Gå til innhold

Vil gi barna homo-eventyr


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Av grunner vi ikke helt forstår, så har Gud gitt Jorden i djevelens makt for en tid.

Det begynte med syndefallet.

Da er han ikke "God", som Gud skal være i Bibelen. Ergo er enten Gud eller Bibelen feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 461
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    137

  • Dorthe

    45

  • morsan

    11

  • BobbyPeru

    10

Mest aktive i denne tråden

Fordi da hadde ikke Gud fått vist alle sidene ved seg selv: Kjærlig, god, rettferdig, trofast, hellig, allmektig, nådig osv. Det gav Gud mer ære å la satan fortsett, og han kunne for eksempel drept Adam og Eva med en gang når de syndet istedenfor å vise dem nåde.

Det gav Gud mer ære og det ærer Gud å straffe satan i helvete med evig pine.

Det er noe du diktet opp, og det motsier åpenbart at Gud skal være allmektig, allvitende og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg lært at det gamle testamentet ikke lenger er det som gjelder etterat det nye kom ut. Da ble det gamle ugyldig.

"Da vi var unge, og det NT kom ut...." :glis:

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''"homofili er mindreverdig"''

Det er det vel ingen som har sagt her. Men det må kunne gå ann å si at homofil praksis er synd hvis man er kristen.

Jeg greier ikke å forstå hele tråden siden den er blitt lang og henger ikke helt sammen.

Likevel hvis du mener en brøkdel av det du har skrevet i tråden så er noe riv rav ruskende galt.

Det er ikke i Jesus ånd å vise så enorme fordommer som noen av dere gjør her på dol. Han snakket om respekt for alle mennesker, og han mente det. Derfor går det ikke an å være kristen og diskriminere mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solfryd

Klart og tydelig.

''3. Mosebok 18,22. ”Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom.''

''1. Korinterne 6,9. ”Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Ta ikke feil! Verken de som lever i hor, avgudsdyrkere, ekteskapsbrytere eller menn som ligger med menn eller lar seg bruke til dette.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''3. Mosebok 18,22. ”Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom.''

''1. Korinterne 6,9. ”Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Ta ikke feil! Verken de som lever i hor, avgudsdyrkere, ekteskapsbrytere eller menn som ligger med menn eller lar seg bruke til dette.''

Ja, den siste der gjelder altså alle som er skilt!

Er du klar over det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Av grunner vi ikke helt forstår, så har Gud gitt Jorden i djevelens makt for en tid.

Det begynte med syndefallet.

Det å tro bokstavelig på syndefallet er like dumt som å tro at djevelen har horn, hale og kløv. Det er også dumt å tro at Gud er en gammel mann med hvitt hår og skjegg som Gandalv i Ringenes herre.

Jeg tror ikke at du mener det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''3. Mosebok 18,22. ”Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom.''

''1. Korinterne 6,9. ”Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Ta ikke feil! Verken de som lever i hor, avgudsdyrkere, ekteskapsbrytere eller menn som ligger med menn eller lar seg bruke til dette.''

Hvem oversatte disse bibelsitatene? De ble neppe skrevet av Gud på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Da er han ikke "God", som Gud skal være i Bibelen. Ergo er enten Gud eller Bibelen feil.

Som jeg sa; "av grunner vi ikke helt forstår..." Men jeg har tillit til at Gud er allvitende og allmektig. Han vet hva Han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Som jeg sa; "av grunner vi ikke helt forstår..." Men jeg har tillit til at Gud er allvitende og allmektig. Han vet hva Han gjør.

Det at Gud vet hva han gjør betyr ikke at du vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem oversatte disse bibelsitatene? De ble neppe skrevet av Gud på norsk.

Jeg er rimelig overbevist om at mange tror Gud er norsk! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solfryd

Ja, den siste der gjelder altså alle som er skilt!

Er du klar over det?

Ja, og alle som gjør urett. Fortapelsen gjelder oss _alle_. For ikke èn eneste av oss gjør rett, ikke èn enseste.

Derfor er det så flott med Jesus da, vet du. Gud sendte sin egen sønn i syndige menneskers skikkelse for å gjøre opp for menneskenes synd. Han tok på seg all vår synd og skyld da han naglet det til korset. Han døde i vårt sted.

Så hvis vi tror på det og tar imot det han har gjort for oss, går vi over fra døden til livet. Vi blir frelst.

Og den frelsen er for alle som tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg er rimelig overbevist om at mange tror Gud er norsk! ;-)

Med vennlig hilsen

Ja det tror jeg også;-) Skulle likt å vite om de tror at norsk blir snakket i himmelen så de ikke trenger tolk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Det å tro bokstavelig på syndefallet er like dumt som å tro at djevelen har horn, hale og kløv. Det er også dumt å tro at Gud er en gammel mann med hvitt hår og skjegg som Gandalv i Ringenes herre.

Jeg tror ikke at du mener det du sier.

Hvafornoe? Diskriminerer du meg fordi jeg tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Da vi var unge, og det NT kom ut...." :glis:

Med vennlig hilsen

Det heter når jeg var ung og hadde en meget religiøs frøken som egentlig skulle vært misjonær, men så døde kjæresten hennes og da kunne hun ikke bli misjonær og ble misjonerende frøken isteden ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror jeg også;-) Skulle likt å vite om de tror at norsk blir snakket i himmelen så de ikke trenger tolk der.

Det er nok nynorsk! *LOL*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Ja, og alle som gjør urett. Fortapelsen gjelder oss _alle_. For ikke èn eneste av oss gjør rett, ikke èn enseste.

Derfor er det så flott med Jesus da, vet du. Gud sendte sin egen sønn i syndige menneskers skikkelse for å gjøre opp for menneskenes synd. Han tok på seg all vår synd og skyld da han naglet det til korset. Han døde i vårt sted.

Så hvis vi tror på det og tar imot det han har gjort for oss, går vi over fra døden til livet. Vi blir frelst.

Og den frelsen er for alle som tror.

Og de som ikke tror? De kan ikke dra til djevelen siden de ikke tror på ham.

Hvorfor sa Jesus at vi skulle være snille mot alle mennesker og noe slikt som "det du gjør med min minste bror gjør du mot meg" hvis han også diskrimenerer mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...