astridny Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jenta mi har fått lus, i går kveld tok vi slik kur som skulle være på i 12 timer. Idag har vi brukt lusekammen,men vi får ikke med de bitte små svarte og hvite prikker som er i håret. Kammen tar ikke de. De er ikke så lett å fjerne med fingrene eller. :-( Må de bort eller... ? Vi skal ta slik kur i 8 dager. Takk for svar. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Tror det er en fordel å få bort eggene, ja. Kuren dreper bare lusene, ikke eggene (hvis jeg har forstått riktig). Anbefalingen er å gre med lusekam hver dag de 8 dagene fram til neste kur. Neste kur skal ta de lusene som evt. er klekket av de eggene som du ikke får ut av håret, så det går bra uten at du får bort alle eggene! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Ja, jeg hadde nok ikke stolt utelukkende på lusekuren. Det er mye "manuelt" arbeid med å fjerne lusene. Eggene sitter godt fast og de dro jeg ut med fingrene, i tillegg til at jeg brukte lusekam for å fjerne levende lus. Jeg brukte klyper til å få opp håret og komme til. Tok myyye tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Det finnes nå en ny type lusekam i metall. Denne skal være mye mer effektiv enn den gamle plastkammen da den knuser eggene (tror jeg de beskrev.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.