Gå til innhold

Bilforsikringssak - når får vi svar?

Anbefalte innlegg

Gjest kræsjbombang
Skrevet

Er rundt 3 mnd siden jeg hadde et lite uhell med bilen min

hvor jeg/hun kjørte inn i hverandre...

vi har sendt inn skademelding til hvert vårt forsikringsselskap

og jeg fikk brev om at de hadde saken til behandling, men det er lenge siden nå og har ikke hørt et ord. Er det vanlig at det tar lang tid?

Er litt greit å vite om jeg må ut med 3000 i egenandel eller

få dekket skadene på min bil.... eller hvordan det blir.

Det kan hende det blir skylddeling og, men da må vel begge betale egenandel? Men hvordan blir det med skylddeling hvis jeg ikke har kasko?

Skal jeg betale egenandel enda min bil ikke blir betalt reparasjon av forsikringsselskapet? Eller hvordan blir det?

Skal mitt forsikringsselskap betale hennes og omvendt hvis det blir skylddeling?

Og dermed egenandel til begge? Er litt usikker der.

Forhåpentligvis får hun skylden, mannen min mener jeg stiller veldig sterkt i forhold til tegningen, men vet ikke hvor de vektlegger det.

Jeg mener også hun hadde skylden, men jeg vet at advokater og forsikringsselskaper alltid finner noen smutthull og regler som gjør at

det kan ende med at jeg får skylden og..... så tør ikke håpe på noe :)

Skrevet

Tja - jeg bruker Gjensidige, og da noen kjørte i meg fikk jeg penger på kontoen innen ca 1 uke.

Ring forsikringsselskapet ditt på fredag.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...