Gå til innhold

Hva er rett svar...?

Gjest foreløpig ikke mobbe-offer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i jobbintervju nylig. Der fikk jeg et vanskelig spørsmål om hvordan jeg ville takle å få personlige problemer på jobben, altså hvordan jeg ville takle å bli mobbet å jobben...

Jeg svarte så godt jeg kunne, men satt i etterkant igjen med følelsen av at jeg ikke hadde svart særlig godt for meg. Jeg framsto ikke som særlig tøff, selv om jeg sa at jeg ikke er vant til alltid å bli strøket med hårene, og at jeg kunne tåle en hel del.

Mobbing er ikke noen aktuell problemstilling for meg. Er ikke vant til slikt, og har ikke mye erfaring med det.

Videre sa jeg noe sånt som at ut i fra hvem jeg er, tror jeg at jeg ville, hvis jeg ble personlig angrepet av en kollega, gå i meg selv for å bli enig med meg selv om vedkommende hadde rett i kritikken.... Hvis jeg kom fram til at jeg kunne takke meg selv for mobbinga ville jeg sannsynligvis prøvd å justere meg selv litt, slik at kritikken ville ta slutt. Og hvis jeg kom fram til at kritikken var urimelig, hadde det vært godt å ha en sjef som jeg hadde tillit til...

Jeg syns kanskje jeg hørtes litt vel ydmyk ut. Og ikke så tøff. Kanskje jeg burde sagt noe sånt som at jeg ikke lar meg pelle på nesa, og at mobbere får igjen med samme mynt eller noe sånt.... Men det høres kanskje litt kranglete ut igjen...?

Hva ville du sagt hvis du fikk det spørsmålet??

Gjest sjaffern
Skrevet

Jeg ville hvertfall fulgt opp med spørsmål angående arbeidsmiljøet på den arbeidsplassen. Har de hatt problemer med mobbing, eller personer som føler seg mobbet?

Skrevet

Jeg ville hvertfall fulgt opp med spørsmål angående arbeidsmiljøet på den arbeidsplassen. Har de hatt problemer med mobbing, eller personer som føler seg mobbet?

Jeg har i ettertid fått vite at det nylig var en lei sak om mobbing i den aktuelle organisasjonen. Ellers har du rett, det hadde nok vært naturlig å spørre om det. Var nok litt for nervøs til å komme på motspørsmål dessverre...

Mary Poppins
Skrevet

Jeg synes heller det var et utrolig merkerlig spørsmål å bli stilt.

Har de hatt problemer med mobbing på arbeidsplassen der tro? Og hvis så er tilfelle ville jeg nok ikke ønsket å jobbe der.

Gjest Dolores77
Skrevet

Har de hatt problemer med mobbing på arbeidsplassen der tro? Og hvis så er tilfelle ville jeg nok ikke ønsket å jobbe der.

Ja, det der var det første som slo meg... at mobbing på den arbeidsplassen var et problem, så de trengte en arbeidstaker som var litt hardbarket og taklet å bli mobbet :D

Merkelig spørsmål i alle fall...

Gjest jordbærjenta
Skrevet

Jeg syntes svaret du ga var veldig fint, flott og smart svar! Jeg ville nok sagt det samme som deg... også skal man kanskje være litt forsiktig med å svare for "vanskelig" slik at man kan bli oppfattet som en kranglefant ja ;)

Synes du svarte flott for deg! :))

Skrevet

Enig med "jordbærjenta"; dette er et klokt, ærlig, troverdig og "smidig" svar!

I etterpåklokskapens lys burde du nok fulgt opp spørsmålet, men skjønner godt at du blei satt ut av dette. Og som regel er man en smule nervøs under et jobbintervju..

Lykke til med jobbsøkinga :-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...