Gå til innhold

Multi mattebok

linko

Anbefalte innlegg

Ved vår skole brukes multi-matteboka til lekser (dvs. de jobber ikke i boka på skolen, men har 1 side evt. 3 oppgaver i lekse pr dag). Allikevel ser jeg at begge ungene blir ferdig med både A og B-bok i løpet av skoleåret. Dersom barnet ditt bruker læreverket Multi, hva jobber de med ellers (andre bøker, materiell etc)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har en oppgavebok i tillegg. Og om de arbeider ut alt, så pleier de å få eldre lærebøker for høyere klassetrinn som de kan ha som ekstrabok ved siden av. I andreklasse var det en av guttene som jobbet med fjerdeklassebøker. Det bør være en grei sak for lærer å legge til rette. Og om det forskyver seg hele skoletiden, så skal det være mulig å avlegge eksamen i videregående pensum allerede i ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Min yngste (1. klasse) bruker Multi. H*n ble ferdig med boka for et par uker siden.

Jeg vet ikke nøyaktig hva de har gjort i mattetimene altså, men jeg vet at læreren deres er veldig dyktig på det området :-). De har hatt mange praktiske aktiviteter, spilt spill, brukt pc, gjort oppgaveark. De har såvidt hatt noen få lekser i Multi ila skoleåret, og de har også hatt lekser på ark.

Hvilket trinn går dine barn på? Det høres litt pussig ut at de har gjort ferdig et helt matteverk bare som hjemmelekser. (Men nei, jeg tviler ikke på det du sier altså.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ahr andreklassing som bruker Multi.

Jeg har ikke sett andre lærebøker enn Multi (Skal ikke utelukke at noen barn på trinnet har ektsrabøker altså, men ikke snuppa mi. ;-) )

Derimot har de en arbeidsbok, der de gjør endel ekstraoppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hos oss er det veldig mye løse ark/kopier. Vet ikke hvor de er kopiert fra, synes å være fra ulike steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes noe snodig ut med et eget læreverk (sikkert da både grunnbok og arbeidsbok?) til lekser. Det er meningen at et slikt verk skal kunne dekke hele matematikkfaget for et år. Men det er jo ikke slik at man nødvendigvis har en dyktig lærer om man kommer gjennom mange bøker. Å sette elevene til å jobbe selvstendig i bøkene er vel i grunnen den letteste delen av undervisningen:-) Det er jo meningen at det skal jobbe mye pratisk også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes noe snodig ut med et eget læreverk (sikkert da både grunnbok og arbeidsbok?) til lekser. Det er meningen at et slikt verk skal kunne dekke hele matematikkfaget for et år. Men det er jo ikke slik at man nødvendigvis har en dyktig lærer om man kommer gjennom mange bøker. Å sette elevene til å jobbe selvstendig i bøkene er vel i grunnen den letteste delen av undervisningen:-) Det er jo meningen at det skal jobbe mye pratisk også

Ok, mellom linjene tror jeg at jeg fant svaret på det jeg lurte på. Nei, mine barn har ikke både grunnbok og arbeidsbok. Ut fra det jeg finner ut på gyldensdals nettsider, har ungene grunnboka (a + B). Dersom det er enda en bok med oppgaver skjønner jeg jo at arbeidsmengden er større enn jeg trodde. (Mine barn går på en privatskole med alternativ pedagogikk og har normalt ikke mye lekser, men matteboka skal gjøre det mulig for foreldre å følge med litt bedre på hva barna jobber med og hvordan det går).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste (1. klasse) bruker Multi. H*n ble ferdig med boka for et par uker siden.

Jeg vet ikke nøyaktig hva de har gjort i mattetimene altså, men jeg vet at læreren deres er veldig dyktig på det området :-). De har hatt mange praktiske aktiviteter, spilt spill, brukt pc, gjort oppgaveark. De har såvidt hatt noen få lekser i Multi ila skoleåret, og de har også hatt lekser på ark.

Hvilket trinn går dine barn på? Det høres litt pussig ut at de har gjort ferdig et helt matteverk bare som hjemmelekser. (Men nei, jeg tviler ikke på det du sier altså.)

Barna går på 2. og 5. trinn. De bruker imidlertid bare grunnboka til multi, ikke oppgaveboka. (Visste ikke at det fantes to bøker pr trinn før jeg fikk svar på innlegget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, mellom linjene tror jeg at jeg fant svaret på det jeg lurte på. Nei, mine barn har ikke både grunnbok og arbeidsbok. Ut fra det jeg finner ut på gyldensdals nettsider, har ungene grunnboka (a + B). Dersom det er enda en bok med oppgaver skjønner jeg jo at arbeidsmengden er større enn jeg trodde. (Mine barn går på en privatskole med alternativ pedagogikk og har normalt ikke mye lekser, men matteboka skal gjøre det mulig for foreldre å følge med litt bedre på hva barna jobber med og hvordan det går).

Det snodige her var at det pleier jo være grunnboka som man først og fremst jobber i på skolen. Det er her man får innføring i nytt stoff. Oppgavebøkene er mer som ekstraarbeid å regne, og veldig ofte brukt til lekser.

Det kan jo være at dine har en grunnbok fra et annet verk på skolen da, men for meg så hørtes det mest ut som en veldig lettvint måte å gi lekser på.

Men jeg kan absolutt ta feil:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...