Gå til innhold

Forsikring - får man en ny PC?

Anbefalte innlegg

Gjest dattusdattus
Skrevet

Kjøpte forsikring med min PC for 2 år siden, forsikringen gjelder i 3 år. Det står den fulldekker ulykker. Vil det si at om jeg mister dataen i gulvet, eller søler drikke på den, så gir de meg en ny??

Skrevet

Du må lese forsikringsvilkårene om den dekker det. Ofte er innbo-forsikring bedre.

Skrevet

Det er ikke sikkert du får ny om du tømmer en flaske cola i den nei...

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg vil ikke tro at å miste pc'n i gulvet eller helle drikke i den anses som "ulykke", men du får sjekke vilkårene.

Gjest Har vært der
Skrevet

Ja. Det er mulig at det er en egenandel på f.eks.500.-

Vær obs på at det heter seg at ny pc skal være tilsvarende god eller bedre enn pc som er ødelagt, men at det nødvendigvis ikke stemmer. Sjekk spesifikasjoner.

Gjest dattusdattus
Skrevet

Ja. Det er mulig at det er en egenandel på f.eks.500.-

Vær obs på at det heter seg at ny pc skal være tilsvarende god eller bedre enn pc som er ødelagt, men at det nødvendigvis ikke stemmer. Sjekk spesifikasjoner.

Hvilken ulykke ble din data utsatt for? Jeg lurer bare på om det er visse ulykker som ikke dekkes..

Gjest Har vært der
Skrevet

Hvilken ulykke ble din data utsatt for? Jeg lurer bare på om det er visse ulykker som ikke dekkes..

Hvis du har disse forsikringene som Elkjøp og Expert f.eks. tilbyr så kan du miste den i gulvet, miste brus på den, få den ødelagt av slosskamp på fest osv osv.

Eljøp sin forsikring "mistet" egenandelen i september i fjor var det vel, forsikringer før det har en egenandel på 500.- på pc.

Jeg vil forøvrig be deg vurdere om forsikring hos ditt vanlige forsikringsselskap kan være mer lønnsomt

De har ulykkesforsikring som dekker alt du handler tre år frem i tid til en grei penge. Da slipper du å forsikre hver enkelt ting du kjøper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...