Gå til innhold

Hva passer å servere vennepar til middag?

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Hvem var det som skrev "Forstår hvorfor jeg alltid får kommentarene om rigide, firkantede og treige nordmenn når jeg er utenlands."?

Jeg gidder ikke denne diskusjonen mer. Den er bare dum og har sporet langt vekk fra kjøttkakemiddag.

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AAA

10

• mariaflyfly

5

• tzatziki1365380058

4

• Angustia

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest fra bergen
Skrevet

Jeg gidder ikke denne diskusjonen mer. Den er bare dum og har sporet langt vekk fra kjøttkakemiddag.

Skjønner godt at du trekker deg nå ja...

Skrevet

Hjemmelagde kjøttkaker er gode og billige. Jeg ville føle at verten gjorde seg flid hvis hun lagde noe til meg som hun viste at hun var god på.

''Hjemmelagde kjøttkaker er gode og billige. Jeg ville føle at verten gjorde seg flid hvis hun lagde noe til meg som hun viste at hun var god på.''

Definitivt -) Jeg syns som sagt at kjøttkaker stiller på lik linje med andre retter.

Barna mine er "miljøskadde" og spiser det meste, og på utenlandsturer har de som mål å spise noe de aldri har spist før.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville satt pris på å bli bedt på kjøttkaker første gang jeg kom til noen.

''Jeg ville satt pris på å bli bedt på kjøttkaker første gang jeg kom til noen.''

Jeg setter pris på å bli bedt bort. Punktum :-).

Gjest segunda
Skrevet

''Jeg ville satt pris på å bli bedt på kjøttkaker første gang jeg kom til noen.''

Jeg setter pris på å bli bedt bort. Punktum :-).

Det er jeg enig i, men jeg ville blitt mer glad for hjemmelagde kjøttkaker enn pizza grandiosa. Selvom jeg har blitt servert pizza grandiosa en gang og koste meg kjempemasse.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er jeg enig i, men jeg ville blitt mer glad for hjemmelagde kjøttkaker enn pizza grandiosa. Selvom jeg har blitt servert pizza grandiosa en gang og koste meg kjempemasse.

Jeg har til gode å bli servert pizza grandiosa når jeg har vært buden bort.

Om man stikker innom noen spontant og får litt mat, blir saken en annen.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har til gode å bli servert pizza grandiosa når jeg har vært buden bort.

Om man stikker innom noen spontant og får litt mat, blir saken en annen.

Det var ikke middagsinvitasjon, men overnattingsbesøk. Vi koste oss til langt utpå natta og jeg klager ikke;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det var ikke middagsinvitasjon, men overnattingsbesøk. Vi koste oss til langt utpå natta og jeg klager ikke;-)

Jeg sier ikke at man overhodet ikke kan servere grandis til venner, det blir jo en helt annen problemstilling enn hva man serverer til venner man inviterer første gang hjem på middag.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg sier ikke at man overhodet ikke kan servere grandis til venner, det blir jo en helt annen problemstilling enn hva man serverer til venner man inviterer første gang hjem på middag.

Jeg er ikke særlig glad i fiskeboller i hvit saus og ville ikke blitt særlig begeistret for å bli servert slikt når jeg blir bedt på middag. Hjemmelagde kjøttkaker er noe helt annet.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er ikke særlig glad i fiskeboller i hvit saus og ville ikke blitt særlig begeistret for å bli servert slikt når jeg blir bedt på middag. Hjemmelagde kjøttkaker er noe helt annet.

Smak og behag, finnes sikkert de som lager fiskekaker eller -boller selv og serverer det som en delikatesse.

Gjest segunda
Skrevet

Smak og behag, finnes sikkert de som lager fiskekaker eller -boller selv og serverer det som en delikatesse.

Hjemmelagde fiskekaker er fantastisk og noe helt annet. Jeg ville satt pris på å få servert slikt, lørdagskveld eller ikke.

Skrevet

''Nordmenn er så ubeskrivelig faste i et eller annet som de ikke kan forklare for andre at det blir flaut og latterlig å forklare utat noen ganger.''

Hvorfor har du ofte behov for å generalisere nordmenn?

''Hvorfor har du ofte behov for å generalisere nordmenn?''

Kanskje fordi hun håper at det er mer effektivt enn å angripe nordmenn enkeltvis?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Kanskje fordi hun håper at det er mer effektivt enn å angripe nordmenn enkeltvis?

LOLOLOLOL :)))

mariaflyfly
Skrevet

*Knegg*

tzatziki1365380058
Skrevet

Dø, gi deg nå. Man lager ikke biff stroganoff av pose og serverer gjester da. Da lager man alt fra bunnen av og det er knallgodt.

Ellers er Toros mexikanske gryte omtrent noe av det verste jeg vet :o)

Toros mexicanske er grusom. Men faktisk så er ikke stroganoffen så gal, hvis man lager den med masse fløte og skikkelig kjøtt. Og ja - jeg HAR smakt ekte også, av varierende kvalitet.

:)

tzatziki1365380058
Skrevet

''Tror det er litt derfor han ikke liker biff - pga han har vært uheldig med seig og trevlete biff før. ''

Ja, den som mener at biff per definisjon er seigt og trevlete har bare spist billig, kjipt kjøtt! :-)

Nnnååååå, jeg har nå fått seig biff av fint og dyrt kjøtt også, jeg da...

Og det kommer seff ikke an på kokken :)

tzatziki1365380058
Skrevet

Du er virkelig usedvanlig slitsom.

Hehe.....

tzatziki1365380058
Skrevet

Mitt beste tips er å lage noe du har laget før. "Ny" mat til gjester, kan fort skjære seg.

Så - dersom det er kjøttkaker du virkelig kan, ville jeg heller laget det, enn å teste ut noe nytt du ikke er sikker på om du får til. Ser at du ikke har bestemt tidspunktet ennå, så da kan du jo invitere til kjempegode kjøttkaker på søndag ettermiddag :)

Ellers: Hvis du går for gryteretter, og/eller nye ting, så synes jeg en cous cous med lam eller kylling er himmelvidt mye mer spennende og MYE bere enn traust stroganoff, selv om det er godt.

Skrevet

Mitt beste tips er å lage noe du har laget før. "Ny" mat til gjester, kan fort skjære seg.

Så - dersom det er kjøttkaker du virkelig kan, ville jeg heller laget det, enn å teste ut noe nytt du ikke er sikker på om du får til. Ser at du ikke har bestemt tidspunktet ennå, så da kan du jo invitere til kjempegode kjøttkaker på søndag ettermiddag :)

Ellers: Hvis du går for gryteretter, og/eller nye ting, så synes jeg en cous cous med lam eller kylling er himmelvidt mye mer spennende og MYE bere enn traust stroganoff, selv om det er godt.

Jeg hadde ikke blitt så overlykkelig over verken kjøttkaker eller stroganoff. Men all erfaring tilsier at bare jeg slipper å stå over grytene selv, og får maten ferdig tilberedt, så smaker det meste himmelsk:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...