Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som du ser det ja, men du er ikke eieren av treet. :o)

Skrevet

Som du ser det ja, men du er ikke eieren av treet. :o)

Nei, men jeg er eier av fem stykker av samme sorten, og jeg lurer på hvordan jeg skal få fjernet spetakkelet.

Naboene mine er ikke gale nok.

Gjest ingen nick
Skrevet

Nei, men jeg er eier av fem stykker av samme sorten, og jeg lurer på hvordan jeg skal få fjernet spetakkelet.

Naboene mine er ikke gale nok.

Send bud på en anleggsgartner.

Google på "trefelling" og du får opp navn på mange aktører.

Skrevet

Send bud på en anleggsgartner.

Google på "trefelling" og du får opp navn på mange aktører.

Jeg hadde en her i fjor. Han skulle ha 7000 for å ta dem, og da var ikke fjerning inkludert.

Med gærne naboer så kunne jeg fått 190000 x 5 i stedet for!

Bjørk er ikke et prydtre, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Skrevet

Jeg hadde en her i fjor. Han skulle ha 7000 for å ta dem, og da var ikke fjerning inkludert.

Averter dem som ved - gratis til den som gidder komme og hugge dem og frakte dem med seg.

Gjest ingen nick
Skrevet

Det har du unektelig et poeng.

Vi har også betalt titusenvis av kroner for å få sagd ned og fjernet en del trær på tomten. 16 furuer og granetrær.

Den eldste grana ble nesten 100 år og stubben er sirka en meter i omkrets, men kronen hadde delt seg og det var begynt å gå råte i den.

Vi synes at det er trist at vi måtte felle trærne, men de vokser og vokser og til sist er det alt for store for en villahage.

Naboen er veldig glad, for nå får de sol på terrassen om ettermiddagen.

Skrevet

190 000, ja.

I de aller mest groteske tilfellene av barnemishandling har vel offeret fått opptil 100 000. Men ofte blir det bare femsifret.

Skrevet

''Han skulle ha 7000 for å ta dem, og da var ikke fjerning inkludert.

''

Du får invitere til vorspiel isteden. Det blir billigere. Og så får du kreve at de for å unngå å bli anmeldt fjerner det etter seg etterpå!!

Skrevet

Løyelig. 5000 i bot for å ta seg til rette på annen manns eiendom hadde holdt i mengder. Han tror vel han bor i Hollywood han karen..

Skrevet

Løyelig. 5000 i bot for å ta seg til rette på annen manns eiendom hadde holdt i mengder. Han tror vel han bor i Hollywood han karen..

''5000 i bot for å ta seg til rette på annen manns eiendom hadde holdt i mengder.''

Har dere anelse om hva et "voksent" tre koster? Vi fikk 4-5 furutrær i erstatning da kommunen måtte grave over eiendommen og felle en del trær. Furuene vi fikk var ca. 4 meter høye og kostet ca. 30.000,- pr. stk om jeg ikke husker helt feil...

Gjest Elextra
Skrevet

Mange gode venner og naboer har blitt uvenner grunnet trær. Og jeg har registrert at folks forhold til trær gjerne blir sterkere med alderen. Hadde vært et interessant forskningsprosjekt å finne årsaker til dette.

Uansett - jeg synes det å ta seg til rette og kutte treet uten avtale var omtrent like "sykt" som erstatningskravet.

Skrevet

Mange gode venner og naboer har blitt uvenner grunnet trær. Og jeg har registrert at folks forhold til trær gjerne blir sterkere med alderen. Hadde vært et interessant forskningsprosjekt å finne årsaker til dette.

Uansett - jeg synes det å ta seg til rette og kutte treet uten avtale var omtrent like "sykt" som erstatningskravet.

''Uansett - jeg synes det å ta seg til rette og kutte treet uten avtale var omtrent like "sykt" som erstatningskravet.''

Helt enig, det der er jo ikke noe man uforvarende kan komme til å gjøre, liksom...

Skrevet

''5000 i bot for å ta seg til rette på annen manns eiendom hadde holdt i mengder.''

Har dere anelse om hva et "voksent" tre koster? Vi fikk 4-5 furutrær i erstatning da kommunen måtte grave over eiendommen og felle en del trær. Furuene vi fikk var ca. 4 meter høye og kostet ca. 30.000,- pr. stk om jeg ikke husker helt feil...

Men han får jo veden...*kniser*.. Og er det ikke litt annerledes når kommunen må inn og expropiere (heter det det??) Enn når noen herper eiendommen? Jeg mener et tre...

Skrevet

Men han får jo veden...*kniser*.. Og er det ikke litt annerledes når kommunen må inn og expropiere (heter det det??) Enn når noen herper eiendommen? Jeg mener et tre...

Nå eksproprierte ikke kommunen hos oss da, de skulle fikse en kommunal vannledning som går over tomta.

Skrevet

Nå eksproprierte ikke kommunen hos oss da, de skulle fikse en kommunal vannledning som går over tomta.

Men de rappa trærne dine! Vi har en nydelig diger hengebjørk i grensa mellom vår og kommunens tomt. Jeg vet at naboene sikler på å ta den og jeg blir fryktelig lei meg hvis den forsvinner. Så jeg skal ikke være så tøff i trynet.

Men 190tusen var drøyt synes jeg.

Skrevet

Men de rappa trærne dine! Vi har en nydelig diger hengebjørk i grensa mellom vår og kommunens tomt. Jeg vet at naboene sikler på å ta den og jeg blir fryktelig lei meg hvis den forsvinner. Så jeg skal ikke være så tøff i trynet.

Men 190tusen var drøyt synes jeg.

Joda, jeg er enig i 190.000,- var litt i overkant. :o)

Skrevet

Jeg ville ikke hatt et sånt enormt tre rett foran huset mitt, men man må respektere at andre har andre meninger.

Synes det er rett og rimelig at det skal svi på pungen når man er så respektløs at man tar seg til rette og sager ned et tre hos naboen.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville ikke hatt et sånt enormt tre rett foran huset mitt, men man må respektere at andre har andre meninger.

Synes det er rett og rimelig at det skal svi på pungen når man er så respektløs at man tar seg til rette og sager ned et tre hos naboen.

''Jeg ville ikke hatt et sånt enormt tre rett foran huset mitt, men man må respektere at andre har andre meninger''

Tror ikke du er alene om å synes at store trær gjør seg best BAK huset! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...