Dorthe Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Ok Gml er din da? og bor dere langt unna hverandre da? Min er stor nå og nå bor vi bare en times togtur fra hverandre. Men vi har bodd på hver vår kant av landet også. Ikke jeg som flyttet altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omk81 Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 Min er stor nå og nå bor vi bare en times togtur fra hverandre. Men vi har bodd på hver vår kant av landet også. Ikke jeg som flyttet altså. Ok Hmm, håper dette løser seg snart ass, gjør vondt i hele kroppen når jeg ikke er sammen med dattern min=(=(=( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omk81 Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 Tenk på hva som er det beste for barnet ditt først og fremst. Skjønner at du gjerne vil se dattera di mest mulig. Men prøv å få til så det blir til det beste for barnet -kontra hva som passer deg best! Etterhvert som hun blir eldre og klarer å snakke for seg, så er det jo også viktig å høre på hva hun ønsker. Jeg er selv skilsmissebarn, og opplevde det uutholdelig og ikke ha et fast hjem. Og ikke kunne kalle noe for et hjem. Jeg er fortsatt veldig rotløs i dag. Flytter hele tiden. Og klarer ikke å slå meg til ro noen steder. Jeg ser at alle som har svart deg her, har tatt din side i saken... men, jeg er nå sikker på at det også må ha vært en grunn til at samboeren din flyttet ut. Ja, selvfølgelig var det det, men hu kunne gjort det på en mye ryddigere måte, og vi kunne gått til mekling med engang i fjor når hun fant ut at hu ikke ville leve sammen med meg noe mere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest håper det ordner seg Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Ja, jeg må bare gjøre det, men skjønner ikke hvorfor hu bare skal kunne ta ungen våres, flytte ut av ett samboerforhold, 2 timer unna, og heve støtte fra nav på ett sted mellom 13 og 15000 hver mnd ved bare å gå hjemme, også har ikke jeg en dritt jeg skulle ha sagt, for sånn er det bare?? Forstår veldig godt din frustrasjon. Far har utrolig få rettigheter dersom man ikke er gift. Tror det er familiekontoret som vet best hva som er dine faktiske rettigheter og hvordan du skal gå frem. Ønsker deg det beste 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Du virker dønn sjalu på hjelpen hun får fra Nav Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Jo, takk for det. Jeg ønsker å stille opp så mye jeg bare kan for dattern min, hun betyr alt for meg, og elsker henne over alt på jord. Det med skole er en umulighet da, det skjønner jeg, hun kan jo ikke gå på 2 skoler. Moren nekter å flytte nærmere da hun er fra hedemark, og har de fleste venenne sine i hamar område. Men har hørt av flere at 2 bhg har funket glimrende, så hu er ene uka hos moren sin, og andre uka hos faren sin, samtidig som hu er i bhg begge stedene. Men min ex nekter jo dette, for det er ikke slik hu vil ha det. Men jeg vil bare det beste for barnet mitt, og tror ikke det skulle by på noen problemer med å gå i 2 bhg. Men, men, vi får se, skal i nytt meklingsmøte i August, da har hun også biltt 2 år. Håper jeg kan få 50 % Tror min ex prøver å tviholde på alt hun får i støtte av nav også, siden hu er hjemmeværende med barnet, får jo over 13000 i mnd Har ikke noe lyst til å ta det til retten liksom. Jeg liker _ikke_ holdningen din. Hvis du er så opptatt av barnets beste, bør du begynne med å endre holdningene dine ovenfor moren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest X-Hamarsing Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hm, ja, jeg skjønner det, og det er sikkert fint der og all ting, men det var jo hu som flytta, bare pakka halvparten av sakene sine å bare dro, hvorfor skal jeg føye meg på alt hele tiden? Jobben min i Oslo er litt komplisert da jeg driver eget firma, så det er ikke bare å slutte å starte helt på nytt. Jeg synes IKKE det er greit å flytte langt vekk med et barn, men du har jo ikke vært helt - eh - heldig med valg av mor til ditt barn, men hvis du også skal være like tanketom og krigslysten er det jo bare barnet det går ut over. Du vil aldri kunne tvinge henne til å flytte nærmere deg, den ideen kan du bare glemme først som sist. Om du kjører gjennom en 50/50-løsning med så lang avstand mellom dere, så kommer du/dere og ikke minst barnet opp i en forferdelig situasjon når det er skolestart om få år. Hva da? Du har 3 valg: a) flytte etter være helge- og ferie-pappa c) kreve å ha barnet 100 % og la mor bli helge- og feriemamma Dine valg, og du er i den posisjonen at du kan være den voksne parten. Mora er jo blåst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Har snakka med flere at det å ha ungen i 2 bhg kommer veldig ann på barnet, mange takler det kjempenbra, mens andre ikke fullt så bra, så det må vel bare prøves å se om det funker da, men jeg kan ikke flytte nærmere hamar da jeg driver eget firma. To barnehager høres ikke bra ut uansett. Alt blir halvt og halvgjort for barnet. Delt bosted krever godt samarbeid mellom foreldrene om det skal være godt for branet. Tror det beste du kan gjøre er å kontakte advokat. Pass på at du skaffer deg en dyktig advokat. