Gå til innhold

Kan jeg bli kristen?

Anbefalte innlegg

Gjest Noe å tro på
Skrevet

Jeg skulle så ønske at jeg var kristen. Jeg har lyst til å tilhøre et felleskap av mennesker som virkelig tror på noe. Jeg har prøvd og prøvd men jeg klarer ikke å bli kristen. Jeg synes det hele virker oppkonstruert og jeg fatter og begriper ikke at folk tror på en allmektig og skapende Gud. Jeg har gått masse i kriken og deltatt i mange sammenhenger med et kristent felleskap, men fordi jeg jo ikke tror på noe av det som er selve fokus, så føler jeg meg som en inntrenger.

Har noen råd til meg? Jeg trenger et sterkt felleskap.

Skrevet

Hvorfor må fellesskapet være kristent?

Hvorfor ikke miljø, politikk, hjelpe Leger uten Grenser, eller andre. De har store fellesskap, og utretter noe nyttig.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Herremin!

Bli heller medlem av en supporterklubb for normale mennesker. F.eks. fotball, sykling, håndarbeid (jeg er helt sikker på at også disse har klubber for hardcore strikkere), eller hva det nå måtte være som interesserer deg.

Selv dagdriverne som sitter på sin stampub fra lunsj til stengetid må da være et langt bedre felleskap enn JC-freaks.

Skrevet

Eller du kan skaffe deg en Harley og bli med i dertilhørende fellesskap...? Type religion det og har jeg skjønt.

Skrevet

Eller du kan skaffe deg en Harley og bli med i dertilhørende fellesskap...? Type religion det og har jeg skjønt.

Det får da være måte på fundamentalisme?

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det får da være måte på fundamentalisme?

;-)

Med vennlig hilsen

*Humrer* :o)

Skrevet

Herremin!

Bli heller medlem av en supporterklubb for normale mennesker. F.eks. fotball, sykling, håndarbeid (jeg er helt sikker på at også disse har klubber for hardcore strikkere), eller hva det nå måtte være som interesserer deg.

Selv dagdriverne som sitter på sin stampub fra lunsj til stengetid må da være et langt bedre felleskap enn JC-freaks.

* fnis * Jeg tenkte umiddelbart på Klanen. Selv om jeg ikke holder med Enga.

Gjest solfryd
Skrevet

Har du forsøkt å bli bedt for? Forbønn kan løse opp mye...

trollemor;o)
Skrevet

Du må jo ikke tro for å høre til i det samme fellesskapet: Om du liker deg i kirka og i det miljøet, så bli der.

trollemor;o)
Skrevet

Herremin!

Det er da normale mennesker som går i kirken også da! Desverre er det de litt sære og spesielle som står frem, og vips, er alle slik.

Skrevet

Hvorfor må fellesskapet være kristent?

Hvorfor ikke miljø, politikk, hjelpe Leger uten Grenser, eller andre. De har store fellesskap, og utretter noe nyttig.

Med vennlig hilsen

''De har store fellesskap, og utretter noe nyttig.

''

Det er da faktisk mange kristne menigheter/orgaisasjoner som også utretter mye nyttig. Nevner Kirkens Bymisjon, og Frelsesarmeen, blant andre. Men det er jo kristent så da er det ikke nyttig, eller?

Skrevet

''De har store fellesskap, og utretter noe nyttig.

''

Det er da faktisk mange kristne menigheter/orgaisasjoner som også utretter mye nyttig. Nevner Kirkens Bymisjon, og Frelsesarmeen, blant andre. Men det er jo kristent så da er det ikke nyttig, eller?

Joda, Bymisjonen er nyttig. Frelsesarmées syn på homofile er skremmende.

Poenget er at fokus til Leger uten Grenser er å hjelpe mennesker. For en kristen (muslimsk, hindu, osv) organisasjon så er fokus ofte på gud(ene) i første rekke - siden er de religiøse organisasjoner.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Joda, Bymisjonen er nyttig. Frelsesarmées syn på homofile er skremmende.

Poenget er at fokus til Leger uten Grenser er å hjelpe mennesker. For en kristen (muslimsk, hindu, osv) organisasjon så er fokus ofte på gud(ene) i første rekke - siden er de religiøse organisasjoner.

Med vennlig hilsen

'' For en kristen (muslimsk, hindu, osv) organisasjon så er fokus ofte på gud(ene) i første rekke - siden er de religiøse organisasjoner.

''

Der må jeg faktisk være helt uenig med deg. For å ta Frelsesarmeen, siden den allerede er nevnt, er slagordet Suppe, Såpe Frelse. Altså først mat, deretter klær og tak over hodet, deretter frelse, hvis man vil eller er interessert. Men de forlanger ikke at du er troende eller samtaler om Gud hvis du ikke er interessert.

Når det gjelder Frelsesarmeens syn på homofile, for å ta opp den tråden, syns jeg ikke det er så ille. Armeen har ingenting i mot homofili, men mener at de ikke skal ha forkynnende homofile som lever sammen med en person av samme kjønn. Noe jeg faktisk sier meg enig i . Bibelen sier jo at homofili ikke er rett. Man kan ikke ha en som forkynner Guds ord og samtidig aktivt bryter det. Ellers er det mange homofile inne i Armeen, både med partnere og enslige.

Skrevet

'' For en kristen (muslimsk, hindu, osv) organisasjon så er fokus ofte på gud(ene) i første rekke - siden er de religiøse organisasjoner.

''

Der må jeg faktisk være helt uenig med deg. For å ta Frelsesarmeen, siden den allerede er nevnt, er slagordet Suppe, Såpe Frelse. Altså først mat, deretter klær og tak over hodet, deretter frelse, hvis man vil eller er interessert. Men de forlanger ikke at du er troende eller samtaler om Gud hvis du ikke er interessert.

Når det gjelder Frelsesarmeens syn på homofile, for å ta opp den tråden, syns jeg ikke det er så ille. Armeen har ingenting i mot homofili, men mener at de ikke skal ha forkynnende homofile som lever sammen med en person av samme kjønn. Noe jeg faktisk sier meg enig i . Bibelen sier jo at homofili ikke er rett. Man kan ikke ha en som forkynner Guds ord og samtidig aktivt bryter det. Ellers er det mange homofile inne i Armeen, både med partnere og enslige.

Hva med alle de andre bibelske reglene som brytes?

For eksempel at å være sammen med en skilt kvinne er som å være sammen med en "hore"? (Jeg har ikke verset her, men kan finne det.)

Med vennlig hilsen

tzatziki1365380058
Skrevet

Herremin!

Snakk om fordommer!

At du ikke snart kjenner igjen ditt eget mønster, er rett og slett ikke til å tro.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...