Gå til innhold

Vil gi barna homo-eventyr


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Er ikke dette hele basisen for den kristne tro da?

Å diskriminere mennesker er ikke basisen i Jesu Kristi ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 461
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    137

  • Dorthe

    45

  • morsan

    11

  • BobbyPeru

    10

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror at jesus ble unnfanget av den hellige ånd, født av jomfru maria, døde på korset og gjennoppstod fra de døde for å frelse oss.

De ortodokse kristne tror at Maria luktet på en rose og ble gravid. Er de mindre kristne pga det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

De ortodokse kristne tror at Maria luktet på en rose og ble gravid. Er de mindre kristne pga det

Den hellige ånd var vel i rosen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike bøker du sikter til kommer "naturlig" fordi dette er utviklingen i samfunnet. Og for at vi helt enkelt kan ha litt problemer med å følge den gamle skolen fordi verden tilpasser seg det moderne liv. Vi kan ønske å beholde den "gamle stilen" men må tilpasse oss til en viss grad uansett.

Vedr. bøkene: Her er det snakk om å "presse gjennom noe" for at det skal få den samme naturlige plassen i samfunnet som alle andre slike "situasjoner".

For det første så kommer det ikke naturlig. For det andre så er det ikke ennå like naturlig for alle med homofili som det er at far tørker av kjøkkenbenken og mor henter dekk til bilen.

Ser ingen grunn til at folk skal bli påpresset homofili så lenge verden ikke trenger den i utvilingen sin. Dette bør komme like så naturlig som alt annet har gjort gjennom tidene.

Mange er også av den mening at homofili er synd, og det må de få lov å mene. Vi kan ikke (for dem) sidestille dette med litt utviskede mann - og kvinneroller.

''Slike bøker du sikter til kommer "naturlig" fordi dette er utviklingen i samfunnet.''

Det er faktisk ikke sant. Det hender ikke så sjelden at litteratur er med å endre holdninger i et samfunn. Anne-Cath Vestly skapte for eksempel ganske mye bråk da hun skrev om at babyer kommer fra mors mage, ikke med storken og da hun skrev om en far som var hjemmeværende mens mor jobbet. Synes du det var feil av henne? Skulle hun ventet til dette "kom naturlig"? Det synes ikke jeg.

At barna får høre eventyr om to av samme kjønn som er forelsket i hverandre er med på normalisere homofili og vil gjøre hverdagen mye lettere for barn som har homofile foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en mellomting. Å fortelle et eventyr der de som får hverandre er av samme kjønn er ikke det samme som å lære barnehagebarna om alle "avvik" som finnes i samfunnet. Nå finnes denne boka, så jeg ser ikke problemet med å lese den. Hadde ikke boka eksistert hadde jeg heller ikke sett noe problem ved det. Jeg skjønner bare ikke poenget med å hausse dette opp som et problem når vi tross alt lever i 2010.

En liten digresjon.. Min fem år gamle datter kom hjem fra barnehagen og var skikkelig sjokkert over at "Ole" (kompisen som er like gammel) hadde ment at to gutter eller to jenter ikke kunne være kjærester og gifte seg - "Han hadde aldri hørt om homofile, mamma!!? Merkelig at mammaen og pappaen hans ikke har fortalt ham at det går an å være homse!" ;-P

(det hører med til historien at vi har noen omgangsvenner som er homofile:))

Det opplevde dattera mi i barnehagen også men det er 20 år siden. Og da hadde de voksne som jobbet der sagt at det ikke gikk an. Så verden går i hvert fall litt framover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det opplevde dattera mi i barnehagen også men det er 20 år siden. Og da hadde de voksne som jobbet der sagt at det ikke gikk an. Så verden går i hvert fall litt framover

Husker godt hvordan det var for tyve år siden, ja... Det var på den tiden noen av mine venner virkelig slet med identiteten og selvfølelsen sin fordi de visste de var "annerledes".... En mistet til og med viktige år av utdanningen sin pga de vonde følelsene rundt dette. Fælt å tenke på :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den hellige ånd var vel i rosen da?

Vet ikke. Jeg har ikke lest det ortodokse NT. De har flere evangelier enn vårt NT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Den hellige ånd var vel i rosen da?

Den hellige ånd kan ha vært hvor som helst. Til og med i Josefs kjønnsorganer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er skapt homofil. Det er noe man velger å bli etter å ha blitt villedet av satan.

''Ingen er skapt homofil. Det er noe man velger å bli etter å ha blitt villedet av satan.''

Hvis du ikke bare sier dette for å sjokkere, men virkelig mener det, så... Jeg blir kvalm. Og det er skummelt å tenke på at sånne som deg finnes. Føler at det kribler i fingrene etter å melde meg ut fra en kirke som sannsynligvis har sånne som deg som medlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Det er diskriminering av homofili å mene at det er synd. Det er ikke lov å diskriminere andre mennesker.

''Det er diskriminering av homofili å mene at det er synd. Det er ikke lov å diskriminere andre mennesker.''

Men er det ikke diskriminering av Gud og hans bud å gå imot dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

''Ingen er skapt homofil. Det er noe man velger å bli etter å ha blitt villedet av satan.''

Hvis du ikke bare sier dette for å sjokkere, men virkelig mener det, så... Jeg blir kvalm. Og det er skummelt å tenke på at sånne som deg finnes. Føler at det kribler i fingrene etter å melde meg ut fra en kirke som sannsynligvis har sånne som deg som medlem.