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omk81 Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg synes IKKE det er greit å flytte langt vekk med et barn, men du har jo ikke vært helt - eh - heldig med valg av mor til ditt barn, men hvis du også skal være like tanketom og krigslysten er det jo bare barnet det går ut over. Du vil aldri kunne tvinge henne til å flytte nærmere deg, den ideen kan du bare glemme først som sist. Om du kjører gjennom en 50/50-løsning med så lang avstand mellom dere, så kommer du/dere og ikke minst barnet opp i en forferdelig situasjon når det er skolestart om få år. Hva da? Du har 3 valg: a) flytte etter være helge- og ferie-pappa c) kreve å ha barnet 100 % og la mor bli helge- og feriemamma Dine valg, og du er i den posisjonen at du kan være den voksne parten. Mora er jo blåst. Ja, jeg er veldig enig med deg, og jeg tror kanskje det kan gå ut over barnet, og uansett kan vi ikke ha 50/50 når barnet starter på skolen om 4 år, så da blir det en vanskelig problemstilling igjen da. Det å flytte til Hamar ser jeg som en umulighet akkurat nå, hadde jeg hatt en annen jobbsituasjon, hadde jeg nok egentlig ikke hatt noe problem med det. Å få 100% hadde jo vært kjempebra, men det vil jeg ikke for jeg mener barnet trenger moren sin like mye som meg, og jeg tviler sterkt på at jeg kan overbevise en dommer om at det er det beste for barnet. Så sånn som det er foreløpig, så blir jeg vel bare helge og ferie pappa, selv om det gjør veldig vondt å ikke kunne få se henne hver eneste da=( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en mor også Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Vanskelig det med jobben også da, da jeg driver ett transportfirma i Oslo, men, det er en løsning jeg jobber med såklart. Sånn som det er nå, så har jeg egntlig ikke henne mer enn en dag på å finne ¨på ting sammen, får henne sent på fredagen, og drar opp til hamar igjen på søndag formiddag Hvis jeg var deg ville jeg leid inn en vikar. Slik at du kunne ha henne torsdag til søndag feks. Eller onsdag kveld til søndag. Det betyr at du har fri to dager på to uker. De kan du kanskje jobbe inn når du ikke har henne. En annen ting du kan gjøre er å være veldig hyggelig med mor. Og argumentere om at det vil være best for deres datter om dere bodde samme sted. Er det noen i familien hennes du kan snakke bedre med? Det kan likevel være en tidkrevende prosess. Men det kan jo hende at mor kommer på bedre tanker litt eller litt. Dersom du krever nå og setter i gang huskestue er det mulig at det vil skremme mor mer enn det gagner deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omk81 Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg liker _ikke_ holdningen din. Hvis du er så opptatt av barnets beste, bør du begynne med å endre holdningene dine ovenfor moren. Hmm, ja, men det er ikke så enkelt det om du hadde visst alt sammen, hu har ting veldig vanskelig for meg etter at hun flyttet, er ofte jeg må kjøre begge veier hvis jeg i det hele tatt skal få se barnet mitt, da hun aldri har penger til å ta toget, og ikke har hun lappen, men å dra ut på byen, dra på konserter, kjøpe nye sko og klær hver eneste mnd, det har hun råd til, og hadde du blitt ganske lei og sint du også tror jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en mor også Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Vanskelig det med jobben også da, da jeg driver ett transportfirma i Oslo, men, det er en løsning jeg jobber med såklart. Sånn som det er nå, så har jeg egntlig ikke henne mer enn en dag på å finne ¨på ting sammen, får henne sent på fredagen, og drar opp til hamar igjen på søndag formiddag Hvorfor drar du opp søndag formiddag? Du holder vel om hun er hjemme til 1800? