Gå til innhold

Husk Tegn Muhammed-dagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er greit, men jeg tenkte på "Tegn Muhammed-dagen" som gjelder for Norge.

Det er på linje med å ha en "mobb en jøde"-dag.

Ja, sist jeg sjekket synonymordboka så betydde "tegning" og "mobbing" det samme.

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

33

• Adriana

11

• morsan

3

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest speer
Skrevet

Nei, jeg vil ikke forby noe som helst. Jeg er for ytringsfriheten, men jeg synes den er for verdifull til å misbruke på det som åpenbart kun gjøres for å trakssere og mobbe en religiøs minoritet.

Å tegne karikaturer av Mohammed har ingen mål og mening. Det er kun noen man gjør for å provosere/trakassere.

''Nei, jeg vil ikke forby noe som helst.''

Ikke engang kjøp av seksuelle tjenester?

''Å tegne karikaturer av Mohammed har ingen mål og mening.''

Det symboliserer at vi ikke lar yttringsfriheten kneble av militante ekstreme muslimer som tror vi fortsatt lever i middelalderen.

Skrevet

Det er ikke bare muslimer i Norge som føler seg krenket. Både Danmark og Norge har fått trusler fra muslimer i mange andre land. Trusler om en 11. september her. Når det blir lagt ut på nettet kan alle i hele verden se det (bare litt internettopplæring).

Tror du kristne hadde blitt voldelige, truet med terror mot Norge og kommet med drapstrusler mot eieren av en butikk dersom den holdt åpent på en søndag?

Nei, men det blir ikke muslimer heller, ettersom vi holder åpent hver fredag

Selv i Indonesia, med massivt muslimsk flertall, så er butikker åpne, og man kan kjøpe svinekjøtt de fleste steder.

Poenget er dog at det er totalt unødvendig å tegne Muhammed-karikaturer bare for å provosere og trakassere. Det rammer de fleste muslimer, og ikke bare det litte mindretallet som ev. er voldelige.

Gjest speer
Skrevet

...eh... Ja, du har én kontroversiell forsker som påstår dette, men som ikke har utført noen opptelling.

Det har, derimot, SSB.

Det er det flere forskere/islam-eksperter som har gjort.

Skrevet

''Nei, jeg vil ikke forby noe som helst.''

Ikke engang kjøp av seksuelle tjenester?

''Å tegne karikaturer av Mohammed har ingen mål og mening.''

Det symboliserer at vi ikke lar yttringsfriheten kneble av militante ekstreme muslimer som tror vi fortsatt lever i middelalderen.

Så derfor skal man fornærme "alle" muslimer, for å markere seg mot det bittelitte mindretallet som er voldelige?

Det er jo en fin måte å få masse fiender på!

Det er så tåpelig at man har knapt ord.

Skrevet

Det er det flere forskere/islam-eksperter som har gjort.

Og ingen av dem har verken hatt noen opptelling, eller har andre tall de kan basere seg på.

Skrevet

Ja, sist jeg sjekket synonymordboka så betydde "tegning" og "mobbing" det samme.

Det avhenger jo av hva man tegner.

Hvis man oppfordret alle til å lage tegninger av "stygge jøder", hva så?

Skrevet

''Hvorfor er det ulovlig å drive en stor butikk i dag?''

Helt uforståelig for meg. Men det får du spørre sosialistene og kristen-mafien om.

Det er da Frp som snakker om hvor viktig det er å opprettholde kristne verdier i Norge, så det er nok dem du bør spørre...

Gjest solfryd
Skrevet

Det avhenger jo av hva man tegner.

Hvis man oppfordret alle til å lage tegninger av "stygge jøder", hva så?

''Hvis man oppfordret alle til å lage tegninger av "stygge jøder", hva så?''

Det er ikke muslimene man blir oppfordret til å tegne, men profeten deres.

Riktig sammenligning blir da om man ble oppfordret til å tegne jødiske profeter.

Og for å være helt ærlig... det tror jeg ikke jødene hadde brydd seg noe særlig om! Heller tror jeg ikke at kristne ville reagere med sinne og vold om Jesus ble karikert!

De som virkelig hater kristne og Jesus er vel satanistene. Jeg har aldri hørt om at kristne har banket opp eller drapstruet satanister fordi de vanærer Jesus og kristne symboler, slik som f.eks korset.

Skrevet

Nei, men det blir ikke muslimer heller, ettersom vi holder åpent hver fredag

Selv i Indonesia, med massivt muslimsk flertall, så er butikker åpne, og man kan kjøpe svinekjøtt de fleste steder.

Poenget er dog at det er totalt unødvendig å tegne Muhammed-karikaturer bare for å provosere og trakassere. Det rammer de fleste muslimer, og ikke bare det litte mindretallet som ev. er voldelige.