Ja for all del, jeg synes alle bør melde seg ut av DnK hvis ikke de tror på Kristendommen. Så gjør det, du! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Forstår du det språket? Neppe siden det eksisterer ikke lenger. Ergo dette har vært tolket dit menneskene ville. Gud har neppe tid til å jobbe som tolk når han ikke kan styre verden bedre.

Du har helt rett i at verden er vanstyrt, men det er fordi satan er denne verdens hersker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du har helt rett i at verden er vanstyrt, men det er fordi satan er denne verdens hersker.

Det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja for all del, jeg synes alle bør melde seg ut av DnK hvis ikke de tror på Kristendommen. Så gjør det, du! :-)

Det tror jeg ikke kirken vil,- hvis alle som ikke var oppriktig kristne meldte seg ut, ville de bli veldig små, og miste ganske mye støtte...

Jeg er slett ikke u-kristen - derfor er jeg fortsatt innmeldt. Men hver gang det dukker opp mørkemenn og sånne motbydelige holdninger som dukket opp her i går - så får jeg veldig lyst til å markere at jeg avskyr den slags kristendom. Både den homofobe holdningen - som faktisk sårer folk (hvordan kan kristne være seg bekjent av det??) - og den der barnslige "de som ikke tror, havner i helvete" får meg til å få lyst til å melde meg ut. Den Gud jeg eventuelt tror på, er ikke så furten at han ikke vil ha med gode mennesker - bare fordi de ikke bekjenner seg til den kristne tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det tror jeg ikke kirken vil,- hvis alle som ikke var oppriktig kristne meldte seg ut, ville de bli veldig små, og miste ganske mye støtte...

Jeg er slett ikke u-kristen - derfor er jeg fortsatt innmeldt. Men hver gang det dukker opp mørkemenn og sånne motbydelige holdninger som dukket opp her i går - så får jeg veldig lyst til å markere at jeg avskyr den slags kristendom. Både den homofobe holdningen - som faktisk sårer folk (hvordan kan kristne være seg bekjent av det??) - og den der barnslige "de som ikke tror, havner i helvete" får meg til å få lyst til å melde meg ut. Den Gud jeg eventuelt tror på, er ikke så furten at han ikke vil ha med gode mennesker - bare fordi de ikke bekjenner seg til den kristne tro.

''Den Gud jeg eventuelt tror på, er ikke så furten at han ikke vil ha med gode mennesker - bare fordi de ikke bekjenner seg til den kristne tro.''

Da har lagd en egen trossretning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Det tror jeg ikke kirken vil,- hvis alle som ikke var oppriktig kristne meldte seg ut, ville de bli veldig små, og miste ganske mye støtte...

Jeg er slett ikke u-kristen - derfor er jeg fortsatt innmeldt. Men hver gang det dukker opp mørkemenn og sånne motbydelige holdninger som dukket opp her i går - så får jeg veldig lyst til å markere at jeg avskyr den slags kristendom. Både den homofobe holdningen - som faktisk sårer folk (hvordan kan kristne være seg bekjent av det??) - og den der barnslige "de som ikke tror, havner i helvete" får meg til å få lyst til å melde meg ut. Den Gud jeg eventuelt tror på, er ikke så furten at han ikke vil ha med gode mennesker - bare fordi de ikke bekjenner seg til den kristne tro.

''Men hver gang det dukker opp mørkemenn og sånne motbydelige holdninger som dukket opp her i går - så får jeg veldig lyst til å markere at jeg avskyr den slags kristendom.''

"Den slags kristendom... " det står jo i Guds ord!

Homofili er synd. Basta bom. Men Gud elsker de homofile. Han elsker synderen, men hater synden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Istapp

Men hvis du mener at småbarn vet hva homofili er, og at det er helt ok, hvorfor skal det da leses eventyr om temaet for dem?

Fordi de ar etter foreldrene,mange av dem er full i fordommer. Slik vil vi ikke at barna våre skal bli :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alt bør strengt tatt ikke være like naturlig

Det er diskriminering av homofili å mene at det er synd. Det er ikke lov å diskriminere andre mennesker.

For de som ikke tror på kristendommen så er det synd å ikke tollerere homofili.

I kristendommen så er homofili en synd.

Og det er mange kristen mennesker i denne verden, vi kan ikke kreve at de skal gjøre om alt de får fra bibelhistoriene vet du.

Vi kan ikke kreve mer forståelse fra dem enn hva vi er i stand til å gi dem selv.

I følge bibelen skal vi holde avstand fra det som er "feil" men vi skal ikke dømme, det er det kun en som skal, når tiden er inne.

Men dette er utenfor tema som denne tråden handler om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

For de som ikke tror på kristendommen så er det synd å ikke tollerere homofili.

I kristendommen så er homofili en synd.

Og det er mange kristen mennesker i denne verden, vi kan ikke kreve at de skal gjøre om alt de får fra bibelhistoriene vet du.

Vi kan ikke kreve mer forståelse fra dem enn hva vi er i stand til å gi dem selv.

I følge bibelen skal vi holde avstand fra det som er "feil" men vi skal ikke dømme, det er det kun en som skal, når tiden er inne.

Men dette er utenfor tema som denne tråden handler om ;)

De som er kristne har fått hjerne til å tenke selv. De skal ikke la andre tolke for seg. Det står ingen steder i Bibelen at Jesus påla alt det som Bibelen ellers pålegger. De som er kristne og følger Jesus bør studere bedre hva han egentlig sa og på hvilken måte han sa det og hva han kan ha ment.

Han var også barn av sin tid slik som alle andre. Jeg selger ikke datteren min selvom det står i gamle testamentet. Det står heller ingenting om prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...