Gå til innhold

Utl.tur i forhold til trygd.konto/jobb

Anbefalte innlegg

Gjest Vil gjøre riktig
Skrevet

Er sykmeldt 100% pga en operasjon

Skal til utlandet for 4 dager hvorav 2 er arb.dager for en annen operasjon

Vil ikke at jobben skal vite dette

Hva gjør jeg med trygdekontoret? (utenl.turen er hele tiden på sykehus og hindrer ikke behandling for allerede gjennomfør operasjon)

Får arbeidsplass beskjed av trygdekontoret?

Pga askeutviklingen så vet jeg ikke om jeg får dratt, må jeg søke trygdekontoret før tur, eller kan jeg gi beskjed etter gjennomfør tur?

mariaflyfly
Skrevet

Du kan uansett ikke reise utenlands så lenge du er sykmeldt uten å ta kontakt med NAV. Sjekk med dem.

Skrevet

Du må ta kontakt med Nav før du reiser. Jeg jobber bl.a. med lønn, og har aldri fått noen rapporter fra dem om noen som er sykmeldte som har reist utenlands. Så det er nok ikke noe de rapporterer til arbeidsgiveren.

Gjest Vil gjøre riktig
Skrevet

Du må ta kontakt med Nav før du reiser. Jeg jobber bl.a. med lønn, og har aldri fått noen rapporter fra dem om noen som er sykmeldte som har reist utenlands. Så det er nok ikke noe de rapporterer til arbeidsgiveren.

Dette skulle jeg ha krysset av på sykmeldinga, hvilket jeg ikke gjorde fordi jeg ikke var sikker på at jeg skulle dra

Arbeidsplassen må altså få greie på at jeg drar. Jeg får heller prøve å få holdt for meg selv hvorfor.

Jeg må søke NAV, få legeerklæring og så gi beskjed til lønningskontoret hos oss at de skal krysse for de dagene jeg er borte i utlandet.

Gjest Vil gjøre riktig
Skrevet

Du kan uansett ikke reise utenlands så lenge du er sykmeldt uten å ta kontakt med NAV. Sjekk med dem.

Jeg kan jo det, men da er det snylt.

Korrekt måte å gjøre det på er å krysse på sykmeldinga at en skal oppholde seg utenlands. Det gjorde ikke jeg for jeg fikk sykmelding for hele perioden og var da ikke klar over at jeg skulle reise.

Så må jeg be om legeerklæring som sier at denne turen ikke skader behandling etc på det jeg er sykmeldt for.

Så må jeg sende søknad med erklæringen til NAV og søke sykepenger for de dagene.

Så må jeg kontakte lønningskontoret mitt og be dem krysse av for opphold i utlandet. Så det var altså ikke råd å holde dette utenom jobben. Det er synd, for der sitter de og kakler i lunsjen. Jeg får heller prøve å klare å holde utenfor arbeidsplassen hva jeg skal dit for. Jeg er tilhenger av å separere privat - og arbeidsliv.

Gjest Nysgjerrigpetra - I know...
Skrevet

Dette skulle jeg ha krysset av på sykmeldinga, hvilket jeg ikke gjorde fordi jeg ikke var sikker på at jeg skulle dra

Arbeidsplassen må altså få greie på at jeg drar. Jeg får heller prøve å få holdt for meg selv hvorfor.

Jeg må søke NAV, få legeerklæring og så gi beskjed til lønningskontoret hos oss at de skal krysse for de dagene jeg er borte i utlandet.

''Arbeidsplassen må altså få greie på at jeg drar. Jeg får heller prøve å få holdt for meg selv hvorfor.''

Sorry, men nå river nysgjerrigheten i meg: Hva skal du operere?

*Spent!*

Gjest Vil gjøre riktig
Skrevet

''Arbeidsplassen må altså få greie på at jeg drar. Jeg får heller prøve å få holdt for meg selv hvorfor.''

Sorry, men nå river nysgjerrigheten i meg: Hva skal du operere?

*Spent!*

Sitter du på lønningskontoret mitt kanskje? ;)

Gjest Nysgjerrigpetra - I know...
Skrevet

Sitter du på lønningskontoret mitt kanskje? ;)

He-he, garantert ikke. Jobber ikke, er trygdet.

Skrevet

Jeg kan jo det, men da er det snylt.

Korrekt måte å gjøre det på er å krysse på sykmeldinga at en skal oppholde seg utenlands. Det gjorde ikke jeg for jeg fikk sykmelding for hele perioden og var da ikke klar over at jeg skulle reise.

Så må jeg be om legeerklæring som sier at denne turen ikke skader behandling etc på det jeg er sykmeldt for.

Så må jeg sende søknad med erklæringen til NAV og søke sykepenger for de dagene.

Så må jeg kontakte lønningskontoret mitt og be dem krysse av for opphold i utlandet. Så det var altså ikke råd å holde dette utenom jobben. Det er synd, for der sitter de og kakler i lunsjen. Jeg får heller prøve å klare å holde utenfor arbeidsplassen hva jeg skal dit for. Jeg er tilhenger av å separere privat - og arbeidsliv.

Du kan vel holde lønnskontoret utenfor? Få bekreftelsen fra legen, legg ved et brev til Nav der du søker om utlandsopphold, men at du ikke har kryssa av om det på egenerklæring. Burde holde det.

Skrevet

Jeg hadde bare kontaktet Nav og fortalt at du hadde endret planene. Da får du se hva de sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...