Scapa_c Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Vi skal 1 uke til Gran Canaria, på et Sunwing resort, og jeg lurer på om det lønner seg for en familie på 4 å bestille all inclusive eller om vi bare skal bestille frokost... Er det noen som har erfaringer å dele? Jeg er interessert i å vite bl.a om dere syntes det var lønnsomt alt i alt, om det ble kjedelig i lengden (spise på hotellet nesten hver dag...), hva inneholdt all inclusive-pakka og hvor mye penger dere brukte sammenlignet med lignende ferier uten all inclusive. Har forresten noen vært på Sunwing Resort&Spa Arguineguín? Det er dit vi skal, og vi har aldri vært akkurat der; er det et ok sted? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Vi var på et Sunwing Resort på Gran Canaria 1 uke med all inclusive for ca 1 år siden. Vi er en familie på 5. Vi var i Bahia Feliz, og det var ikke så mye utenom hotellområdene. Vi syntes det var kjempekjekt med all inclusive for 1 uke. Hadde vi vært der i 2 hadde det nok blitt litt kjedelig. Det var inkludert alle måltider, dvs. frokost i matsalen, snacks ved bassenget (baguetter og toast), lunsj i matsalen, samt middag i matsalen. I tillegg var det ubegrenset med is ved bassenget, samt brus, kaffe, te, kakao og lokalt øl. Mulig det var mer, men det husker jeg ikke. All drikke til maten var selvsagt også inkludert. Maten som ble servert var god og variert. Det var veldig mye forskjellig til alle måltidene. Dette var godt for oss voksne, ungene spiste omtrent det samme hele tiden Vi oppholdt oss ved bassenget det meste av dagene, og det var kjekt med gratis is (kuleis - vanilje, jordbær og sjokolade) og drikke. I tillegg veldig kjekt med snacksen, for man blir gjerne litt sulten når man bader hele tiden Vi brukte så og si ikke penger når vi var der, så dette var veldig kjekt for oss. Praktisk med få butikker rundt omkring ellers, så ble det ikke noe mas fra ungene heller Skulle vi vært der i 2 uker tror jeg det hadde blitt litt kjedelig med hotellmaten, selv om den var variert, men for en uke gikk det helt greit. Ser ikke bort fra at vi kan gjøre noe slikt igjen ved en senere anledning 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Vi var på Mallorca i september, og valgte ikke all-inclusive, men vi hadde med frokost. For oss var det ypperlig. Frokosten var fantastisk med stort utvalg av mat og drikke og frukt - og så spiste vi der vi ville resten av dagen. To dager leide vi bil, og da spiste vi på andre steder. Dersom vi reiser igjen, kan det godt være vi prøver all-inclusive, slik at vi ser hvordan det er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hva som lønner seg økonomisk vet jeg ikke, men å velge all inclusive har bestandig vært utelukket for oss. Vi liker godt å spise ute, og det å bestemme seg for restaurant og oppleve ny mat hver dag er en stor del av ferieopplevelsen. Derfor har vi heller ikke valgt avsidesliggende hoteller, men heller hoteller som ligger i eller nær et tettsted eller by. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Vi har vært der flere ganger. Det er jo barneaktiviteter på hotellet hver kveld og dans/synging sener på kvelden. Da vil ungene være der det skjer, så veldig kjekt å spise middag der hver dag. Jeg er ikke så glad i buffet-mat til middag. Da er det ofte ting som er ferdig laget. Synes det er bedre å bestille en biff til middag. Veldig kjekt for ungene for da slipper de å vente på at maten skal bli ferdig hvis de er veldig sultne. Anbefaler å leie bil og kjøre en tur til Puerto Mogan, kjempekoselig by med mange fine butikker. sist vi var på Gran Canaria i mars bodde vi på Anfi del Mar, det er like ved. Et fantastisk sted! Anbefales neste gang:) God tur! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen nick Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Vi har vært der flere ganger. Det er jo barneaktiviteter på hotellet hver kveld og dans/synging sener på kvelden. Da vil ungene være der det skjer, så veldig kjekt å spise middag der hver dag. Jeg er ikke så glad i buffet-mat til middag. Da er det ofte ting som er ferdig laget. Synes det er bedre å bestille en biff til middag. Veldig kjekt for ungene for da slipper de å vente på at maten skal bli ferdig hvis de er veldig sultne. Anbefaler å leie bil og kjøre en tur til Puerto Mogan, kjempekoselig by med mange fine butikker. sist vi var på Gran Canaria i mars bodde vi på Anfi del Mar, det er like ved. Et fantastisk sted! Anbefales neste gang:) God tur! ''sist vi var på Gran Canaria i mars bodde vi