Gå til innhold

har jeg gjort noe galt eller?

Anbefalte innlegg

Gjest føler seg litt svikta
Skrevet

Har ikke hørt fra en venninne på ukesvis.

Sendte sms og spurte om å treffes, fikk aldri svar...

Skrev på facebook både på wallen og i post, ingen svar, men ser hun har svart andre etter den tid. Ikke rart jeg blir litt paranoid og lurer på om hun unngår meg eller noe....

Men vil ikke skremme henne bort med å være helt på tuppa heller, "er du sur på meg" osv...

Det trenger jo ikke være noe med meg, kan jo være hun sliter med noe og vil ha fred og sånn... ikke godt å si. Rar dame egentlig. Virka jo som hun ville være venn med meg, sist sa hun at nå må vi være flinke og holde kontakten.

Yeah right. Jeg har nå prøvd mitt jeg nå....

Hvis hun vil være venn får hun ta kontakt selv. Orker ikke sitte med klump i brystet og føle at jeg har gjort/sagt noe galt...

Skrevet

Noen folk er bare rett og slett umulig å forholde seg til fordi de er helt håpløst vinglete. Ene dagen er de blide som soler og du er bestevenn, neste dag får du en kald skulder og utskjelling.

Det smarteste man gjør er å merke seg at man ikke bør stole på vedkommende, og finne nye venner!

La det være. Du har vært villig til å være en venn og ha kontakt. Når du ikke blir møtt så gå videre. Du har ikke gjort noe galt. Kanskje kjerringa bare er forbanna på gubben sin for alt du vet, og du står lagelig til, som han sa, og hogg hodet av mannen...

Gjest føler seg litt svikta
Skrevet

Noen folk er bare rett og slett umulig å forholde seg til fordi de er helt håpløst vinglete. Ene dagen er de blide som soler og du er bestevenn, neste dag får du en kald skulder og utskjelling.

Det smarteste man gjør er å merke seg at man ikke bør stole på vedkommende, og finne nye venner!

La det være. Du har vært villig til å være en venn og ha kontakt. Når du ikke blir møtt så gå videre. Du har ikke gjort noe galt. Kanskje kjerringa bare er forbanna på gubben sin for alt du vet, og du står lagelig til, som han sa, og hogg hodet av mannen...

Ja, ikke godt å si. Kan hende hun er manisk depressiv og vet du, at hun i perioder vil være supersosial og ha mange venner, så får hun nedturer der hun helst vil bure seg inn hjemme...

Døren min er åpen den, men da får hun ta kontakt selv, jeg gidder ikke mase.

Imens har jeg heldigvis andre nye og gamle venner :)

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Sånn har jeg det med den ene søsteren min. Mer innviklet psyke skal en lete lenger etter. Jeg kan også sende sms, og ikke få svar. Tilslutt sender jeg sms og spør om hun er sur,eller?

Får aldri svar. Plutselig kan hun komme på besøk som om ingenting har skjedd, og ikke nevne noe om smsene.

Gjest verinoca
Skrevet

Sånn har jeg det med den ene søsteren min. Mer innviklet psyke skal en lete lenger etter. Jeg kan også sende sms, og ikke få svar. Tilslutt sender jeg sms og spør om hun er sur,eller?

Får aldri svar. Plutselig kan hun komme på besøk som om ingenting har skjedd, og ikke nevne noe om smsene.

Å stille spørsmålet "er du sur eller"? er egentlig ganske ufint synes jeg.... Og bidrar hvertfall ikke til et nærere forhold, snarere tvert imot.

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Å stille spørsmålet "er du sur eller"? er egentlig ganske ufint synes jeg.... Og bidrar hvertfall ikke til et nærere forhold, snarere tvert imot.

det er da søsteren min! og hun kan komme med mange andre sårende bemerkninger til meg. så at jeg spør om det, er bare barnemat i forhold.

