Gå til innhold

Hysterisk mor

Gjest Ser for mange filmer

Anbefalte innlegg

Gjest Ser for mange filmer

Min søster har en gutt i 2 trinn. Hun overbeskytter han. Han har ikke gått i 17 Mai tog ennnå for hun er redd at noen skal komme å ta han ut av toget. Sier til henne at det er vel en liten mulighet for at det skjer men hun er redd for han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kan hun vel melde seg som frivillig og gå med klassen hans 17. mai? Forøvrig hadde jeg nok reagert hvis noen hadde prøvd å kidnappe de ungene jeg har ansvaret for 17.mai gitt!

(tviler igrunn på at noen hadde prøvd å kidnappe en av mine unger i uniform med påmontert instrument på 17. mai, så det er kanskje ikke helt riktig å sammenligne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FAU-lederen

Wow, det var jo voldsomt!

Jeg har vært trinnkontakt på de 3 nederste trinnene til nå, og hatt ansvar for barn i 17. mai-toget alle tre årene.

Hos oss er det ca 60 barn i hver klasse, og vi trinnkontakter har fordelt ungene mellom oss slik at vi har hatt ansvar for inntil 10 unger hver. På forhånd har ungene øvd på skolen, slik at de vet hvem de skal stå sammen med (foran, bak og ved siden av), og siden toget får gå i hele veiens bredde er det ikke vanskelig å holde oversikten.

Din søster må enten ha et for ustrukturert barn, som kan finne på å snike seg ut av toget (ikke at jeg helt ser for meg hvordan det skulle foregå hos oss f.eks.), eller så tror hun at alle som ser på toget 17. mai er overgripere og at de bare står klare til å ta barn.

Du kan jo spørre henne, forresten, om hun selv har sett mange kidnappinger i toget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går vel ikke helt alene i 17.mai-toget? Det er som regel noen voksne med, og det foretas påmelding slik at de vet hvem av elevene som skal gå og ikke, hvem som henter dem, osv.

Han er vel ikke så liten lenger at han ville bli med hvem som helst som tok tak i ham. Dessuten er det omtrent ingen barn som blir bortført her i landet, hvis vi ser bort fra de tilfellene som dreier seg om intern krigføring i familene. Jeg tror forøvrig 17. mai er en veldig dårlig dag for kidnapping, det er jo folk overalt.

Hun bør heller passe på at han aldri får gå eller sykle alene til skolen, uansett alder, men leie ham rundt til han blir myndig. Statistisk sett er det nemlig mye mer sannsynlig at han blir drept i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjaffern

Dette er alvorlig. Hun overførerer angsten sin på ham. Hun må være ansvarlig nok til å oppsøke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fant barnet igjen

Stakkars barn.

Et av våre barn forsvant i et 17-maitog. Mobiltelefonen var god å ha da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...