på Anfi del Mar, det er like ved. Et fantastisk sted! Anbefales neste gang:)'' Vi var også på Anfi del Mar, sist vi var på Gran Canaria, anlegget var 1. klasse helt gjennomført, men vi syntes det lå litt utenfor allfarvei og det ble litt ensomt å bare ha den halvøya å bevege seg på. Vi disponerte leiebil hele tiden vi der, men savnet å kunne rusle litt rundt og se på butikker og folkeliv på kveldene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gleder oss til ferie Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Vi er også veldig spent på all inclusive. Er familie på tre, barnet 10 år som prøver denne formen i år. Vi skal til Bulgaria på ett helt nytt leilighetskompleks og barnevennlig. Absolutt alt er inkludert av mat og drikke fra morgen til kveld. Vi skal i august og ser det som hensiktsmessig å bare late oss i varmen. 10 åringen er heller ikke så interessert i å vandre rundt fra plass til plass etter tidligere erfaringer, så dette blir spennende. Totalpris pakke for 2 uker var 24.900 kr, og da trenger vi ikke bruke særlig mere penger. Synes det var rimelig jeg. I fjr var vi på ferie i sverige, var i bare en uke. Det gikk 30.000 kr for hele turen. dette med leie av campinvogn, opphold på plassen, mat og fornøyelser, ble fort penger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scapa_c Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Takker for fine svar :-) Det blir nok all inclusive i år, både av nysgjerrighet og fordi det faktisk høres enkelt og behagelig ut siden det bare dreier seg om en uke. Vi gleder oss iallefall, især minsta som ikke har sett innsiden av et fly engang på sine 6 år; og som har lidd litt under det faktum skal vi tro henne selv... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Det viktige momentet her er jo hvor mye dere må betale for all-inclusive. Jeg har selv akkurat bestilt det for første gang i mitt liv. Prisen ble 1100 ekstra for en uke for 3 pers. Det inkluderer lunsj, middag, snack (hamburgere osv), frukt, is til barn, lokal drikke. (Både vann, brus, øl, vin og sprit) For den prisen så tror jeg det er lønnsomt. Og så slipper vi mas dersom jentungen ønsker en is til. Den kan ho jo bare hente. Vi kommer garantert ikke til å spise alle måltider på hotellet da vi bl.a. skal inn til en storby i nærheten et par av dagene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Det viktige momentet her er jo hvor mye dere må betale for all-inclusive. Jeg har selv akkurat bestilt det for første gang i mitt liv. Prisen ble 1100 ekstra for en uke for 3 pers. Det inkluderer lunsj, middag, snack (hamburgere osv), frukt, is til barn, lokal drikke. (Både vann, brus, øl, vin og sprit) For den prisen så tror jeg det er lønnsomt. Og så slipper vi mas dersom jentungen ønsker en is til. Den kan ho jo bare hente. Vi kommer garantert ikke til å spise alle måltider på hotellet da vi bl.a. skal inn til en storby i nærheten et par av dagene. ''Og så slipper vi mas dersom jentungen ønsker en is til. Den kan ho jo bare hente. '' hehe, akkkurat det ville jeg ikke sett noe pluss, med mindre jeg hadde ønske om at barna skulle spis is og ingenting annet 24/7. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 ''Og så slipper vi mas dersom jentungen ønsker en is til. Den kan ho jo bare hente. '' hehe, akkkurat det ville jeg ikke sett noe pluss, med mindre jeg hadde ønske om at barna skulle spis is og ingenting annet 24/7. Det har du kanskje rett i:-) Men det pleier vel egentlig ikke å være noe problem. Ofte kjøper ho seg 1-2 is i løpet av dagen, og ønsker ikke fler. Dessuten er ho så stor at ho forstår at ho trenger skikkelig mat også. Og det gjenstår jo også å se om det er OK for oss. Men til den prisen så synes jeg liksom at jeg burde ta det med. Praktisk også om man ikke er så sulten til frokost. Da kan man enkelt hente litt mer å spise på en stund senere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Vi har hatt all inclusive i Bulgaria en gang for 2 år siden. Det var veldig lettvint og praktisk, siden man slipper å ha penger tilgjengelig hele tiden, og man unngår dermed det evinnelige maset fra ungene som "jeg er tørst" , "jeg er sulten"," kan jeg få" , "kan vi kjøpe", "kan jeg få penger til ditt eller datt...." Dessuten slipper man å bruke tid på å finne spisesteder flere ganger om dagen.. Husker ikke hvor mye vi betalte ekstra. Men det var ihvertfall adskillig billigere enn om vi skulle ha betalt alle måltider, is og drikkevarer utenom.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.