Gå til innhold

Egypt trygt og sånt?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi har vært i Hurghada 2 ganger, og drar gjerne tilbake.

Ene gangen var vi de 2 første ukene i desember, og temperaturen var helt OK, lå på stranden i bikini, badet i havet. Kveldene blir kjølige, solen går ganske tidlig ned, så sent på året. Så vi var tidlig oppe for å utnytte solen.

Trygt det var det. jeg fartet alene inne i Hurghada og det er ikke noe problem. Selgere maser, det gjør det, jeg bare avviser. Pruting er det svært mye av. Alt dette forklarer guiden dere, dersom dere bruker reisebyrå. Vi har brukt Ving, og vært strålende fornøyde. vi har bodd i makadi Bay, på Makadi Palace, det anbefales. Mye basseng, 7-8 restauranter og all inclusive. Sjekk hva all inclusive innebærer, det varierer fra hotell til hotell. Makadi Palace har stort utvalg, så vi gikk ikke lei. Det ligger også på stranden.

Vi har ikke prøvd andre hoteller, men generelt er hotellene fine.

Tur ut i ørkenen til beduinleir anbefales, en opplevelse, og ikke så langt. Vi var også i Kairo, det anbefaler jeg på det sterkeste, men det tar 5-6 timer med buss hver vei. Det er en opplevelse! Men, hadde jeg bare hatt en uke, hadde jeg nok heller valgt tur i ørkenen.

Det er en annen bakterieflora, så litt feriemage er det mange som opplever. Jeg valgte og ta en drikkevaksine på forhånd, den beskytter litt. Generelt er hygienen god på hotellene, de lever jo på sitt rykte.

Det er mange kontrollposter, mange væpnede vakter, men det er bare der, det er trygt, bare svært uvant for oss nordmenn.

Snorkling i rødehavet er bare så fantastisk! Helt utrolig! Vi hadde korallrev på stranden vær i makadi, så vi snorklet mye. Enkelte strender har ikke korallrev, da må dere gjerne reise en annen plass og snorkle.

Dersom dere reiser i jula, pakk med litt varme klær til kveldene. Akkurat hva temperaturen er, vet jeg ikke, men for 2 år siden, og føsre del av desember var fin temperatur. Sjekk gjennomsnittemperaturen på reisebyrået sine sider, eller google opp en.

Sjekk ut hoteller her, her er både bilder og gjestene sine vurderinger:

http://www.tripadvisor.com/

Jeg hadde med meg en venninne sist gang, og hun hadde aldri vært i muslimsk land før, først var hun litt overveldet, men det gikk ikke lang tid før hun stortrivdes. Masete selgere, ja, men inne på vårt hotell var det ikke det, det var forbudt. Jeg har hørt flere si at de som damer har følt det ubehagelig, jeg har ikke opplevd det.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...