Gå til innhold

Vil gi barna homo-eventyr


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Gjest fra bergen

Jo, men Asbjørnsens og Moes eventyr trykkes også svart på hvitt, Er det også sant?

Nei, for den boken er skrevet av syndige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 461
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    137

  • Dorthe

    45

  • morsan

    11

  • BobbyPeru

    10

Mest aktive i denne tråden

Trakasering av troende er åpenbart greit.

Nei, det er ikke trakassering, men å forhindre at troende trakasserer homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Klart og tydelig.

Den som leter vil finne.

Mange gjør den feil å gi Gud skylden for alt det vonde som skjer. I mange tilfeller er det fordi de tror at det er Den Allmektige Gud som er denne verdens hersker. De kjenner ikke til denne enkle, men viktige sannheten som Bibelen lærer, at det i virkeligheten er Satan Djevelen som er denne verdens hersker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for den boken er skrevet av syndige mennesker.

Så?

Det vser jo bare at du heller ikke kan stoe på Bibelen, ettesom den også ble skrevet av mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Nei, det er ikke trakassering, men å forhindre at troende trakasserer homofile.

Og for å forhinde dette trakaserer man religiøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Jeg har lest Bibelen, men du har ingen bevis for at noen Gud eksisterer, eller at Bibelen er Guds ord.

Det har med tro og overbevisning å gjøre. Akkurat som at du tror at homofili er naturlig og er overbevist om at det bør likestilles med heterofili, tror jeg på Gud og hans ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

Så?

Det vser jo bare at du heller ikke kan stoe på Bibelen, ettesom den også ble skrevet av mennesker.

Det er den åpenbart ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har Han allerede sagt i sitt ord. Det står mye om det f.eks. i GT. Har du lest Bibelen?

GT gjelder ikke, kun det nye. Dessuten så var Simon Peter Jesus' spesielle venn, hvordan tolker du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

GT gjelder ikke, kun det nye. Dessuten så var Simon Peter Jesus' spesielle venn, hvordan tolker du den?

Hvorfor gjelder ikke GT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

GT gjelder ikke, kun det nye. Dessuten så var Simon Peter Jesus' spesielle venn, hvordan tolker du den?

Det står også i NT. Jeg tolker det ikke som om Jesus var homofil, hvis det er det du vil ha meg til. Gud kan ikke fornekte seg selv og det han står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT gjelder ikke, kun det nye. Dessuten så var Simon Peter Jesus' spesielle venn, hvordan tolker du den?

De 10 budene står i GT, så GT gjelder fremdeles. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står også i NT. Jeg tolker det ikke som om Jesus var homofil, hvis det er det du vil ha meg til. Gud kan ikke fornekte seg selv og det han står for.

Det må han jo gjøre siden han skapte homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Det må han jo gjøre siden han skapte homofile.

Ingen er skapt homofil. Det er noe man velger å bli etter å ha blitt villedet av satan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har med tro og overbevisning å gjøre. Akkurat som at du tror at homofili er naturlig og er overbevist om at det bør likestilles med heterofili, tror jeg på Gud og hans ord.

Vel, ja, men jeg kan underbygge mitt synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjelder ikke GT?

Det har jeg lært at det gamle testamentet ikke lenger er det som gjelder etterat det nye kom ut. Da ble det gamle ugyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står også i NT. Jeg tolker det ikke som om Jesus var homofil, hvis det er det du vil ha meg til. Gud kan ikke fornekte seg selv og det han står for.

Hvordan vet du det? Tror du de mente at han og jesus var bestiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...