Sommerbris Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 For to år siden flyttet jeg fra faren til barna mine. Jeg flyttet til en leil. uten hage. Jeg tok derfor ikke med noe av det jeg har kjøpt til ungene av uteting (Trampoline, sklie etc.) Nå har jeg hage, men ungene savner ute-ting. Jeg har ikke råd til å kjøpe trampoline, sklie eller huskestativ til ungene nå, så jeg har spurt faren om han kan betale dette eller om jeg må hente det som står hos ham. Han svarer ikke på dette.. Da jeg flyttet gikk han ikke med på kravet mitt, men var villig til en sum samt at han skulle betale det jeg trengte av andre ting.. Det ble tv til meg og senger til ungene.. Ser jo at jeg gjorde en dårlig greie der, men men.. Hva ville dere gjort i forhold til trampoline, sklie osv.? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg hadde ikke krevd noe mer fra faren, han har ikke lyst til å samarbeide og jeg hadde ikke brukt energi på å få til det. Derimot hadde jeg fulgt med på finn.no for å se om noen vil selge trampoline billig, alternativt gi bort. Det samme med andre ting jeg ønsket å ha i hagen. Alternativt spart penger til jeg kunne kjøpe nytt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Du har vel ingen rett til dette nå, og barna har vel glede av utstyret når de er hos faren? Om han ikke ønsker at det heller skal være hos deg får du nok heller forsøke å få fatt i utstyr på annen måte, f.eks. brukt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg hadde ikke tenkt på at det var min eks sitt problem i det hele tatt... De bruker det vel når de er hos ham - du får finne andre ting de kan leke med hos deg, eller låne penger av noen til å skaffe det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg synes du er urimelig. Lekene står hos han, og ungene har glede av dem der. Jeg synes ikke man kan kreve økonomisk bistand eller å få overlevert ting flere år etter en skilsmisse. Det som ikke blir tatt i oppgjøret, tror jeg bør få være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Unger MÅ ikke ha slike uteting to steder, de overlever. :-) Kanskje de gleder seg desto mer over dem når de er hos faren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg synes du kan spørre om dette, men jeg synes ikke du kan kreve noe. Prøv å legge vekt på at det er til det beste for barna å ha noen uteleker hos deg også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 La saken ligge, ungene har glede av utelekene når de er hos faren. Prøv heller å finne noe på finn.no, eller lage en huske eller noe på egen hånd! Hvor gamle er ungene? Kanskje de kan settes i sving med noe kreativt sjøl?!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerbris Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 La saken ligge, ungene har glede av utelekene når de er hos faren. Prøv heller å finne noe på finn.no, eller lage en huske eller noe på egen hånd! Hvor gamle er ungene? Kanskje de kan settes i sving med noe kreativt sjøl?!? Det er ikke så greit å vite at man har kjøpt og betalt alt av leker, og så må gå til nye innkjøp selv.. Det værste er vel egentlig at ungene sier: "Ååå, det er så kjedelig å være ute hos deg, mamma.. det er jo ingen ting å finne på her..." I tillegg har jeg måttet kjøpe nye sykler til de, som skal stå hos meg.. Far hentet de andre i høst (som vi har kjøpt sammen til ungene i fjor), og stiller masse spørsmål når jeg spør om han kan kjøre de ned igjen.. Han kom aldri med de, og jeg måtte kjøpe nye.. Blir litt sliten og lei.. Da jeg flyttet, gikk han ikke med på det jeg ønsket å ha med, men spurte om vi kunne gjøre sånn og slik... og at han da skulle kjøpe det jeg trengte ekstra... Men sånn ble det altså ikke.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.