Gjest verinoca
Skrevet

det er da søsteren min! og hun kan komme med mange andre sårende bemerkninger til meg. så at jeg spør om det, er bare barnemat i forhold.

''det er da søsteren min! og hun kan komme med mange andre sårende bemerkninger til meg. så at jeg spør om det, er bare barnemat i forhold.''

Dette skrev du ingenting om i sta, du skrev bare at hun ikke svarer. Dere har tydelig et komplisert forhold ja, og det er ikke min mening å gå inn i det.

Men generelt synes jeg kommentaren "er du sur eller?" er krenkende.

Skrevet

''det er da søsteren min! og hun kan komme med mange andre sårende bemerkninger til meg. så at jeg spør om det, er bare barnemat i forhold.''

Dette skrev du ingenting om i sta, du skrev bare at hun ikke svarer. Dere har tydelig et komplisert forhold ja, og det er ikke min mening å gå inn i det.

Kommer an på tonefallet og kroppsspråket det, synes jeg. Man kan gi en klem og si "er du sur eller?" og se medfølende i øynene.

Og man kan lage "glefsefjes" og henda på hofta med kjerringstemme "er du SUR eller?"

trollemor;o)
Skrevet

Det enkleste er å ta opp telefonen og ringe henne. Det er idioti og bruke krefter på å å undre seg og lure.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Det enkleste er å ta opp telefonen og ringe henne. Det er idioti og bruke krefter på å å undre seg og lure.

Har gjort det, men hun tar jo ikke telefonen :D

tar et hindt... :( snufs

Gjest trådstarter
Skrevet

Ja, det er litt angripende å si noe sånt,

så jeg tør ikke spørre om det...

men jeg gjorde det en gang med en annen venninne som ignorerte meg på samme måte, og da ble alt mye bedre :)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Mange sier at de skal være flinke å holde kontakten, selv om de ikke mener det. Du har prøvd å ta kontakt flere ganger uten respons, så jeg tror jeg hadde ventet til hun tok kontakt, eller glemt hele dama.

Gjest verinoca
Skrevet

Kommer an på tonefallet og kroppsspråket det, synes jeg. Man kan gi en klem og si "er du sur eller?" og se medfølende i øynene.

Og man kan lage "glefsefjes" og henda på hofta med kjerringstemme "er du SUR eller?"

Vanskelig å nyansere i en sms, dessverre. Og om man har en litt krass meningsutveksling som så toppes med en "er du sur, eller?" kan det oppleves veldig konfronterende.

:-)

Skrevet

Vanskelig å nyansere i en sms, dessverre. Og om man har en litt krass meningsutveksling som så toppes med en "er du sur, eller?" kan det oppleves veldig konfronterende.

:-)

Ikke uenig med deg i det og ville nok tenkt meg om før jeg sa det uten å SE personen...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Du har tatt kontakt. Mer kan du ikke gjøre.

Bare vent å se.

Evt kan du ønske henne en god feiring 17 mai (e.l). Og så lar du det ligge med det. Dersom hun aldri svarer så er dette også et svar.

Gjest trådstarter
Skrevet

Ikke uenig med deg i det og ville nok tenkt meg om før jeg sa det uten å SE personen...

Kanskje hvis man skrev ;-)

Er du sur eller? ;-)

Gjest høstløv
Skrevet

Kanskje hvis man skrev ;-)

Er du sur eller? ;-)

''Er du sur eller? ;-)''

Hadde jeg fått en slik sms, så ville jeg bli sur.

Gjest ingalinn
Skrevet

''Er du sur eller? ;-)''

Hadde jeg fått en slik sms, så ville jeg bli sur.

Det hadde jeg også blitt.

Det er på en måte en form for hersketeknikk etter min mening, som å si; at ved at du ikke svarer meg eller oppfører deg slik jeg forventer, kan det ikke finnes annen forklaring enn at du er sur på meg. Og det er smakløst og ufint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...