Gå til innhold

Vil gi barna homo-eventyr


Gjest speer

Anbefalte innlegg

''3. Mosebok 18,22. ”Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom.''

''1. Korinterne 6,9. ”Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Ta ikke feil! Verken de som lever i hor, avgudsdyrkere, ekteskapsbrytere eller menn som ligger med menn eller lar seg bruke til dette.''

Hva med de som lever i hor? Nesten hele Norge lever eller har levd i hor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 461
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    137

  • Dorthe

    45

  • morsan

    11

  • BobbyPeru

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest solfryd

Og de som ikke tror? De kan ikke dra til djevelen siden de ikke tror på ham.

Hvorfor sa Jesus at vi skulle være snille mot alle mennesker og noe slikt som "det du gjør med min minste bror gjør du mot meg" hvis han også diskrimenerer mennesker?

Gud elsker alle mennesker. Uten unntak. Selv de homofile! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og alle som gjør urett. Fortapelsen gjelder oss _alle_. For ikke èn eneste av oss gjør rett, ikke èn enseste.

Derfor er det så flott med Jesus da, vet du. Gud sendte sin egen sønn i syndige menneskers skikkelse for å gjøre opp for menneskenes synd. Han tok på seg all vår synd og skyld da han naglet det til korset. Han døde i vårt sted.

Så hvis vi tror på det og tar imot det han har gjort for oss, går vi over fra døden til livet. Vi blir frelst.

Og den frelsen er for alle som tror.

Så både heterofile og homofile er syndige?

Da må det jo være likt om det er eventyr med heterofile eller homofile? Begge er jo syndige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud elsker alle mennesker. Uten unntak. Selv de homofile! ;-)

Det er ikke Gud som er problemet, men deg (og de som ikke vil at man skal ha eventyr med homofile).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Gud elsker alle mennesker. Uten unntak. Selv de homofile! ;-)

Hvorfor vil du da diskriminere homofile og ikke heterofile siden Gud elsker begge gruppene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa; "av grunner vi ikke helt forstår..." Men jeg har tillit til at Gud er allvitende og allmektig. Han vet hva Han gjør.

Tror du ikke han vet hva han gjør når han skaper homofile også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det er ikke Gud som er problemet, men deg (og de som ikke vil at man skal ha eventyr med homofile).

Jeg er utrolig glad at jeg ikke vokste opp med denne guden som snakker norsk;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solfryd

Så både heterofile og homofile er syndige?

Da må det jo være likt om det er eventyr med heterofile eller homofile? Begge er jo syndige...

Ja, alle er syndige. Men de som kommer til tro og blir frelst, blir "vasket rene". Ikke lett å forstå uten Guds åpenbaring...

Gud hater synd, men elsker synderen. Stor forskjell på det.

Du kan sikkert studere og sette deg mer inn i kristendommens elementære lære, hvis du bare vil. jeg må legge meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig glad at jeg ikke vokste opp med denne guden som snakker norsk;-)

Han har muligvis en litt utenlandsk aksent, og er sikkert 24739992730588354849934.-genersjon innvandrer!

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle er syndige. Men de som kommer til tro og blir frelst, blir "vasket rene". Ikke lett å forstå uten Guds åpenbaring...

Gud hater synd, men elsker synderen. Stor forskjell på det.

Du kan sikkert studere og sette deg mer inn i kristendommens elementære lære, hvis du bare vil. jeg må legge meg nå.

Vi får ta en kjapp bønn før vi dør da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Hvorfor vil du da diskriminere homofile og ikke heterofile siden Gud elsker begge gruppene?

Fordi han hater synd (i dette tilfellet er homofili synden), men han elsker synderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flimmer1365381250

Ja, alle er syndige. Men de som kommer til tro og blir frelst, blir "vasket rene". Ikke lett å forstå uten Guds åpenbaring...

Gud hater synd, men elsker synderen. Stor forskjell på det.

Du kan sikkert studere og sette deg mer inn i kristendommens elementære lære, hvis du bare vil. jeg må legge meg nå.

Hvis vi alle er syndige, men kan bli frelst ved dommedag...

Spiller det noen rolle da? Alt blir jo tilgitt uansett. Om du jobber på søndag, er sjalu på naboens heite kone eller elsker en av samme kjønn.

Vi blir jo alle tilgitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle er syndige. Men de som kommer til tro og blir frelst, blir "vasket rene". Ikke lett å forstå uten Guds åpenbaring...

Gud hater synd, men elsker synderen. Stor forskjell på det.

Du kan sikkert studere og sette deg mer inn i kristendommens elementære lære, hvis du bare vil. jeg må legge meg nå.

Hva er det som får deg til å tro at vi ikke har kunnskap om kristendommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Vi får ta en kjapp bønn før vi dør da.

Det er opp til deg hvilket forhold du ønsker å ha til Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...