Gå til innhold

bør barn skjermes for nakne foreldre???

Anbefalte innlegg

Gjest mye rart nå til dags
Skrevet

bør barn skjermes for å se oss naken når vi har dusjet å skal kle på oss???

Skrevet

Nei. Men når de begynner å bli større og evt ikke er bekvem med foreldrenes nakenhet, så kan man vise respekt.

Skrevet

nei, men jeg ser at han som nå er 10 begynner å bli litt flau over å se meg naken. Så da skal han få slippe det...

Skrevet

Det er ikke naturlig for meg. Så snuppa ser både moren og faren sin nakne ofte. Ho velger også å sove naken mange ganger.

Jeg regner med at ho blir mer sjenerert snart da ho nærmer seg puberteten.

Gjest Elextra
Skrevet

''bør barn skjermes for å se oss naken når vi har dusjet å skal kle på oss???

''

Selvfølgelig ikke. Vanlig nakenhet er naturlig og bør ikke være noe man skjuler eller skammer seg over.

Når det er sagt er jeg vár for barnas signaler her, og jeg vil aldri dytte min nakenhet på dem. De blir gjerne litt sjenerte etterhvert, og det skal man respektere.

Skrevet

Etterhvert har jeg begynt å bruke truse om nettene når ungene sover hos meg, men de ser jo resten av kroppen min når jeg kommer svimende opp lenge etter dem på lørdag og søndag. :o) Merker jeg at de begynner å bli ubekvemme med det så får jeg kjøpe en lett morgenkåpe, ikke noe verre enn det.

Men jeg tror ikke barn tar skade av å se foreldrene nakne nei.

Gjest Kayia
Skrevet

Barn skal ikke påtvinges foreldres nakenhet, men skjermes - nei det syns jeg da virkelig ikke.

Gjest togli
Skrevet

Vi har døtre på 6, 10 og straks 13. De blir ikke flaue over å se oss nakne, så her i huset er de vant til det. Nå er det ikke slik at vi sprader rundt i nettoen, men de kan se oss f.eks. i dusjen.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Som de fleste andre her, så mener jeg også at de ikke trenger skjermes i ordets rette forstand.

Men at vi som voksne tar hensyn.

Hos oss ble det mindre naturlig å dusje med åpne dører når ungene var kommet puberteten. De ble bare flaue. Og så unner jeg dem ikke redselen for at kompisen skal på badet- og finne en naken forelder. Så nå dusjer vi med låste dører.

Skrevet

Nei, det høres bare merkelig ut.

Man bør i stedet være oppmerksom på ungenes signaler, når de kommer i en alder der de viser at de er ubekvemme med det så får man ta mer hensyn.

Gjest prust
Skrevet

Nei, jeg synes ikke de skal skjermes for oss, så sant de ikke blir brydd eller flaue.

Våre barn er 6, 9 og 11, og ser meg naken rett som det er. Mannen min liker helst å ha noe på seg når ungene er der - og vi respekterer hverandre.

Ungene bader fremdeles sammen av og til, og er ikke flaue for hverandre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...