Gå til innhold

Vil gi barna homo-eventyr


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 461
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    137

  • Dorthe

    45

  • morsan

    11

  • BobbyPeru

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

hahaha, selvsagt ikke. Har ikke sat noe i nærheten engang!

Gud har en merkelig arrangering av sine gjøremål. Noen påstår at han redder enkeltes liv, og så plutselig så lar han tusener dø dagen etter. Hvorfor skulle han redde slik på måfå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud har en merkelig arrangering av sine gjøremål. Noen påstår at han redder enkeltes liv, og så plutselig så lar han tusener dø dagen etter. Hvorfor skulle han redde slik på måfå?

Mangel på planlegging! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mamma til to stk

Joda, er vel kanskje ikke noe "rart" i det.

For mitt vedkommende så synes jeg det blir litt for mye av det gode. Vi er så oppsatt på at alt skal være så naturlig at det blir "presset inn" over alt.

Blir litt som sånn rasismegreier, vi er så opptatt av at vi ikke skal være rasister at vi blir litt paniske.

Det går ann å la ting være som de er og slappe litt av også. Homofili er der om vi liker det eller ikke, vi bør ikke lage mer styr utav det enn det synes jeg.

Jeg ville ikke godtatt at barnahagetantene eller lærerne leste "homobøker" til mine barn i barnehagen eller skolen.

De vet at det finnes og det er ikke hysj om det i heimen. Det er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er vel kanskje ikke noe "rart" i det.

For mitt vedkommende så synes jeg det blir litt for mye av det gode. Vi er så oppsatt på at alt skal være så naturlig at det blir "presset inn" over alt.

Blir litt som sånn rasismegreier, vi er så opptatt av at vi ikke skal være rasister at vi blir litt paniske.

Det går ann å la ting være som de er og slappe litt av også. Homofili er der om vi liker det eller ikke, vi bør ikke lage mer styr utav det enn det synes jeg.

Jeg ville ikke godtatt at barnahagetantene eller lærerne leste "homobøker" til mine barn i barnehagen eller skolen.

De vet at det finnes og det er ikke hysj om det i heimen. Det er nok.

Hva med bøker der det er likestilling mellom kjønnene, og kvinnen ikke er "bundet til kjøkkenbenken"?

Eller er frie kvinner ogs for moderne? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alt bør strengt tatt ikke være like naturlig

Hva med bøker der det er likestilling mellom kjønnene, og kvinnen ikke er "bundet til kjøkkenbenken"?

Eller er frie kvinner ogs for moderne? ;-)

Med vennlig hilsen

Slike bøker du sikter til kommer "naturlig" fordi dette er utviklingen i samfunnet. Og for at vi helt enkelt kan ha litt problemer med å følge den gamle skolen fordi verden tilpasser seg det moderne liv. Vi kan ønske å beholde den "gamle stilen" men må tilpasse oss til en viss grad uansett.

Vedr. bøkene: Her er det snakk om å "presse gjennom noe" for at det skal få den samme naturlige plassen i samfunnet som alle andre slike "situasjoner".

For det første så kommer det ikke naturlig. For det andre så er det ikke ennå like naturlig for alle med homofili som det er at far tørker av kjøkkenbenken og mor henter dekk til bilen.

Ser ingen grunn til at folk skal bli påpresset homofili så lenge verden ikke trenger den i utvilingen sin. Dette bør komme like så naturlig som alt annet har gjort gjennom tidene.

Mange er også av den mening at homofili er synd, og det må de få lov å mene. Vi kan ikke (for dem) sidestille dette med litt utviskede mann - og kvinneroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike bøker du sikter til kommer "naturlig" fordi dette er utviklingen i samfunnet. Og for at vi helt enkelt kan ha litt problemer med å følge den gamle skolen fordi verden tilpasser seg det moderne liv. Vi kan ønske å beholde den "gamle stilen" men må tilpasse oss til en viss grad uansett.

Vedr. bøkene: Her er det snakk om å "presse gjennom noe" for at det skal få den samme naturlige plassen i samfunnet som alle andre slike "situasjoner".

For det første så kommer det ikke naturlig. For det andre så er det ikke ennå like naturlig for alle med homofili som det er at far tørker av kjøkkenbenken og mor henter dekk til bilen.

Ser ingen grunn til at folk skal bli påpresset homofili så lenge verden ikke trenger den i utvilingen sin. Dette bør komme like så naturlig som alt annet har gjort gjennom tidene.

Mange er også av den mening at homofili er synd, og det må de få lov å mene. Vi kan ikke (for dem) sidestille dette med litt utviskede mann - og kvinneroller.

Hva er forskjellen? Det er akkurat like ille å diskriminere homofile som å diskriminere kvinner.

Hva med mennesker med svart hud? Er det "naturlig" at de ikke fremstilles som slaver?

Verden går fremover, og det gjør den ved at vi nettopp ikke trer våe fordommer ned over ørene på ungene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alt bør strengt tatt ikke være like naturlig

Hva er forskjellen? Det er akkurat like ille å diskriminere homofile som å diskriminere kvinner.

Hva med mennesker med svart hud? Er det "naturlig" at de ikke fremstilles som slaver?

Verden går fremover, og det gjør den ved at vi nettopp ikke trer våe fordommer ned over ørene på ungene.

Med vennlig hilsen

Det er nå min mening om du liker den eller ei. Og å diskutere med deg er som å slikke på lysstolpen midt på vinteren.....og der sattn ;) ...så det skal jeg ikke begi meg inn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå min mening om du liker den eller ei. Og å diskutere med deg er som å slikke på lysstolpen midt på vinteren.....og der sattn ;) ...så det skal jeg ikke begi meg inn på.

Takk. Å diskutere med meg er meget lett hvis man har argumenter, men neppe særlig hensiktsmessig hvis synspunktene bare er basert på fordommer.

Du kan selvsagt mene det du gjør (mange mener jo at kvinner hører hjemme på kjøkkenet også), men jeg synes det er ille hvis barn skal lide på grunn av fordommene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Nei, jeg ble voksen.

Det at du ble voksen, Sør, er et dårlig argument. Det er mange voksne som er kristne. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solfryd

tror du undervurderer barna en smule :-)

Men hvis du mener at småbarn vet hva homofili er, og at det er helt ok, hvorfor skal det da leses eventyr om temaet for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du mener at småbarn vet hva homofili er, og at det er helt ok, hvorfor skal det da leses eventyr om temaet for dem?

Hvorfor ikke?

Og hvorfor skal du lese eventyr om heterofile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Det å tro bokstavelig på syndefallet er like dumt som å tro at djevelen har horn, hale og kløv. Det er også dumt å tro at Gud er en gammel mann med hvitt hår og skjegg som Gandalv i Ringenes herre.

Jeg tror ikke at du mener det du sier.

Jeg tror at jesus ble unnfanget av den hellige ånd, født av jomfru maria, døde på korset og gjennoppstod fra de døde for å frelse oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Hvorfor ikke?

Og hvorfor skal du lese eventyr om heterofile?

Som jeg har sagt før, fordi det er heterofili som er normalen. Det er slik det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Jeg tror at jesus ble unnfanget av den hellige ånd, født av jomfru maria, døde på korset og gjennoppstod fra de døde for å frelse oss.

amen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er skrevet på diktat fra gud.

De var det de påstod...

Det påstår jo alle religionene om akkurat deres "Hellige Bok".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...