Gjest Konfirmamma Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg har akkurat konfirmert eldste barnet mitt, og far til barnet har ikke bidratt med noe. Han møtte opp og gav to tusen i gave. Saken er at jeg er uføretrygdet og gift med en mann som tjener godt. Min mann anser barnet som like mye sitt, og har betalt alle utgifter til konfirmasjonen samt en dyr gave. Nå sitter jeg og lurer på om jeg skal søke om å få dekket en del slik at jeg kan betale min mann tilbake litt. Eller om jeg bare skal la ting være som de er. Far til barnet har ny familie og har konsekvent prioritert denne på vårt barns bekostning. Vi har aldri hatt samværsavtale og samvær har vært på fars innfall nå og da et par ganger i året. Lang historie.. Noen innspill fra noen? Jeg er evig takknemlig for min kjære mann og grineferdig for barnets far. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jadajadajada Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 ikke utnytt staten slik 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Konfirmamma Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 ikke utnytt staten slik Hva har staten med det å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meget uenig Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Dersom reglene er sånn at du som er gift, med stabil og god økonomi kan søke støtte for private utgifter syns jeg det er noe riv ruskende galt med regelverket. Til spørsmålet ditt: Nei, jeg syns ikke du skal søke støtte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Konfirmamma Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Dersom reglene er sånn at du som er gift, med stabil og god økonomi kan søke støtte for private utgifter syns jeg det er noe riv ruskende galt med regelverket. Til spørsmålet ditt: Nei, jeg syns ikke du skal søke støtte. Så du mener at barnets far skal slippe å betale sin del av utgiftene til konfirmasjonen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jadajadajada Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Så du mener at barnets far skal slippe å betale sin del av utgiftene til konfirmasjonen? barnets far blir da skattebetalerne???? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Konfirmamma Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 barnets far blir da skattebetalerne???? Beklager. Men jeg skjønner ikke hva du snakker om. Hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med så la være å svare takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Nei, jeg synes ikke du skal søke om støtte. Jeg er i lik situasjon som deg. Da min eldste ble konfirmert, så involverte jeg ikke barnefaren, men min mann hjalp til økonomisk. Det var aldri spørsmål om noe annet. Jeg er av den oppfatning at den mannen som giftet seg med meg, når jeg hadde et barn, får barnet, og også utgifter med barnet, på kjøpet. Vil jo legge til at barnefarens mor, altså barnets farmor, lagde selskap til konfirmanten i tillegg. Der de var alle på barnefars side. Men uansett hva han hadde gjort eller ikke gjort, så hadde jeg aldri bedt ham være med å dekke utgiftene som var i forbindelse med konfirmasjonen. Har heller aldri bedt ham være med å dekke tannreguleringen, den kom på 10000, og det betalte gladelig jeg og min mann. Men dette er min mening. Jeg kan jo ikke bestemme hva du skal mene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Beklager. Men jeg skjønner ikke hva du snakker om. Hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med så la være å svare takk. Vedkommende som svarer deg, tror sikkert at det er et særtilskudd du kan søke på som staten innvilger, og utbetaler. Men det er jo ikke det. Det er jo et tilskudd som barnefar i tilfelle skal betale. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 barnets far blir da skattebetalerne???? Særtilskuddet betales av barnefaren, i tillegg til ordinært barnebidrag. http://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/Særtilskudd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det synes jeg du skal Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Her var det mye rare svar. Det er selvsagt barnets far som er ansvarlig for å betale sin del av konfirmasjonen, ikke din nye mann. Selvsagt søker du særtilskudd. Har faren ikke råd til å betale, er reglene snille nok til at han slipper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Konfirmamma Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Her var det