Gå til innhold

Utregning av skattetrekk ved AAP, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest På forhånd tusen takk for hjelpen!
Skrevet

Ja, jeg har lurt på mye ang dette her inne, og nå kommer jeg med mitt siste spørsmål, håper jeg:o)

Har fått innvilget AAP og vil få en ukessats på kr 3510,-

Betalingen skjer 2 ganger i mnd.

Vil 14 dagersperioden da se slik ut:

3510 x 2 = 7020

Har tabelltrekk 7100, og der står det at en inntekt på 7200,- vil bli trukket 1124,-

Altså 7020 - 1124 = 5896,- til utbetaling??

Eller vil de regne hele mnd, altså 3510 x 4 = 14040,-

Og dermed trekke fra tabellen det som står under 14100, som er 3273,- Da blir mnd lønnen min 10767,- kontra 11792,- hvis de gjør det på den andre måten...

Noen som skjønte denne? Det utgjør jo faktisk en 1000,- for meg i mnd da, og det er viktig når jeg nå skal sette opp et budsjett,,,

Noen som kan hjelpe meg?

Jeg håper jo at de trekker for 2 14 dagers perioder, men frykter de legger sammen,,,

Noen som vet? Da hadde jeg blitt kjempeglad!

Merker at jeg har blitt endel dårligere disse mnd her, hvor jeg stadig går og grubler på penger... huff!

Gjest høstløv
Skrevet

AAP blir utbetalt for en to ukers periode og derfor blir tabeltrekket for 14 dagers tabellen lagt til grunn ved skattetrekket.

Dvs at du får utbetalt kr 3.510 x 2 = kr 7.020 - skatt kr 1.646 = kr 5.374. Dette får du utbetalt hver 14. dag.

Er du aleneforsørger med barn og bor uten samboer? Hvis du er det, har du da sørget for å bli lignet i klasse 2?

Skrevet

AAP blir utbetalt hver 14. dag, og ved tabelltrekk brukes tabellen for 14 dagers perioden.

Kom ikke det klart fram at de bruker 14-dagers trekktabell?

Gjest høstløv
Skrevet

Kom ikke det klart fram at de bruker 14-dagers trekktabell?

Nei, egentlig ikke.

:-)

Dette fordi trådstarter har beregnet skattetrekket ut fra månedsperioden.

Skrevet

Din brutto AAP er forøvrig ikke 14.040,- pr mnd, den er litt mer!

14.040,- er kun for 4 uker...

Skatten blir den samme uansett, men trekker de forlite, vil du få restskatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...