Gå til innhold

Homøopat vs lege

Anbefalte innlegg

Gjest whateva
Skrevet

Jeg bestilte time hos legen min fordi jeg har mistanke om at jeg kan lave jernlagre, er helt utslitt og på felgen. Men han har 1 måned ventetid! Kan en homøpoat sjekke meg for vitaminer/mineraler? Har aldri vært hos en, så jeg aner ikke. Er det noen annet måte å få sjekke det på enn å gå til legen? Å gå en måned til er veldig lite fristende...!

Skrevet

Det går an å skrive et kort brev til legen og be om å få tatt blodprøver innen kort tid. Så kan du evt. få time når han har anledning for å diskutere resultatet av blodprøvene.

Skrevet

En homeopat kan ikke gjøre noe som helst fornuftig.

Du må få en rekvisisjon til blodprøve. Det kan du sikkert få av legen før timen, slik at du har resultatene klare før timen. Du kan også ringe legesekretæren jevnlig for å høre om det er noen som har avbestilt timer som du kan få.

Utover det kan du spis mat med masse jern, selvsagt. Og til og med ta jerntabletter, hvis du er sikker på at du ikke har for mye jern.

Med vennlig hilsen

Gjest bekkenløsningsplaget
Skrevet

De tar blodprøver på laboratoriet. Hos fastlegen min bestiller jeg bare time til blodprøvetaking, det tar bare et par dager å få time.

Jeg trenger ikke legetime, for legen har to måneders ventetid. Laboratoriet sjekker HB, og jeg får svaret med en gang.

Homøopater har ikke lov til å ta blodprøver med mindre vedkommende er utdannet sykepleier eller har tilsvarende utdannelse.

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Det er en overdreven tro på hva jern har å si for den generelle helsen, velværet og energien, men dog:

Det merkes ikke med lite jern med mindre det har negative effekter på noe annet.

Du kan be om å få målt Hb/hemoglobin/(blodprosent). Svaret får du med en gang. Om denne er ok, er det særdeles lite sannsynlig at du har for lite jern. Om HB er lav, kan du få målt jern. Svaret er da klart til du får time.

Om Hb er for lav, kan du godt ta jerntabletter til glasset med 100 stk er tomt.

Homøopater driver bare med tull og tøys, så de pengene kan du spare.

Gjest lowblood
Skrevet

Det er en overdreven tro på hva jern har å si for den generelle helsen, velværet og energien, men dog:

Det merkes ikke med lite jern med mindre det har negative effekter på noe annet.

Du kan be om å få målt Hb/hemoglobin/(blodprosent). Svaret får du med en gang. Om denne er ok, er det særdeles lite sannsynlig at du har for lite jern. Om HB er lav, kan du få målt jern. Svaret er da klart til du får time.

Jeg hadde lav blodprosent (8,1) og det merket jeg veldig godt! Svimmel og veldig andpusten selv mens jeg satt stille (lavt oksygennivå i blodet vil jeg tro).

Vet ikke om jernlageret mitt også var lavt, men lav blodprosent merkes i hvert fall veldig godt.

Gjest fortell oss
Skrevet

kan du fortelle oss hva du bygger disse påstandene på???har en sykepleiervenninne som går til en grunnet svimmelhet

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

kan du fortelle oss hva du bygger disse påstandene på???har en sykepleiervenninne som går til en grunnet svimmelhet

Jeg bygger det på utallige studier som viser at homøopati ikke har noen effekt.

Hun kan like godt spise en rosin om hun er litt svimmel og en halv rosin om hun er svært svimmel :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...