Gå til innhold

Mobbing/rasisme

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har vært på en skole i dag langt utenfor Oslo hvor jeg så og hørte det styggeste eksempelet på trakassering av mørkhudete barn som jeg noensinne har opplevd.

Jeg vurderer å anmelde læreren for rasisme på offisielt sted. En bekreftelse for meg på hvor dyktige flertallet av lærere i Osloskolen er og hvor mislykkete små skoler kan være.

Skrevet

Vær så snill å ikke trekke alle små skoler over en kam nå da.

Vi hører til en forholdsvis liten skole (ca 200 elever) hvor det også er mørkhudede barn. Disse blir IKKE trakassert av hverken lærere eller elever.

Og til info, så bor vi LANGT unna Oslo.

Skrevet

Da synes jeg du skal anmelde det og det mener jeg. Ta ansvar og send en mail til f.eks likestillingsombudet

Gjest segunda
Skrevet

Vi hører til en forholdsvis liten skole (ca 200 elever) hvor det også er mørkhudede barn. Disse blir IKKE trakassert av hverken lærere eller elever.

Det var ikke meningen å trekke alle skoler over en kam, ikke små og ikke store. Slik oppførsel og uttalelser som jeg hørte i dag hører ingensteder hjemme.

Gjest segunda
Skrevet

Da synes jeg du skal anmelde det og det mener jeg. Ta ansvar og send en mail til f.eks likestillingsombudet

Jeg har møte med rektor på skolen neste uke hvor jeg tar dette opp. Dette blir slått ned på.

Gjest segunda
Skrevet

Beklager. Jeg ser at jeg uttrykte meg klønete. Jeg har nylig vært på møte hvor små skoler ble glorifisert og Osloskolene hengt ut. Det var i tankene mine da jeg skrev og jeg var opprørt.

Det vil alltid være fordeler og ulemper, men jeg kommer til å fortelle videre hvor profesjonelle flertallet av lærere i Oslo er.

Skrevet

Jeg har møte med rektor på skolen neste uke hvor jeg tar dette opp. Dette blir slått ned på.

Veldig bra du tar tak i dette.

Håper du vet hvem det er, eller i alle fall kan gi en god beskrivelse av vedkommende.

Skrevet

Det synes jeg er flott. Jeg har overhode ikke sansen for rasistiske lærere.

Skrevet

Beklager. Jeg ser at jeg uttrykte meg klønete. Jeg har nylig vært på møte hvor små skoler ble glorifisert og Osloskolene hengt ut. Det var i tankene mine da jeg skrev og jeg var opprørt.

Det vil alltid være fordeler og ulemper, men jeg kommer til å fortelle videre hvor profesjonelle flertallet av lærere i Oslo er.

''jeg kommer til å fortelle videre hvor profesjonelle flertallet av lærere i Oslo er.''

Tenk deg godt om før du gjør dette. Jeg vet ikke nok om settingen til å kunne si hva du burde gjøre og ikke gjøre, men jeg tenker at det å si noe om hvor flinke andre er og rakke ned på lærere på små skoler utenfor Oslo generelt kan bli oppfattet som kritikk av skolen i seg selv. Dermed kan rektor komme i forsvarsposisjon og føle seg kritisert.

Jeg tror at jeg heller ville sagt at dette gjelder "lærer NN" og at den oppførselen ikke er akseptabel. Da slipper du det med at rektor føler at han/hun må forsvare sin egen skole og at den er dårligere enn store skoler i Oslo.

Bare et tips, men du får finne ut hva som er best i situasjonen selv :)

Skrevet

Det var ikke meningen å trekke alle skoler over en kam, ikke små og ikke store. Slik oppførsel og uttalelser som jeg hørte i dag hører ingensteder hjemme.

Det er jeg helt enig med deg i (uten at jeg vet hva som ble sagt ;))

Kanskje på sin plass å rapportere videre?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

En laerer paa min gamle skole ble anmeldt i sin tid og han mistet jobben. Det var vel fortjent.

Naa husker jeg at han mobbet enkelte faglige svake hvite elever fra min klasse ogsaa, uten at det skjedde noe. Han mistet jobben mange aar etter at jeg var ferdig der og han skulle snart gaa av med pensjon. Han burde aldri vaert laerer.

Gjest aldri fred å få
Skrevet

Er dette et forsøk på å få igang en ny tråd om rasisme?

Bare lurer.

Skrevet

Bare lurer.

Det er nok bare for å blidgjøre Sør slik at han ser at det ikke bare legges ut tråder om mobbing av hvite ;-)

Skrevet

Bare lurer.

Det er ikke bare et forsøk, det er en tråd om rasisme.

;-)

Skrevet

Det er nok bare for å blidgjøre Sør slik at han ser at det ikke bare legges ut tråder om mobbing av hvite ;-)

*LOL*

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Bare lurer.

Dette er en tråd om rasime og det en farlig form for rasisme. Du er velkommen til å hoppe ut ava tråden med engang.

tzatziki1365380058
Skrevet

En skole med 200 elever er vel ikke en liten skole? Skolene i Oslo er ikke SÅ enorme, de heller. 4 - 600 elever er vel ganske vanlig, har jeg inntrykk av.

60 lever er lite! Gikk på en skole med ca 60 elever selv, og det var ALTFOR lite til at det ble et ok miljø.

Skrevet

En skole med 200 elever er vel ikke en liten skole? Skolene i Oslo er ikke SÅ enorme, de heller. 4 - 600 elever er vel ganske vanlig, har jeg inntrykk av.

60 lever er lite! Gikk på en skole med ca 60 elever selv, og det var ALTFOR lite til at det ble et ok miljø.

Jeg aner ikke hvor grensene går for små/store skoler :)

Skjønner at 60 elever kan bli litt for lite.

Barneskolen jeg gikk på hadde ca 100 elever. For meg var det akkurat passe :)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg aner ikke hvor grensene går for små/store skoler :)

Skjønner at 60 elever kan bli litt for lite.

Barneskolen jeg gikk på hadde ca 100 elever. For meg var det akkurat passe :)

''Barneskolen jeg gikk på hadde ca 100 elever. For meg var det akkurat passe ''

Har man hatt det bra i skoletiden synes man gjerne skolen var passe stor.

Barneskolen min hadde 300 elever - akkurat passe! ;)

Skrevet

''Barneskolen jeg gikk på hadde ca 100 elever. For meg var det akkurat passe ''

Har man hatt det bra i skoletiden synes man gjerne skolen var passe stor.

Barneskolen min hadde 300 elever - akkurat passe! ;)

Tror nok du er inne på noe der, ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...