Gå til innhold

Hva passer å servere vennepar til middag?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Kjøttkaker er kjempegodt - Men ikke lørdagskveldmat, hvis du spør meg. ;-)

Hva med en god biff stroganoff?

Mm biff stroganoff er kjempegodt!

Jeg reiser også en god del, men synes fortsatt biff stroganoff er mye bedre enn kjøttkaker på en lørdagskveld med gjester!

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AAA

10

• mariaflyfly

5

• tzatziki1365380058

4

• Angustia

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dette har jo blitt den reneste kjøttkaketråden :-)

Jeg synes hjemmelagede kjøttkaker med deilig tilbehør er skikkelig digg, men synes det passer bedre dersom man er bedt til søndagsmiddag, eventuelt en litt tidlig middag på lørdag.

Skrevet

Kjøttkaker er kjempegodt - Men ikke lørdagskveldmat, hvis du spør meg. ;-)

Hva med en god biff stroganoff?

Hvorfor ikke ta den helt ut og lage en meksikansk gryterett i stedet for?

Skrevet

Jeg må nok si meg enig med deg der:)

Nå er vi tre!

Når i helsike har kjøttkaker kommet på festmenyen?

Skrevet

Nei takk for min del. Jeg ville ønsket meg kjøttkakemiddag.

Kjøttkaker er det siste jeg ville ha blitt servert... usj..

Skrevet

Dø, gi deg nå. Man lager ikke biff stroganoff av pose og serverer gjester da. Da lager man alt fra bunnen av og det er knallgodt.

Ellers er Toros mexikanske gryte omtrent noe av det verste jeg vet :o)

Mary Poppins
Skrevet

Nå er vi tre!

Det ville i hvert fall aldri vært på min festmeny.

Jeg må le litt da - alle de som synes kjøttkaker høres så utrolig godt ut, kan de ikke bare lage det selv på en mandag liksom?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Dø, gi deg nå. Man lager ikke biff stroganoff av pose og serverer gjester da. Da lager man alt fra bunnen av og det er knallgodt.

Ellers er Toros mexikanske gryte omtrent noe av det verste jeg vet :o)

''Ellers er Toros mexikanske gryte omtrent noe av det verste jeg vet :o)''

Men Toros italienske gryte er god, men det hadde jeg ikke servert paa en loerdagskveld:)

Naa tenkte ikke jeg paa at middagen skulle serveres paa l;rdag kveld, saa da tror jeg at jeg trekker tilbake dette med kjoettkakene:)

Skrevet

''Ellers er Toros mexikanske gryte omtrent noe av det verste jeg vet :o)''

Men Toros italienske gryte er god, men det hadde jeg ikke servert paa en loerdagskveld:)

Naa tenkte ikke jeg paa at middagen skulle serveres paa l;rdag kveld, saa da tror jeg at jeg trekker tilbake dette med kjoettkakene:)

Jeg liker den orientalske gryta og den marokanske som skulle være kylling i fra Toro, men den siste har jeg ikke sett på lenge.

Gjest trist jente
Skrevet

Jeg hadde satt veldig pris på kjøttkaker! Er ikke ofte man får hjemmelagede kjøttkaker servert. Du kan gå for det tradisjonelle, kjøttkaker laget på vanlig måte, ertestuing og poteter. Men du kan også gjøre kjøttkakene litt spicy, med hvitløk, chilli og div krydder. Og ha dem i en salsa. Når jeg lager dem slik lager jeg dem ganske små.

Har forøvrig ikke lest den fantastisk lange tråden så mulig jeg ikke kommer med så mye nytt..

Skrevet

Kjøttkaker er jo kjempegodt! Hvorfor ikke servere det?

Hvorfor imponere? Vær deg selv :)

Gjest trådstarter
Skrevet

Mm biff stroganoff er kjempegodt!

Jeg reiser også en god del, men synes fortsatt biff stroganoff er mye bedre enn kjøttkaker på en lørdagskveld med gjester!

