Gå til innhold

Hva passer å servere vennepar til middag?

Anbefalte innlegg

Gjest Dolores77
Skrevet

Tenkte invitere et forholdsvis nytt vennepar av oss på middag en helg,

men hva slags middag passer? Kan liksom ikke servere kjøttkaker, selv om det er min spesialitet hehe :) føler liksom det må være noe som gir litt mer inntrykk, litt eksotisk kanskje? Men vil ikke gå på en skivebom og servere noe de ikke liker.

F.eks. bacalao, det er noe man enten elsker eller hater....

og jeg vil overraske dem, så vil ikke spørre på forhånd om det er greit da :) kan jo seff spørre på forhånd om det er noe de absolutt ikke liker :)

Tips? Gjerne oppskrift også takk.

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AAA

10

• mariaflyfly

5

• tzatziki1365380058

4

• Angustia

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hadde du servert meg fantastiske hjemmelagede kjøttkaker med potet, hjemmelaget fløtesaus og tyttebærsyltetøy ville jeg vært imponert og din venn for livet!

Gjest trådstarter
Skrevet

Hadde du servert meg fantastiske hjemmelagede kjøttkaker med potet, hjemmelaget fløtesaus og tyttebærsyltetøy ville jeg vært imponert og din venn for livet!

Tror du? har fått masse skryt av de, og ikke får å skryte av meg selv, men mener mine er verdens beste. Har fått på cafe- og de smaker ikke godt :(

Selv mors klarer ikke konkurrere ut mine...

har min egen hemmelige oppskrift :)

Sist hadde jeg fløte i sausen, det ble nyyydelig :) og liker å ha masse stæsj til.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Tror du? har fått masse skryt av de, og ikke får å skryte av meg selv, men mener mine er verdens beste. Har fått på cafe- og de smaker ikke godt :(

Sist hadde jeg fløte i sausen, det ble nyyydelig :) og liker å ha masse stæsj til.

Er helt enig med den over her. Det er saa skjelden man faar servert kjoettkaker naa til dags og det er etter min mening noe av det beste jeg faar:)

Ellers er jeg veldig glad i sushi, men det er kanskje litt mer risikabelt.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Høres godt ut. :-)

Jeg har servert kjøttkaker, stekt fisk, ovnstekt fisk, kylling-gryte, kjøtt i vinsaus, taco, pizza, kalkun, reinstek, koldtbord... Jeg serverer det jeg synes passer der og da, og det avhenger av hvor "fint" jeg synes det må være.

Skrevet

Det hadde jeg satt veldig pris på å få servert!

Gjest Elextra
Skrevet

Gode kjøttkaker m. saus er godt, men er ikke det jeg ønsker å spise om jeg er invitert bort til venner på middag en lørdag.

Mary Poppins
Skrevet

Gode kjøttkaker m. saus er godt, men er ikke det jeg ønsker å spise om jeg er invitert bort til venner på middag en lørdag.

Jeg må nok si meg enig med deg der:)

Gjest Elextra
Skrevet

Kyllingretter pleier å falle i smak hos de fleste. Om du søker litt finner du sikkert mange gode retter.

Ellers er jo ulike varianter av helstekte kjøttstykker populært.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad om jeg hadde blitt servert en skikkelig kjøttkakemiddag - det er jo så godt!

Men om det passer, kommer vel litt an på om det er en "kveldsmiddag" eller en "middagstidmiddag", for å si det sånn.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad for hjemmelagede kjøttkaker:-) Hvis du lager gode kjøttkaker så gjør du det. Hvis de ikke liker de er de ikke verdt å ha som venner.

Skrevet

chicken tandoori med nanbrød?

taco?

lasagne?

reker?

hjemmelaget pizza?

Skrevet

''Tror du? har fått masse skryt av de, og ikke får å skryte av meg selv, men mener mine er verdens beste. Har fått på cafe- og de smaker ikke godt :( Selv mors klarer ikke konkurrere ut mine... har min egen hemmelige oppskrift :) Sist hadde jeg fløte i sausen, det ble nyyydelig :) og liker å ha masse stæsj til.''

You go, girl!

Min erfaring er at vi lager så mye eksotisk og nyskapende for tida at det nesten er lettere å "imponere" med en slik rett.

Ikke minst er dette din spesialitet - jeg ville blitt overlykkelig (til tross for at jeg elsker internasjonale, fancy og eksperimentelle retter)!

Høres definitivt spennende ut, nammmm....

Lykke til uansett utfall :-)

Skrevet

Kjøttkaker er kjempegodt - Men ikke lørdagskveldmat, hvis du spør meg. ;-)

Hva med en god biff stroganoff?

Skrevet

''Tror du? har fått masse skryt av de, og ikke får å skryte av meg selv, men mener mine er verdens beste. Har fått på cafe- og de smaker ikke godt :( Selv mors klarer ikke konkurrere ut mine... har min egen hemmelige oppskrift :) Sist hadde jeg fløte i sausen, det ble nyyydelig :) og liker å ha masse stæsj til.''

You go, girl!

Min erfaring er at vi lager så mye eksotisk og nyskapende for tida at det nesten er lettere å "imponere" med en slik rett.

Ikke minst er dette din spesialitet - jeg ville blitt overlykkelig (til tross for at jeg elsker internasjonale, fancy og eksperimentelle retter)!

Høres definitivt spennende ut, nammmm....

Lykke til uansett utfall :-)

Uff, det blei veldig feil på trykk :-(

Det jeg mente i si var at gode kjøttkaker er en kunst og en kulinarisk opplevelse fullt på høyde med gourmet-kjøkken, vær stolt av retten din, og jeg får vann i munnen :-)

Gjest segunda
Skrevet

Kjøttkaker er kjempegodt - Men ikke lørdagskveldmat, hvis du spør meg. ;-)

Hva med en god biff stroganoff?

Jeg reiser mye og spiser mye forskjellig. Jeg ville foretrukket god hjemmelagete norske kjøttkaker med ordentlig tilbehør en lørdagskveld fremfor biff stroganoff.

Gjest segunda
Skrevet

chicken tandoori med nanbrød?

taco?

lasagne?

reker?

hjemmelaget pizza?

Nei takk for min del. Jeg ville ønsket meg kjøttkakemiddag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...