Gå til innhold

Inngrep for røykestopp

Anbefalte innlegg

Gjest Prøver å google også
Skrevet

En litauer vi kjenner kan fortelle at en venn av ham har fått operert inn et eller annet i armen som skal gjøre at han blir veldig dårlig hvis han røyker, ala antabus for alkoholikere.

Noen som kjenner til dette?

Han sverger det er sant men kan ikke fortelle så mye om dette. Vi vil få ham til å finne ut mer for oss selvsakt, men inntil det så er det spennende om noen kan tipse meg.

Har klart å røyke og sliter over hode ikke, vel fire år nå, men mannen min klarer det ikke i det hel tatt så han er interessert i alle muligheter,

Gjest bestemt hurra
Skrevet

Slutt å tro på julenissen.

Det eneste som duger er å bestemme seg for å slutte. En slutter kun for sin egen del. No help.

Skrevet

Det eneste som duger er å bestemme seg for å slutte. En slutter kun for sin egen del. No help.

Jeg er en som sluttet sånn, men han kan får ikke manet frem viljen.

Han trenger å slutte pga helsa så jeg ser heller at han prøver hundre ganger enn at han sitter med sneipen i munnviken og venter på at lysten til å slutte skal komme dettende ned i hodet hans.

Han trenger noe å tro på for å få kommet i gang, da får han klamre tak i det han synes virker okey samme hva jeg synes eller hva jeg evner å få til.

Gjest bestemt hurra
Skrevet

Jeg er en som sluttet sånn, men han kan får ikke manet frem viljen.

Han trenger å slutte pga helsa så jeg ser heller at han prøver hundre ganger enn at han sitter med sneipen i munnviken og venter på at lysten til å slutte skal komme dettende ned i hodet hans.

Han trenger noe å tro på for å få kommet i gang, da får han klamre tak i det han synes virker okey samme hva jeg synes eller hva jeg evner å få til.

''Han trenger å slutte pga helsa ''

Alle burde slutte å røyke pga. det helsemessige aspektet. Lungekreft, ødem, KOLS, røykeben, dårlig pust, astma, luftveisinfeksjoner osv. masse er relatert til røyken. Et par bilder av svarte lunger kan gjøre susen.

Skrevet

''Han trenger å slutte pga helsa ''

Alle burde slutte å røyke pga. det helsemessige aspektet. Lungekreft, ødem, KOLS, røykeben, dårlig pust, astma, luftveisinfeksjoner osv. masse er relatert til røyken. Et par bilder av svarte lunger kan gjøre susen.

Klart alle bør slutte, og det først og fremst pga helsa, men han har kommet så langt at han har fått ødelagt en del av helsa pga det.

Skikkelige røykere slutter ikke pga et bilde eller to, eller en historie eller to. Mange slutter ikke selv om de har fått KOLS ol en gang.

Hadde det vært så enkelt å få folk til å slutte ved å vise dem et bilde så hadde ingen i Norge røyket :)

Gjest bestemt hurra
Skrevet

Klart alle bør slutte, og det først og fremst pga helsa, men han har kommet så langt at han har fått ødelagt en del av helsa pga det.

Skikkelige røykere slutter ikke pga et bilde eller to, eller en historie eller to. Mange slutter ikke selv om de har fått KOLS ol en gang.

Hadde det vært så enkelt å få folk til å slutte ved å vise dem et bilde så hadde ingen i Norge røyket :)

Jeg skjønner.

Han er en voksen mann, og må selv ta konsekvensene av å fortsette dette. Bare så synd at det går ut over resten av familien om han blir alvorlig syk. Få legen til å gi ham støtte. Selv kongen klarte å kutte på dagen, da han fikk kreft.

Jeg føler med deg, jeg vet at det er fortvilende å være tilskuer.

Gjest Elextra
Skrevet

''Slutt å tro på julenissen.

Det eneste som duger er å bestemme seg for å slutte. En slutter kun for sin egen del. No help.''

Selvfølgelig må en ville slutte selv, men en kan få god hjelp av hjelpemidler på veien, det være seg nikotinplaster, -tyggegummi eller annet. Mye av avhengigheten er vanebetinget (psykisk), og disse hjelpemidlene kan hjelpe en til å bryte vanene. De hjalp meg godt da jeg sluttet for rundt 15 år siden.

Har ikke hørt om noen slik "antabus" som den hun snakker om, men synes det kan høres ut som en god idé for noen, om det finnes.

Gjest Nerda
Skrevet

Nei finnes ikke noe slikt. Ring røyketelefonen, der får du svar på alt du lurer på om røykeslutt. http://www.helsedirektoratet.no/tobakk/r_ykeslutt/r_yketelefonen/

Jeg har aldri hørt om noe sånt, og jeg stiller meg kritisk til en "pille" for alt som er ille. Selv klarte jeg å slutte fordi jeg kjente at det ble hardt for luftveiene mine. Dermed måtte jeg ta et oppgjør med meg selv. Gikk etter en drøss anbefalinger og anskaffet meg Endelig ikkerøyker (Allen Carr). Jeg hadde ikke tro på den boka, men den FUNKER! I alle fall gjør den det for mange mennesker. Om det fantes et antirøyke-implantat, så ville jeg vel sidestille det med overvekstkirurgi - noe man tyr til når en meget høy risiko for å dø er alternativet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...