Gå til innhold

NHD - Jeg byttet - hva er egentlig best ?

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på 60 mg fontex i flere år, og har hatt god effekt. Sluttet i april da jeg ble gravid. Jeg har nettopp vært gjennom en sen-abort, og har det tungt nå. Begynte på cipramil, men fikk så angst fordi jeg ikke kjenner de. Jeg mener jeg har anoreksi og er livredd for å legge på meg og sliter med en del tvang, blant annet fikk jeg det for meg at jeg la på meg av cipramil. Derfor fikk jeg beskjed om å bytte til fontex igjen. Det er tryggere.

Men hva er egentlig forskjellen på de ?

De er jo SSRI begge to.

Er jeg dum som ikke tør prøve cipramil. Jeg får nemmelig en del bivirkninger av fontex, kanskje jeg hadde ungått det ved cipramil. Men hvis det ga meg så panikk, så er det vel bedre å ta fontex ?

De vet jeg jo at virker !

Takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34712-nhd-jeg-byttet-hva-er-egentlig-best/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fannyfone

du legger IKKE på deg av cipramil,garantert.Men den kan minske matlysten din,og heller gå ned ivekt faktisk..

Hei!

Du legger nok ikke på deg av hverken Fontex eller Cipramil. Selv gikk jeg på Fontex, men byttet fordi det var for dårlig effekt. Nesten ingen. Nå går jeg på Zoloft, har ingen bivirkninger, men virkningen er fortsatt like dårlig. Det som er positivt er at man går ned i vekt med Zoloft.

Lykke til videre! Stå på! Du kommer til å finne ut av dette... var bare litt info fra lille meg....

Hilsen 16 år gamle

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...