbefalte innlegg

Gjest moralisten
Skrevet

Hvis du er en vanlig "oppegående" person, setter du deg ikke i en situasjon hvor du får barn med en åpenbart mentalt syk person.

Det virker som om mange her har fått barn med menn og kvinner de helt klart på forhånd visste om var utilregnelige. Hvorfor?

Bruk prevensjon ved ONS slik at du sparer deg selv for mange lidelser.

Et barn unnfanget med en tilfeldig mann/kvinne får problemer. Garantert. Hvordan jeg kan vite det? Jo, fordi foreldrene var så dumme å ligge med hverandre uten å kjenne hverandre og uten å bruke prevensjon. For meg vitner det helt klart om liten intelligens hos begge parter.

Gjest Puhhhhhhhh
Skrevet

Uff, en venninne av meg var sammen med en tidligere rusmisbruker som attpåtil hadde scizofrene tendenser, han var ikke helt ferdig med rusen,

gjemte seg ofte vekk....

og brukte en del piller.

Han var ikke helt ferdig med sin eks, de hadde barn i lag,

det virka som han dret i venninna mi, og i desperat forsøk på å få dem nærmere knyttet sammen prøvde hun bli gravid med ham! Hallo! hva med ungen da?

Heldigvis skar forholdet seg før det gikk så langt. Nå har hun truffet en mer stabil fyr og ting ser bedre ut :9

Gjest moralisten
Skrevet

ououou her er du ut å kjøre

Ja, det var meninga. Men det må jo sies, for det er så sant så sant.

Når skal man begynne å tenke på _barna_ oppi alt dette?

Det kan mange ganger virke som om folk tenker seg mer nøye om før de skaffer seg et kjæledyr enn når de skaffer seg barn.

Skrevet

Mm. Igrunnen synd at du ikke fikk sagt det til DISSE folkenes foreldre...nei vent litt! BESTEFORELDRE....eller...nei.

Obla di obla da life goes ooooooon la di dadidadi daaaaaa... ;oD

Gjest moralisten
Skrevet

Mm. Igrunnen synd at du ikke fikk sagt det til DISSE folkenes foreldre...nei vent litt! BESTEFORELDRE....eller...nei.

Obla di obla da life goes ooooooon la di dadidadi daaaaaa... ;oD

Selv om våre foreldre, besteforeldre, oldeforeldre and so on var uansvarlige, uintelligente duster, så betyr ikke det at man behøver å fortsette den trenden. Det går an å bruke hue! Særlig nå til dags når de fleste har skolegang og utdannelse i "hue og ræva" som våre forfedre ikke hadde...

Skrevet

Selv om våre foreldre, besteforeldre, oldeforeldre and so on var uansvarlige, uintelligente duster, så betyr ikke det at man behøver å fortsette den trenden. Det går an å bruke hue! Særlig nå til dags når de fleste har skolegang og utdannelse i "hue og ræva" som våre forfedre ikke hadde...

*Skrattler* Jaja lykke til med prosjektet ditt da. Og måtte du aldri bli skuffet over mennesker du velger i livet ditt!

Gjest moralisten
Skrevet

*Skrattler* Jaja lykke til med prosjektet ditt da. Og måtte du aldri bli skuffet over mennesker du velger i livet ditt!

*skrattler rått tilbake* fordi fu da nok er en av de dustene som har valgt feil...

Bare innrøm det, du valgte feil forelder til barnet/barna dine! Men kanskje aller helst så var det DU selv som var den gale forelderen...

Skrevet

*skrattler rått tilbake* fordi fu da nok er en av de dustene som har valgt feil...

Bare innrøm det, du valgte feil forelder til barnet/barna dine! Men kanskje aller helst så var det DU selv som var den gale forelderen...

*Sender en klem* Kan se ut som du trenger en gitt..

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Er litt enig med deg. Men du vet, den kjærligheten, den gjør blind! Kjenner ei som ble pålagt av barnevernet å skilles fra mannen sin pga han er psykisk syk, ellers ville barnevernet ta de to barna fra henne. og det gjorde hun da, men passet på å bli gravid med ham igjen, sist de møttes i smug. Så nå sitter hun som enslig mor med tre små barn. Da kan en begynne å lure på iq nivået.

men ellers så er det jo ikke alltid at de dårlige sidene av folk kommer fram før det er gått noen år, så det er ikke alltid lett å velge rett.

Skrevet

Er litt enig med deg. Men du vet, den kjærligheten, den gjør blind! Kjenner ei som ble pålagt av barnevernet å skilles fra mannen sin pga han er psykisk syk, ellers ville barnevernet ta de to barna fra henne. og det gjorde hun da, men passet på å bli gravid med ham igjen, sist de møttes i smug. Så nå sitter hun som enslig mor med tre små barn. Da kan en begynne å lure på iq nivået.

men ellers så er det jo ikke alltid at de dårlige sidene av folk kommer fram før det er gått noen år, så det er ikke alltid lett å velge rett.

Kjenner vi samme dama, eller er det dessverre flere slike tilfeller omkring i det ganske land?

Skrevet

Det kan se ut til at mange ser på å gifte seg som et for stort steg å ta for man er ikke sikker på om man har funnet den rette, men samme folk greier å lage barn med hverandre uten at det blir sett på som noen big deal. Det samme gjenspeiler seg i samfunnet, hvis man sier at man skal gifte seg etter 1 års bekjentskap blir man sett på som sprøyte gal som gifter seg med noen etter så kort bekjentskap, men venter det samme paret barn i samme tidsrom blir det sett på som bare koselig.

