Gå til innhold

Vil gi barna homo-eventyr


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 461
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    137

  • Dorthe

    45

  • morsan

    11

  • BobbyPeru

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest Bananbarn

Jesus sa at han ikke var kommet for å dømme verden, men for at verden skulle få liv ved ham. Han er ikke først og fremst ute etter å ta folk. Han vil trekke dem til seg med kjærlighet.

Og feste med spedalske og horer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Det står ingenting i bibelen om at Gud er en heterofil mann.

Men siden han sier at "menn som ligger med menn" er en styggedom, så motsier han seg ikke selv og er homofil... Det er vel åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Så kjærlig at han måtte sørge for at hans eneste sønn ble torturert og drept?

En kjernekar!

Det gjorde han for at du og jeg skulle bli frelst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flimmer1365381250

Jesus sa at han ikke var kommet for å dømme verden, men for at verden skulle få liv ved ham. Han er ikke først og fremst ute etter å ta folk. Han vil trekke dem til seg med kjærlighet.

Disse mannfolka sier så mye rart. Du må ikke tru på noen av dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Men siden han sier at "menn som ligger med menn" er en styggedom, så motsier han seg ikke selv og er homofil... Det er vel åpenbart.

gud har ikke sagt noe slikt. Det er menn som har skrevet det. Gud er heller ikke mann det sier seg selv. Gud har vært hun før i tiden og ble han da menn tok styringen i verden.

Gud kan ikke ha kjønn eller hudfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uopplyst

Det står også i NT. Jeg tolker det ikke som om Jesus var homofil, hvis det er det du vil ha meg til. Gud kan ikke fornekte seg selv og det han står for.

Nøyaktig hvor i NT har Jesus uttalt noe konkret om homofili?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde han for at du og jeg skulle bli frelst.

Gud skal jo være allmektig, så han behøvde ikke torturere noen eller drepe ham. Ham kunne bare frelst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Gud skal jo være allmektig, så han behøvde ikke torturere noen eller drepe ham. Ham kunne bare frelst.

Nope. Han krevde offer. Har du ikke lest Bibelen likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Det er nettopp det jeg kan, og det er derfor jeg kan plukke den fra hverandre så lett.

''Det er nettopp det jeg kan, og det er derfor jeg kan plukke den fra hverandre så lett.''

Kan du? En dag der famme vil du se sannheten, og innse at du har tapt. Du dåre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er nettopp det jeg kan, og det er derfor jeg kan plukke den fra hverandre så lett.''

Kan du? En dag der famme vil du se sannheten, og innse at du har tapt. Du dåre.

Jadda. Og det samme sier jødene, muslimene, hinduene, osv i det uendelige. Alle sammen, akkurat som deg, overbevist om at akkurat deres gud(er) er den riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Han krevde offer. Har du ikke lest Bibelen likevel?

Ja, han krevde et offer, uten at han trengte det (siden allmektige ikke trenger slikt).

Ergo er han ingen god gud, fordi han torturerer og dreper uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solfryd

Hvis vi alle er syndige, men kan bli frelst ved dommedag...

Spiller det noen rolle da? Alt blir jo tilgitt uansett. Om du jobber på søndag, er sjalu på naboens heite kone eller elsker en av samme kjønn.

Vi blir jo alle tilgitt...

''Hvis vi alle er syndige, men kan bli frelst ved dommedag...

Spiller det noen rolle da? Alt blir jo tilgitt uansett. Om du jobber på søndag, er sjalu på naboens heite kone eller elsker en av samme kjønn.

Vi blir jo alle tilgitt...''

Ja, alle kan bli tilgitt og frelst. Men etter frelsen begynner helliggjørelsen, og da skal man skille seg ut fra verden og følge Gud.

Selvsagt kan man snuble og falle, og det er alltid tilgivelse å få. men Gud skiller mellom dem som "synder på nåden" og dem som virkelig angrer og gjerne vil prøve å leve rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Ja, han krevde et offer, uten at han trengte det (siden allmektige ikke trenger slikt).

Ergo er han ingen god gud, fordi han torturerer og dreper uten grunn.

En dag får du se sannheten. Får håpe du finner fram til frelsen i Jesus før den tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag får du se sannheten. Får håpe du finner fram til frelsen i Jesus før den tid...

Jeg var kristen for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Kanskje for å hjelpe et barn som sliter med følelsen av å være "annerledes"?''

skal alle barnehagebarn lære om at homofili er like normalt som heterofili pga den lille prosentandelen som kanskje ved et seinere tidspunkt i livet finner ut at de "annerledes" mht seksuell legning?

Homofili har aldri vært, er ikke, og kommer heller ikke til å bli like normalt som heterofili. Skal alle former for avvik læres om i barnehagen?

Det finnes en mellomting. Å fortelle et eventyr der de som får hverandre er av samme kjønn er ikke det samme som å lære barnehagebarna om alle "avvik" som finnes i samfunnet. Nå finnes denne boka, så jeg ser ikke problemet med å lese den. Hadde ikke boka eksistert hadde jeg heller ikke sett noe problem ved det. Jeg skjønner bare ikke poenget med å hausse dette opp som et problem når vi tross alt lever i 2010.

En liten digresjon.. Min fem år gamle datter kom hjem fra barnehagen og var skikkelig sjokkert over at "Ole" (kompisen som er like gammel) hadde ment at to gutter eller to jenter ikke kunne være kjærester og gifte seg - "Han hadde aldri hørt om homofile, mamma!!? Merkelig at mammaen og pappaen hans ikke har fortalt ham at det går an å være homse!" ;-P

(det hører med til historien at vi har noen omgangsvenner som er homofile:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...