mye rare svar. Det er selvsagt barnets far som er ansvarlig for å betale sin del av konfirmasjonen, ikke din nye mann. Selvsagt søker du særtilskudd. Har faren ikke råd til å betale, er reglene snille nok til at han slipper. Så sprikende svar som det var her så hjalp det overhodet ikke på magevondten min. Jeg har bare lyst å grine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Så sprikende svar som det var her så hjalp det overhodet ikke på magevondten min. Jeg har bare lyst å grine. Nei, du må ikke ta det ille opp. Du spør om hva andre synes, og da har vi lov å skrive hva vi synes. Hvis du har lyst til å søke om det, så gjør du det! hvis du ville at alle skulle svare at du burde søke, så er det nok ikke rette stedet å spør... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det synes jeg du skal Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Så sprikende svar som det var her så hjalp det overhodet ikke på magevondten min. Jeg har bare lyst å grine. Som sagt, jeg skjønner ikke de andre svarene, og skulle gjerne hørt hvorfor de mener far ikke er ansvarlig for å betale for eget barns konfirmasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Som sagt, jeg skjønner ikke de andre svarene, og skulle gjerne hørt hvorfor de mener far ikke er ansvarlig for å betale for eget barns konfirmasjon. hvis en velger å skrive her for å spørre om ting, så er det lov å ha forskjellige meninger. Hun velger selv hvem hun vil høre på, og hva hun skal gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det synes jeg du skal Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 hvis en velger å skrive her for å spørre om ting, så er det lov å ha forskjellige meninger. Hun velger selv hvem hun vil høre på, og hva hun skal gjøre. Selvsagt velger hun selv, men hvorfor mener du at faren ikke skal være med å betale for sitt eget barn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Selvsagt velger hun selv, men hvorfor mener du at faren ikke skal være med å betale for sitt eget barn? Jeg for min del, ville ha minst mulig med barnefaren å gjøre. Jeg giftet meg med en annen mann, og sa fra til ham at han fikk barnet på kjøpet, med både ulemper og goder. min mann har aldri protestert på det. Jeg mener, at hvis trådstarter har god økonomi, i og med at hun er gift på ny, så er det "unødvendig" å mase på barnefaren. Men, det er klart, hvis hun sliter økonomisk, så burde hun søke. Men en må jo gjøre som en vil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det synes jeg du skal Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg for min del, ville ha minst mulig med barnefaren å gjøre. Jeg giftet meg med en annen mann, og sa fra til ham at han fikk barnet på kjøpet, med både ulemper og goder. min mann har aldri protestert på det. Jeg mener, at hvis trådstarter har god økonomi, i og med at hun er gift på ny, så er det "unødvendig" å mase på barnefaren. Men, det er klart, hvis hun sliter økonomisk, så burde hun søke. Men en må jo gjøre som en vil. Og jeg mener at det å forsørge egne barn ikke er frivillig for fedre selv om barnas mor kunne klart det alene. Men som du sier, Konfirmamma velger selv hvem hun vil høre på. Jeg synes bare det er rart at så mange ser ut til å mene at man bare har lov til å be far om å bidra hvis man ikke klarer jobben selv. Er ikke far like mye forelder og like mye ansvarlig som mor? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Og jeg mener at det å forsørge egne barn ikke er frivillig for fedre selv om barnas mor kunne klart det alene. Men som du sier, Konfirmamma velger selv hvem hun vil høre på. Jeg synes bare det er rart at så mange ser ut til å mene at man bare har lov til å be far om å bidra hvis man ikke klarer jobben selv. Er ikke far like mye forelder og like mye ansvarlig som mor? Jo, men du må skjønne at det er ikke alle fedre som mener det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det synes jeg du skal Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Jo, men du må skjønne at det er ikke alle fedre som mener det. Det har jeg skjønt. At det er, ikke hvorfor. Men hva forandrer det på saken? Far kan velge å mene at det ikke er hans jobb å forsørge barnet sitt, men når reglene sier at mor har rett til særtilskuddet ser jeg ikke at denne noe merkelige oppfatningen fra fars side fritar ham for plikt til å betale, og pålegger mor ansvaret for å betale alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.