Jeg elsker biff stroganoff, da jeg var yngre var jeg ekspert på å lage det, men mannen min liker ikke biff stroganoff eller biff i det hele tatt, så jeg husker liksom ikke "Hemmeligheten"... lagde jo verdens beste før, med min/familiens egen vri som jeg lærte av pappa :)

Men hadde vært deilig med biff stroganoff. Hvilket kjøtt er best? Indrefilet/ytrefilet? Er så lenge siden jeg har vært borti biff nå pga min kresne mann at jeg ikke husker...

må ha skikkelig mørt kjøtt om stroganoffen skal være god. Tror det er litt derfor han ikke liker biff - pga han har vært uheldig med seig og trevlete biff før.

Biffene vi lagde hjemme var så møre og saftige. Dessverre er pappa død nå, så jeg kan ikke spørre ham.

Enig i at kjøttkaker passer best som søndagsmiddag,

gryteretter og sånn er best som fredag-/lørdagskveldsmat :)

Er for øvrig lei av taco og pizza....

Var ekspert på å lage lasagne også før (ja da jeg vet jeg skryter fælt av meg selv, men må bare si at jeg ELSKER maten min hehe),

men er litt lei av det og :D

Gjest trådstarter
Skrevet

Nå er vi tre!

Jeg har for øvrig ikke sagt hvilken dag eller klokkeslett jeg skal servere middagen :)

Er ikke sikker om det blir søndagsmiddag eller

en fredags-/lørdagskveldsmiddag :D

Er enig i at kjøttkaker ikke passer til kvelden...

men det er jo dritgodt da, noe de fleste liker.

Dog - svigerfaren min liker ikke kjøttkaker eller andre kjøttdeigprodukter... s å ikke ALLE liker kjøttkaker :)

Jeg slår et slag for stroganoff som jeg sier tidligere her, jeg var ekspert en gang på det feltet, men pga min kresne mann som ikke liker biffkjøtt har jeg ikke laget det på åresvis og husker ikke helt "hemmeligheten". Hadde min egen vri som gjorde denne så utrolig god mmmmmm barndomsminner sukk :)

Og man må ha skikkelig mørt biffkjøtt til.

Skrevet

Hehe, ja De kan spøke De! :-D

Vet ikke om du har fått med deg at mange matretter kan lages uten hjelpe av Toro....?

Anbefales - Du burde prøve det!

:-D

Skrevet

Jeg reiser mye og spiser mye forskjellig. Jeg ville foretrukket god hjemmelagete norske kjøttkaker med ordentlig tilbehør en lørdagskveld fremfor biff stroganoff.

Jeg er litt usikker på hva du syns det at du reiser mye har å gjøre med hva som er "lørdagsmat" eller ikke å gjøre...?

For meg er kjøttkaker god hverdagsmat - På lørdager mekker vi noe i kategorien "snadder" hos oss.

Det er en forskjell syns jeg. ;-)

Skrevet

Jeg har for øvrig ikke sagt hvilken dag eller klokkeslett jeg skal servere middagen :)

Dog - svigerfaren min liker ikke kjøttkaker eller andre kjøttdeigprodukter... s å ikke ALLE liker kjøttkaker :)

Jeg slår et slag for stroganoff som jeg sier tidligere her, jeg var ekspert en gang på det feltet, men pga min kresne mann som ikke liker biffkjøtt har jeg ikke laget det på åresvis og husker ikke helt "hemmeligheten". Hadde min egen vri som gjorde denne så utrolig god mmmmmm barndomsminner sukk :)

...Men kan du ikke si til din mann at kjøttkaker også er laget av biffkjøtt da? De er jo det. Ikke heeelt samme delen av Dagros da, men dog.

;-)

trollemor;o)
Skrevet

Jeg syns du skal servere kjøttkaker:o)

Skrevet

Sak du lage ei gryte med et eller annet, så lag finnbiff. Enkelt og godt, og ikke den typiske mandagsmiddagen.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg ville ha servert andebryst med hasselbackpoteter og pomerangsaus.

Jeg ville nok blitt litt overrasket over å bli servert kjøttkaker. Men hvis vertinnen fortalte at den retten var hennes spesialitet som hun var veldig stolt av, så ville jeg følt meg beæret og nytt middagen. Det betyr mye for inntrykket å få servert historien bak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...