Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i kontakt med en tidligere arbeidsgiver for å få bekreftelse på hvor lenge jeg har jobbet der, og da jeg fikk dokumentet sto det anført at jeg i løpet av et 100% vikariat i ett år hadde vært i fødselspermisjon i 50% i periden "da" til "da".

Er dette lov? Er det noen kloke hoder her inne som har en paragraf jeg kan "slå i bordet med?"

Skrevet

Hva skulle være galt med dette? Har du ikke hatt svangerskapspermisjon?

Skrevet

Hva skulle være galt med dette? Har du ikke hatt svangerskapspermisjon?

Joda;) ser det ble litt uklart formulert- jeg mente at det er vel ikke slike opplysninger som skal fremkomme i denne typen formelle bekreftelsesbrev? Et vikariat i 100% på ett år skal vel opplyses som kun det?

Gjest Elextra
Skrevet

Skjønte ikke helt, var det feil det som stod, ønsket du det ikke skulle stå du var i permisjon i perioden, eller hva?

Caloni Makaroni
Skrevet

Dersom ansettelsen bare var 1 år, og du var borte 50 % en viss periode, så er jo det vesentlig i forhold til din totale arbeidstid på den tidligere jobben, så jeg synes det høres naturlig ut å ta det med i en attest. Om det skal stå "svangerskapspermisjon" eller "permisjon m/ lønn" eller what-not, det vet jeg ikke om det finner regler på.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hva som var galt med det?

Kan ikke tenke meg at det finnes noen lov som hindrer arbeidsgiver i å skrive at du var ut i svangerskapspermisjon.

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hva som var galt med det?

Kan ikke tenke meg at det finnes noen lov som hindrer arbeidsgiver i å skrive at du var ut i svangerskapspermisjon.

Nei det er kanskje ikke det? Jeg synes bare det er rart å opplyse om dette i denne typen brev som kun skal "bevise" at jeg har jobbet der i nevnte tidsrom. Altså 100% stilling i ett år..mener vel kanskje at det er på grensen til diskriminerende? Jeg har jo personlige referanser fra denne jobben- meget gode sådan, men regner jo ikke med at de sier muntlig at jeg var i 50% permisjon. Forøvrig hører det med til historien at jeg også ble spurt om jeg planla å få flere barn under intervjuet- og det er ihvertfall ikke lov! Er kanskje litt ekstra touchy pga det.

Skrevet

Dersom ansettelsen bare var 1 år, og du var borte 50 % en viss periode, så er jo det vesentlig i forhold til din totale arbeidstid på den tidligere jobben, så jeg synes det høres naturlig ut å ta det med i en attest. Om det skal stå "svangerskapspermisjon" eller "permisjon m/ lønn" eller what-not, det vet jeg ikke om det finner regler på.

Jo, men dette er jo kun et bekreftelsesbrev på at jeg har vært ansatt i nevnte tidsrom- hva er det egentlig opplysningen om svangerskapspermisjon sier om mitt arbeidsforhold som er relevant i denne sammenhengen? Jeg har jo utført akkurat de samme arbeidsoppgavene.

Skrevet

Jo, men dette er jo kun et bekreftelsesbrev på at jeg har vært ansatt i nevnte tidsrom- hva er det egentlig opplysningen om svangerskapspermisjon sier om mitt arbeidsforhold som er relevant i denne sammenhengen? Jeg har jo utført akkurat de samme arbeidsoppgavene.

'' Jeg har jo utført akkurat de samme arbeidsoppgavene.''

Ja, men i kortere tid, vel? Skjønner ikke hva du reagerer på.

Gjest Kayia
Skrevet

Joda;) ser det ble litt uklart formulert- jeg mente at det er vel ikke slike opplysninger som skal fremkomme i denne typen formelle bekreftelsesbrev? Et vikariat i 100% på ett år skal vel opplyses som kun det?

Jeg syns det er riktig sånn som arbeidsgiver har formulert det. Dersom det hadde stått at du har jobbet i et 100% vikariat hadde jeg trodd du hadde utført oppgavene 37,5 t pr uke i 52 uker, og det har du jo ikke? :)

Mary Poppins
Skrevet

Nei det er kanskje ikke det? Jeg synes bare det er rart å opplyse om dette i denne typen brev som kun skal "bevise" at jeg har jobbet der i nevnte tidsrom. Altså 100% stilling i ett år..mener vel kanskje at det er på grensen til diskriminerende? Jeg har jo personlige referanser fra denne jobben- meget gode sådan, men regner jo ikke med at de sier muntlig at jeg var i 50% permisjon. Forøvrig hører det med til historien at jeg også ble spurt om jeg planla å få flere barn under intervjuet- og det er ihvertfall ikke lov! Er kanskje litt ekstra touchy pga det.

Du har jo ikke gjort noe galt ved å føde et barn og ta ut fødselspermisjon, så jeg tror ikke du skal bry deg noe om at det står i brevet :-)

Skrevet

Men selv om du hadde 100% vikariat i utgangspunktet så jobbet du jo bare 50% en periode og jeg mener det er soleklart at dette opplyses i en attest.

Caloni Makaroni
Skrevet

De samme arbeidsoppgavene, men i kortere tid, som Kayia skriver.

Skrevet

Det tror jeg er helt vanlig og helt lovlig. Jeg fikk også på min jobbattest at jeg hadde vært i svangerskapspermisjon fra dato til dato.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det må da være en absolutt relevant opplysning.

Skrevet

Takk for svar dere som har svart:)

Veldig fint å få andres mening, og jeg overreagerer nok litt i forhold til dette. Har også søkt og lett i lovdata men ikke klart å finne noe der om at dette ikke skal opplyses om. Er nok litt på tuppa for denne arbeidsgiveren siden jeg har følelsen av at svangerskapspermisjonen var medvirkende til at jeg ikke fikk fornyet kontrakten, men men.

Skrevet

Takk for svar dere som har svart:)

Veldig fint å få andres mening, og jeg overreagerer nok litt i forhold til dette. Har også søkt og lett i lovdata men ikke klart å finne noe der om at dette ikke skal opplyses om. Er nok litt på tuppa for denne arbeidsgiveren siden jeg har følelsen av at svangerskapspermisjonen var medvirkende til at jeg ikke fikk fornyet kontrakten, men men.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...