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omk81 Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Hvis jeg var deg ville jeg leid inn en vikar. Slik at du kunne ha henne torsdag til søndag feks. Eller onsdag kveld til søndag. Det betyr at du har fri to dager på to uker. De kan du kanskje jobbe inn når du ikke har henne. En annen ting du kan gjøre er å være veldig hyggelig med mor. Og argumentere om at det vil være best for deres datter om dere bodde samme sted. Er det noen i familien hennes du kan snakke bedre med? Det kan likevel være en tidkrevende prosess. Men det kan jo hende at mor kommer på bedre tanker litt eller litt. Dersom du krever nå og setter i gang huskestue er det mulig at det vil skremme mor mer enn det gagner deg. Ja, er det jeg tenker da, at jeg kan ha hu fra onsdag kveld til søndag, så håper jeg får til det innen ett par ukers tid. Jeg snakker egentlig veldig godt med moren hennes og søstern hennes, og de også synes hu har gjort mye feil i denne prosessen, og at hun har vært ganske så egoistisk, men jeg er en person som ikke greier å sitte å se på å godta alt, da føler jeg meg dum og nedtrykt fordi hun kjører sitt løp, og kan ikke komme med noen innvendinger, får jo ikke ha noen meninger om ting og tang, men jeg må kanskje svelge de 1000 kamelene på veien, og kanskje, håpe at vi kan ha 50/50, men da hu skal begynne på skolen, blir det jo enda mindre tid med henne, for da kan jeg ikke ha henne langhelger=(=(=( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omk81 Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Hvorfor drar du opp søndag formiddag? Du holder vel om hun er hjemme til 1800? Ja, si det til hu da, jeg sa til hu at jeg kommer så hun kan legge seg i 19 tida hos moren sin, da ble hu så forbanna og at jeg ødela hele dagen hennes osv, så når jeg da kom på kvelden så bare dro hu ungen ut av bilstolen og røska ut alt av vogn og bag osv... og sa ikke hade engang, fikk ikke sagt natta til barnet mitt engang, så det går jo ikke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest X-Hamarsing Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Ja, jeg er veldig enig med deg, og jeg tror kanskje det kan gå ut over barnet, og uansett kan vi ikke ha 50/50 når barnet starter på skolen om 4 år, så da blir det en vanskelig problemstilling igjen da. Det å flytte til Hamar ser jeg som en umulighet akkurat nå, hadde jeg hatt en annen jobbsituasjon, hadde jeg nok egentlig ikke hatt noe problem med det. Å få 100% hadde jo vært kjempebra, men det vil jeg ikke for jeg mener barnet trenger moren sin like mye som meg, og jeg tviler sterkt på at jeg kan overbevise en dommer om at det er det beste for barnet. Så sånn som det er foreløpig, så blir jeg vel bare helge og ferie pappa, selv om det gjør veldig vondt å ikke kunne få se henne hver eneste da=( Bare en liten ting om dette med jobb: Du driver eget transportfirma sier du ett eller annet sted i tråden. Hvorfor er det helt umulig å flytte med deg administrasjonen av firmaet til Hamar-traktene? Det _kan_ jo hende at du vil få en bedre hverdag selv også, om du gjør ting på en litt annerledes måte. Du kan fortsatt ha biler gående i Oslo, selv om du får firmaposten til Hamar. Du kan kanskje også utvide transporttilbudet ditt med å ha annet bosted selv. Det _kan_ være muligheter her som du ikke helt greier å se akkurat nå. Dessuten transporteres ting rundt om i Hedmark/Oppland også. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barnets beste Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hmm, nei, men skal jeg liksom bare godta da, at jeg er han mannen hu er hos to dager annenhver uke? Da vil hu til slutt si pappa til den nye mannen til exen da Skal bare sitte å se på at jeg ikke får ta del i livet til dattern min da, å betale for at exen skal dra ut å feste hver helg? Hvem er det som har fått deg til å tro at livet er rettferdig? Situasjonen er som den er, riktig eller ikke så er det det du har å forholde deg til. Delt omsorg får du bare hvis mor går med på det, og det vil hun tydeligvis ikke gjøre. I dette tilfellet mener jeg dessuten det ville være helt galt overfor barnet. Ja, begge foreldre er viktige, men det er stabilitet også. Skal delt omsorg fungere må dere bo i gangavstand fra hverandre. Den muligheten du har er å være den beste pappaen du kan være ut fra de forutsetningene som er gitt. Hvis du er det, vil hun ikke tenke på noen annen mann som pappa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omk81 Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Bare en liten ting om dette med jobb: Du driver eget transportfirma sier du ett eller annet sted i tråden. Hvorfor er det helt umulig å flytte med deg administrasjonen av firmaet til Hamar-traktene? Det _kan_ jo hende at du vil få en bedre hverdag selv også, om du gjør ting på en litt annerledes måte. Du kan fortsatt ha biler gående i Oslo, selv om du får firmaposten til Hamar. Du kan kanskje også utvide transporttilbudet ditt med å ha annet bosted selv. Det _kan_ være muligheter her som du ikke helt greier å se akkurat nå. Dessuten transporteres ting rundt om i Hedmark/Oppland også. :-) Har kun en kunde og det er Expert