Gå til innhold

Stadig friskere - flere på trygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hangen til å uføre folk er vår tids største trussel mot vår velferd.

Gjest Rehabpenger før, AAP nå
Skrevet

Jeg får ikke åpnet linken din, og kanskje svarer jeg litt i "hytt og gevær" - men jeg svarer lell. :-)

Jeg er i NAV-systemet på snart 4. året. Mesteparten av tiden har jeg ventet. Ventet på en undersøkelse, ventet på en spesialist, ventet på en MR. Jeg kunne ha valgt å betale alt privat, og kommet inn på nærmest dagen til det meste (ikke offentlig sykehus, da, men både fysio og MR/røntgen), men min privatøkonomi tilsier ikke at jeg kan betale mange tusen i uka/måneden for å komme fortere tilbake i arbeid.

Jeg har et problem som er mulig å løse, men kun med riktig behandling. Det er helt vesentlig at jeg får riktig behandling, hvis jeg ikke får det blir jeg bare verre. Og riktig behandling sliter jeg med å finne i det offentlige systemet, men jeg har funnet det hos de som ikke har refusjonsordning (fysio).

NAV ønsker ikke å gi meg refusjon på behandlingskostnader, ei heller reise ut for eventuelt å bli behandlet hos en fysio med refusjon et annet sted. De vil heller ikke støtte "alternativ" behandling, slik som akupunktur og trykkbølgebehandling, selv om dette beviselig har fungert på meg før (jeg tok en runde for snart 2 år siden privat, men måtte slutte pga økonomi).

Så - da vil heller NAV at jeg skal bare gå her, uten å bli behandlet eventuelt bli behandlet av noen som gjør meg verre.

Er det slik systemet faktisk er over det ganske land, så kan man lett forstå at uføreandelen går drastisk oppover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...