Gå til innhold

Hva heter dette?

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

På jobben skal vi ansette en som har vært innleid hos oss en stund, og vi skal skrive stillingsbeskrivelse for henne.

Hun skal ha flere oppgaver, og den ene av dem innebærer følgende:

Hun skal være den som har praktisk ansvar for at ting på kontoret fungerer slik det skal, som f.eks. lyspærer, sikringer, at plantene er vannet, bestilling av varer og tjenester fra f.ek.s elektriker, rørlegger, kontorustyrleverandør osv.

Hva kalles denne oppgaven? Vaktmester tenkte jeg i noen øyeblikk, men det er mer teknisk....

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke noe klart svar, men ser ikke at disse oppgavene kan oppsummeres i et ord eller to. Kanskje best å skrive dem omtrent som du skriver det her, evt. innlede med "Vedlikeholdsansvar for lokalene, så som..."

Gjest prust
Skrevet

Har ikke noe klart svar, men ser ikke at disse oppgavene kan oppsummeres i et ord eller to. Kanskje best å skrive dem omtrent som du skriver det her, evt. innlede med "Vedlikeholdsansvar for lokalene, så som..."

Daglig leder har foreslått ordet "kontorleder", men det høres helt på trynet ut i mine ører.

Stillingen hennes er "Administrajonsmedarbeider", og i den inngår sentralbord, litt økonomi, administrasjon og så denne diffusen greia da,,,,

Kan ikke skrive alt det jeg skrev i første innlegg...

Ka du syns? Passer kontorleder???

Mary Poppins
Skrevet

Daglig leder har foreslått ordet "kontorleder", men det høres helt på trynet ut i mine ører.

Stillingen hennes er "Administrajonsmedarbeider", og i den inngår sentralbord, litt økonomi, administrasjon og så denne diffusen greia da,,,,

Kontorleder blir helt feil.

Skrevet

Vedk. har ansvar for det forefallende arbeidet som innebærer x,

samt å følge opp x...

Gjest prust
Skrevet

Kontorleder blir helt feil.

Takk. For meg høres "kontorleder" ut som en antikvarisk betegnelse på det v nå kaller avdelingsleder.

Jeg er denne jentas avdelingsleder, og kan ikke ha en "kontorleder" under meg, men jeg kan ha en som har det praktiske ansvaret for at ting er på plass og fungerer.

Hva søren skal denne oppgaven hete da?

Gjest prust
Skrevet

Vedk. har ansvar for det forefallende arbeidet som innebærer x,

samt å følge opp x...

Joda.. det er en løsning, men da blir det så mye oppramsing... Vi skal ha dette inn i et skjema, og der skal det være kun hovedpunkter.

I stillingsbeskrivelsen kan det stå litt mer slik du skriver.

Men hva heter en samlebetegnelse for dette?

*Kontorleder

*Vaktmester light

*Husmor

*Koldjomfru

De to første kan jeg ikke ha, og de to siste er ikke PK :-D

Men hva skal jeg kalle denne oppgaven????

Gjest ikke akkurat nå...
Skrevet

Takk. For meg høres "kontorleder" ut som en antikvarisk betegnelse på det v nå kaller avdelingsleder.

Jeg er denne jentas avdelingsleder, og kan ikke ha en "kontorleder" under meg, men jeg kan ha en som har det praktiske ansvaret for at ting er på plass og fungerer.

Hva søren skal denne oppgaven hete da?

Jeg jobber på universitetet, og der har flere intitutter nå gjeninført benevnelsen kontorsjef, som er en stilling tilsvarende det som på mitt institutt ennå benevnes førstekonsulent. Vedkommende deltar i prosesser knyttet til instituttets faglige strategi, i tillegg til øvrig administrativt arbeid (eksempelvis budsjett) samt forefallende vedlikehold som ikke utføres av vaskepersonell.

Skrevet

Joda.. det er en løsning, men da blir det så mye oppramsing... Vi skal ha dette inn i et skjema, og der skal det være kun hovedpunkter.

*Kontorleder

*Vaktmester light

*Husmor

*Koldjomfru

Mamma?

Ve, det funker vel ikke det heller.... ;-)

Kontoradministrator?

Skrevet

*Kontorleder

*Vaktmester light

*Husmor

*Koldjomfru

Vedkommende skal administrere; dvs. bestille og følge opp at ting blir gjort, uten at hun nødvendigvis skal utføre alt selv.

Administrasjonsmedarbeider?

Kontormedarbeider?

Gjest Kayia
Skrevet

*Kontorleder

*Vaktmester light

*Husmor

*Koldjomfru

Slår et slag for koldjomfru :D

Gjest prust
Skrevet

Jeg jobber på universitetet, og der har flere intitutter nå gjeninført benevnelsen kontorsjef, som er en stilling tilsvarende det som på mitt institutt ennå benevnes førstekonsulent. Vedkommende deltar i prosesser knyttet til instituttets faglige strategi, i tillegg til øvrig administrativt arbeid (eksempelvis budsjett) samt forefallende vedlikehold som ikke utføres av vaskepersonell.

Takk for svar, men dette passer ikke for denne stillingen.

Denne personen har ikke noe med strategiarbeid å gjøre, ei heller budjsettdiskusjoner.

Hun er den yngste, med kortest utdanning - men utrolig flink og kjapp og praktisk og hyggelig - og passer som en altmulig-kvinne i tillegg til de konkrete oppgavene hun har.

Gjest prust
Skrevet

Mamma?

Ve, det funker vel ikke det heller.... ;-)

Kontoradministrator?

Ja, "mamma" hadde vel vært den rette betegnelsen.

Det er jo sånne oppgaver jeg gjør her hjemme :-)

Men det tar seg vel dårlig ut i en stillingsbeskrivelse....

Gjest prust
Skrevet

Vedkommende skal administrere; dvs. bestille og følge opp at ting blir gjort, uten at hun nødvendigvis skal utføre alt selv.

Administrasjonsmedarbeider?

Kontormedarbeider?

Administrasjonmedarbeider er tittelen, men nå skulle jeg prøve å beskrve de funksjonene/oppgavene som inngår i denne tittelen.

Og da finner jeg ikke noe ord for disse praktiske tingene som må gjøres innimellom alt annet for at ting skal fungere....

Skrevet

Nei, en kontorleder har ikke ansvaret for at man ikke skal være tom for binders og at plantene skal vannes. En kontorleder er hakket over den som har dette ansvaret, mener jeg i alle fall. Kontormedarbeider?

Skrevet

Slår et slag for koldjomfru :D

''Slår et slag for koldjomfru :D''

Samme her! :o) I grunnen hadde de mange stilige titler og benevnelser før i tiden. :o)

Gjest togli
Skrevet

Takk for svar, men dette passer ikke for denne stillingen.

Denne personen har ikke noe med strategiarbeid å gjøre, ei heller budjsettdiskusjoner.

Hun er den yngste, med kortest utdanning - men utrolig flink og kjapp og praktisk og hyggelig - og passer som en altmulig-kvinne i tillegg til de konkrete oppgavene hun har.

Servicemedarbeider da?

Gjest eller "kontorhjelper"
Skrevet

Kontorhjelp

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...