''Selv i Indonesia, med massivt muslimsk flertall, så er butikker åpne''

Nettopp. Det er ulike tradisjoner. I muslimske land er det vanlig å ha åpent på fredager. Og i Norge jobber muslimene på fredager også.

Jeg tror også at dette med at butikkene holder stengt på søndager ikke bare har med kristendom å gjøre. Det har også med å gjøre at vi trenger en fridag. Folk handler heller mer de andre dagene i uka for å få mat til søndag også. De sulter ikke på søndager. Og butikkansatte får litt fri de også.

Skrevet

Riktig sammenligning blir da om man ble oppfordret til å tegne jødiske profeter.

Og for å være helt ærlig... det tror jeg ikke jødene hadde brydd seg noe særlig om! Heller tror jeg ikke at kristne ville reagere med sinne og vold om Jesus ble karikert!

De som virkelig hater kristne og Jesus er vel satanistene. Jeg har aldri hørt om at kristne har banket opp eller drapstruet satanister fordi de vanærer Jesus og kristne symboler, slik som f.eks korset.

Nei, og de fleste muslimer gjør heller ikke noe slikt.

I dette idiotiske forsøket på å ramme de veldig få som gjør slikt, så ender du opp med å ramme og fiendtliggjøre store deler av den muslimske befolkningen.

Skrevet

Skriver under på dette! :)

Skrevet

Skriver under på dette! :)

Hva er forskjellen?

Poenget er at det er noe man gjør KUN for å trakassere/provosere. Det har ingen annen mening.

Dessuten så setter man ytringsfriheten i fare, fordi i stedet for å bruke den til noe fornuftig (tvangsgiftig, likestilling, osv), så viser man at den brukes kun til å plage andre.

Det gjør at flere vil støtte restriksjoner på ytringsfriheten.

Skrevet

Hva er forskjellen?

Poenget er at det er noe man gjør KUN for å trakassere/provosere. Det har ingen annen mening.

Dessuten så setter man ytringsfriheten i fare, fordi i stedet for å bruke den til noe fornuftig (tvangsgiftig, likestilling, osv), så viser man at den brukes kun til å plage andre.

Det gjør at flere vil støtte restriksjoner på ytringsfriheten.

Nei til tvangsgifting!? :-O Nå synes jeg du er diskriminerende!!!

Ja til ytringsfrihet og valgfrihet! :-D

Skrevet

Nei, og de fleste muslimer gjør heller ikke noe slikt.

I dette idiotiske forsøket på å ramme de veldig få som gjør slikt, så ender du opp med å ramme og fiendtliggjøre store deler av den muslimske befolkningen.

Sør, hvor mange muslimer kjenner du og hvor mange har du daglig omgang med og hvor mange ganger har du vært på middagsbesøk hos noen og f.eks feiret Eid.

Noen ganger så virker det som du ikke kjenner noe særlig til dem, men er bare opptatt av å være politisk korrekt og ha de riktige meningene.

Skrevet

Sør, hvor mange muslimer kjenner du og hvor mange har du daglig omgang med og hvor mange ganger har du vært på middagsbesøk hos noen og f.eks feiret Eid.

Noen ganger så virker det som du ikke kjenner noe særlig til dem, men er bare opptatt av å være politisk korrekt og ha de riktige meningene.

Jeg tror hun (Sør) egentlig er en muslimsk kvinne i burka som er redd for et forbud og som hater de som tegner profeten sin ;-)

Skrevet

Jeg tror hun (Sør) egentlig er en muslimsk kvinne i burka som er redd for et forbud og som hater de som tegner profeten sin ;-)

*LOL*

Skrevet

''Jeg tror hun (Sør) egentlig er en muslimsk kvinne i burka ''

Nå glimrer maisolen med sitt fravær, men det slo meg nå at burka på terrassen om våren/someren må være ypperlig! da kan man sitte under den med pc på fanget og poste 1000 innlegg på dol uten at sola ødelegger for skjermbildet! :-)

Skrevet

Jeg er faktisk mest opptatt av å opprettholde "norske verdier", som at man ikke trakasserer minoriteter, at man lar folk få ha religionsfriheten sin, og ytringsfriheten. Og at man ikke ender opp som en kommuniststat, hvor staten regulerer hvordan vi skal kle oss.

Jeg drar ikke hjem til fundamentalistiske muslimer, like lite som jeg drar hjem til funamentalistiske kristne. Derimot så ligger det i religions- og ytringsfriheten i Grunnloven at også disse skal få lov til å tro på de merkelige tingene de tror på. Uten at vi skal trakassere dem.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Jeg tror hun (Sør) egentlig er en muslimsk kvinne i burka ''

Nå glimrer maisolen med sitt fravær, men det slo meg nå at burka på terrassen om våren/someren må være ypperlig! da kan man sitte under den med pc på fanget og poste 1000 innlegg på dol uten at sola ødelegger for skjermbildet! :-)

Mens man røyker, slik at røyken stiger ut gjennom gitteret i burkaen? ;-)

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...