Gå til innhold

Oslo Børs

Anbefalte innlegg

Gjest Hmmm, tenke tenke
Skrevet

Har en god del penger bundet i aksjer. Hører og ser at det er noe turbulent for tiden. Bør jeg ta ut pengene nå eller fortsette med å ha is i mange?

Skjønner ikke så mye av dette, så jeg setter stor pris på gode råd.

Skrevet

Hvis du ikke skjønner så mye av dette, bør du faktisk ikke ha penger i aksjer i det hele tatt. Alvorlig talt.

Du konkurrerer mot folk som har utdanning i dette, og som jobber "døgnet rundt" med å analysere og forstå.

Med vennlig hilsen

Gjest laffen den andre
Skrevet

Hvis du ikke skjønner så mye av dette, bør du faktisk ikke ha penger i aksjer i det hele tatt. Alvorlig talt.

Du konkurrerer mot folk som har utdanning i dette, og som jobber "døgnet rundt" med å analysere og forstå.

Med vennlig hilsen

Men kan jo ha pengene i aksjefond da.

Gjest Nord3
Skrevet

Men kan jo ha pengene i aksjefond da.

Aksjefond er akkurat det samme som å ha pengene på børs, men når man har aksjefond er det aksjemeglere som forvalter pengene dine.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg er enig med Sør. Hvis man ikke kan noe om aksjer så bør man ikke inverstere i aksjer eller akjsefond. Å investere i aksjer regnes som en høy risiko investering, og man bør ha litt peiling selv om man investerer pengene i aksjefond (hvor en aksjemegler forvalter pengene).

Gjest laffen den andre
Skrevet

Aksjefond er akkurat det samme som å ha pengene på børs, men når man har aksjefond er det aksjemeglere som forvalter pengene dine.

''aksjemeglere som forvalter pengene dine.''

Som var poenget med mitt innlegg.

Skrevet

Risikoen er jo mye lavere ved å velge fond, og det er jo noe som passer for de fleste:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er enig med Sør. Hvis man ikke kan noe om aksjer så bør man ikke inverstere i aksjer eller akjsefond. Å investere i aksjer regnes som en høy risiko investering, og man bør ha litt peiling selv om man investerer pengene i aksjefond (hvor en aksjemegler forvalter pengene).

Et lavrisikofond er vel ikke det dummeste stedet å putte pengene sine, om en har litt lang horisont.

Mary Poppins
Skrevet

Et lavrisikofond er vel ikke det dummeste stedet å putte pengene sine, om en har litt lang horisont.

Neida det er ikke dumt, men hvis man absolutt ikke har peiling på aksjer så ville i hvert fall jeg holdt meg langt unna. Det er nok av folk som har brent seg på å investere i aksjer, selv lavrisikofond.

Gjest Elextra
Skrevet

Neida det er ikke dumt, men hvis man absolutt ikke har peiling på aksjer så ville i hvert fall jeg holdt meg langt unna. Det er nok av folk som har brent seg på å investere i aksjer, selv lavrisikofond.

'' Det er nok av folk som har brent seg på å investere i aksjer, selv lavrisikofond.

''

Ja, men i et lengre perspektiv er det som sagt mer lønnsomt å ha pengene i lavrisikofond enn i banken. Skal du derimot spare pengene ett år kan du være uheldig.

Mary Poppins
Skrevet

'' Det er nok av folk som har brent seg på å investere i aksjer, selv lavrisikofond.

''

Ja, men i et lengre perspektiv er det som sagt mer lønnsomt å ha pengene i lavrisikofond enn i banken. Skal du derimot spare pengene ett år kan du være uheldig.

Lavriskofond kan være lønnsomt ved et langsiktig tidsperspektiv ja, og historisk sett har det gitt en grei avkastning.

Men å spare pengene i en pengemarkedsfond eller høyrentekonto kan være vel så gode alternativer hvor risikoen er meget lav.

Men begge deler er greie sparingsmetoder for de med lav risikovillighet, noe jeg mener trådstarter bør satse på dersom h*n ikke har så god greie på akjser "og sånn"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...