Gå til innhold

Kåret til årets illusjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så du så langt at de snudde på innretningen? Den forandrer seg totalt. :o)

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det er magneter, for glasskuler er ikke magnetiske. Det er lek med perspektivet.

Mary Poppins
Skrevet

Så du så langt at de snudde på innretningen? Den forandrer seg totalt. :o)

Jo jeg så jo det.. hmm.. ja det kan jeg kanskje ikke forklare ;)

Mary Poppins
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det er magneter, for glasskuler er ikke magnetiske. Det er lek med perspektivet.

Men hvis det er en magnet inni glasskulen?

Skrevet

Etter hva jeg forsto så så det ut som om kulene trillet oppover, mens linjene faktisk var nedover. De var bare bygd slik at det så ut som de gikk oppover.

Gjest speer
Skrevet

Det er ikke det.

Mary Poppins
Skrevet

Det er ikke det.

Hvordan vet du det?

Mary Poppins
Skrevet

Etter hva jeg forsto så så det ut som om kulene trillet oppover, mens linjene faktisk var nedover. De var bare bygd slik at det så ut som de gikk oppover.

Ok hvis det ikke er noe magneter inn i bildet så er det jo litt mer imponerende ;)

Mary Poppins
Skrevet

Se hele videoen.

Kan du ikke bare svare ordentlig? Jeg så hele videoen, og jeg så glasskulene ja..

Skrevet

Noen av kulene så ut til å være av tre også og det er definitivt ikke magnetisk. :o)

Mary Poppins
Skrevet

Noen av kulene så ut til å være av tre også og det er definitivt ikke magnetisk. :o)

Nei jeg har skjønt nå at det ikke er magneter inn i bilde etter at jeg så linken til Speer om Ames room:)

Jaja Ames room ble brukt til å lage en optisk illusjon i 1934 i følge wikepedia, så dette er jo egentlig ikke noe nytt tydeligvis. Men det ble jo hakket mer fascinerende da jeg fikk vite at det ikke er magneter inn i bildet :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er en illusjon, ikke et triks. Altså er det ingen magneter med i bilde, det er øynene som lurer oss, siden vi ønsker å se rette linjer som ikke er der. Du ser hvordan figuren virkelig ser ut når de snur på den. Kulene triller nedover, med tyngdekraften.

Skrevet

Det var jo ikke magneter :o) Du må se hele filmen vettu :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...