De forholdene jeg kjenner til varer ikke lenge og man sitter der med barn med en som ikke nødvendigvis er gal, men kanskje har et helt annet syn på oppdragelse enn det man selv har.

Skrevet

Teoretisk sett, er jeg faktisk litt enig med deg.

Jeg regner da med at du ikke sikter til "normale" mennesker som selvsagt også kan komme opp i ganske "stygge konflikter" som gjør at forhold skjærer seg og skaper problemer.

Men at du hovedsakelig mener f.eks rusmisbrukere, eller personer som er mentalt ustabile, voldelige, fullstendig uansvarlige etc..

Hvis man på forhånd VET (eller burde forstått) at personen har negative sider av såpass stor betydning, så virker det ganske ufornuftig å få barn med vedkommende.

Men det er jo en kjent sak at det ikke akkurat er fornuften som taler høyest når det gjelder forelskelse og "kjærlighet."

Dessuten har de aller fleste mennesker mange gode sider i tillegg til de "dårlige." Og selvoppholdelsesdriften i oss mennesker er laget slik at vi stort sett prøver å legge mest vekt på det positive vi erfarer..

Det er jo også sånn at ting kan oppstå eller utvikle seg etterhvert.

En psykopat eller voldelig person, slår neppe kjæresten sin på første date, liksom... Og det kan ofte ta mange år før vedkommende når "sitt verste" i adferd.

Psykiske problemer kan jo også oppstå av konkrete hendelser, eller utvikle seg på senere stadium i livet. Det samme gjelder rusmisbruk og alkoholisme.

Poenget er at man ikke alltid "vet hva man får" når man går inn i et forhold med en person.

Og når det gjelder barn, så er det dessverre litt for sent å være etterpåklok..

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Kjenner vi samme dama, eller er det dessverre flere slike tilfeller omkring i det ganske land?

hmm. hvordan finne ut av det... hva er første bokstav i navnet hennes?

Gjest Naiviteten lenge leve?
Skrevet

Tydelig psykisk syke er nå en ting, men det er jo ikke bare disse rare valg folk gjør.

Jeg har mange ganger undret meg på hvorfor par har både valgt å være sammen, men ikke minst valgt å få barn. Når den ene parten oppfører seg på en slik måte som den andre parten misliker _før_ man får barn, hvorfor tror man at det skal endres om det kommer et barn? Jeg forstår bare ikke, og i det kjedsommelige får man jo rett - de går fra hverandre.

Å være singel og barnløs må være mye mindre katastrofalt enn å få barn med noen man vil/må forandre for å få et godt samliv.

Gjest rister på haue
Skrevet

Tydelig psykisk syke er nå en ting, men det er jo ikke bare disse rare valg folk gjør.

Jeg har mange ganger undret meg på hvorfor par har både valgt å være sammen, men ikke minst valgt å få barn. Når den ene parten oppfører seg på en slik måte som den andre parten misliker _før_ man får barn, hvorfor tror man at det skal endres om det kommer et barn? Jeg forstår bare ikke, og i det kjedsommelige får man jo rett - de går fra hverandre.

Å være singel og barnløs må være mye mindre katastrofalt enn å få barn med noen man vil/må forandre for å få et godt samliv.

Det det er veldig rart ja. Jeg er selv et resultat av noe sånt fra mine foreldre. Faren min drakk og mora mi trodde hele tida at bare slik og bare sånn, så blir alt så mye bedre og han ville slutte å drikke.

Desto dypere ned i skitten kom de.

3 barn greide de å få sammen.

Skrevet

hmm. hvordan finne ut av det... hva er første bokstav i navnet hennes?

N... i dette tilfellet. Men jeg tror dessverre det ikke er så unikt :(

Gjest solfryd
Skrevet

Teoretisk sett, er jeg faktisk litt enig med deg.

Jeg regner da med at du ikke sikter til "normale" mennesker som selvsagt også kan komme opp i ganske "stygge konflikter" som gjør at forhold skjærer seg og skaper problemer.

Men at du hovedsakelig mener f.eks rusmisbrukere, eller personer som er mentalt ustabile, voldelige, fullstendig uansvarlige etc..

Hvis man på forhånd VET (eller burde forstått) at personen har negative sider av såpass stor betydning, så virker det ganske ufornuftig å få barn med vedkommende.

Men det er jo en kjent sak at det ikke akkurat er fornuften som taler høyest når det gjelder forelskelse og "kjærlighet."

Dessuten har de aller fleste mennesker mange gode sider i tillegg til de "dårlige." Og selvoppholdelsesdriften i oss mennesker er laget slik at vi stort sett prøver å legge mest vekt på det positive vi erfarer..

Det er jo også sånn at ting kan oppstå eller utvikle seg etterhvert.

En psykopat eller voldelig person, slår neppe kjæresten sin på første date, liksom... Og det kan ofte ta mange år før vedkommende når "sitt verste" i adferd.

Psykiske problemer kan jo også oppstå av konkrete hendelser, eller utvikle seg på senere stadium i livet. Det samme gjelder rusmisbruk og alkoholisme.

Poenget er at man ikke alltid "vet hva man får" når man går inn i et forhold med en person.

Og når det gjelder barn, så er det dessverre litt for sent å være etterpåklok..

''Men at du hovedsakelig mener f.eks rusmisbrukere, eller personer som er mentalt ustabile, voldelige, fullstendig uansvarlige etc.. ''

Jepp, det er de jeg mener.

En kunne ha spart seg for mange problemer hvis en brukte hue litt bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...