i hele Oslo og omegn, har faktisk vært i kontakt med Expert Hamar, Elverum, Gjøvik, Brummundal, men de trenger ikke bytte ut han som kjører for dem nå, men ja, det kan være en mulighet, helt klart, men jeg kommer garantert å se familien min og vennene min mye mindre, betyr litt de også da, men jeg er villig til å gjøre hva som helst for å få se dattern min mer, men tror jeg skal gi det over sommern, før jeg bestemmer meg, har jo ett hus jeg eventuelt må selge også, og det er nyoppusset og jeg trives veldig godt her 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest X-Hamarsing Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Har kun en kunde og det er Expert i hele Oslo og omegn, har faktisk vært i kontakt med Expert Hamar, Elverum, Gjøvik, Brummundal, men de trenger ikke bytte ut han som kjører for dem nå, men ja, det kan være en mulighet, helt klart, men jeg kommer garantert å se familien min og vennene min mye mindre, betyr litt de også da, men jeg er villig til å gjøre hva som helst for å få se dattern min mer, men tror jeg skal gi det over sommern, før jeg bestemmer meg, har jo ett hus jeg eventuelt må selge også, og det er nyoppusset og jeg trives veldig godt her Du velger selv hva du vil vektlegge hva jobb angår. Sikkert fint å kjøre for Expert, men det er flere muligheter. Driver du enmannsfirma er det enda enklere å selge seg selv til andre. Men dette er helt og holdent ditt valg. Forøvrig gir du jo en hel del argumenter her for å ikke flytte på deg: Venner, familie, hus og heim. Det er sannsynligvis akkurat de samme argumentene din x bruker for sitt valg... I deres tilfelle kan det synes å være et valg om hvem av dere som skal ofre noe for å se barnet. Du vil at hun skal bo et sted uten naturlig nettverk, men jeg tror kanskje du ser at det ikke er så veldig fristende siden du selv heller ikke har lyst til det. Dessuten sier du noe om en ny mann i hennes liv, hvilket jeg vil tro er en kraftig stein på hennes vippepinne. Som sagt, jeg synes overhode ikke noe om at en forelder tar med barna og flytter langt avgårde, samtidig ser jeg at det er tilfeller der man også gjerne selv vil ha et liv. Spørsmålet er vel hva som på sikt gir mest; skal man forvente av en forelder at vedkommende setter sitt eget liv på vent i 18 år, eller kan man som forelder ha rett til et godt privatliv? Du sier at du ikke har lyst til å flytte fra venner og familie - og det kan du kanskje tenke deg at hun heller ikke vil... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Ja, er det jeg tenker da, at jeg kan ha hu fra onsdag kveld til søndag, så håper jeg får til det innen ett par ukers tid. Jeg snakker egentlig veldig godt med moren hennes og søstern hennes, og de også synes hu har gjort mye feil i denne prosessen, og at hun har vært ganske så egoistisk, men jeg er en person som ikke greier å sitte å se på å godta alt, da føler jeg meg dum og nedtrykt fordi hun kjører sitt løp, og kan ikke komme med noen innvendinger, får jo ikke ha noen meninger om ting og tang, men jeg må kanskje svelge de 1000 kamelene på veien, og kanskje, håpe at vi kan ha 50/50, men da hu skal begynne på skolen, blir det jo enda mindre tid med henne, for da kan jeg ikke ha henne langhelger=(=(=( Løpet er ikke helt kjørt i forhold til langhelger selv om jenta begynner på skolen. Jeg er selv lærer og har hatt flere elever som har hatt fri en til to dager i mnd for å ta ut langhelger sammen med pappan. Da bare tar hun med seg matte- og norsk-bøkene sine og du får læreren til å gi deg beskjed om hva som skal gjøres. Dette klarer dere helt fint på egenhånd, spesielt de første årene. Viktig at du tar kontakt med skolen når jenta starter opp. Stiller på foreldremøter og viser at du er en tilstedeværende pappa selv om du ikke bor sammen med barnet ditt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hmm, ja, men det er ikke så enkelt det om du hadde visst alt sammen, hu har ting veldig vanskelig for meg etter at hun flyttet, er ofte jeg må kjøre begge veier hvis jeg i det hele tatt skal få se barnet mitt, da hun aldri har penger til å ta toget, og ikke har hun lappen, men å dra ut på byen, dra på konserter, kjøpe nye sko og klær hver eneste mnd, det har hun råd til, og hadde du blitt ganske lei og sint du også tror jeg Er hun en veldig ung mor? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Det barnets mor har gjort er gjort. Kanskje ikke greit (jeg kjenner ikke detaljene), men lite å gjøre med det nå. Far derimot, han kan fortsatt ta til vettet. Jeg er overbevist om at svaret ditt hadde sett veldig annerledes ut hvis det var en mann som hadde gjort det samme som eksen hans her har gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.