Gå til innhold

Hvor mange får barn når de er 40?

Gjest hva tror du

Anbefalte innlegg

Gjest hva tror du

Hvor mange får barn når de er rundt 40 år? Kjenner du noen? Før var det vel ganske vanlig at man holdt på en stund lenger enn 40 år, men i dag virker det jo nesten som om man tar store sjanser om man gjør det.

Jeg har lyst til å sette igang, men er selvfølgelig redd for at barnet får gamle foreldre:) Men samtidig er vi foreldre som lytter til barna og er der for dem. Det bør jo telle mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke signatur i dag

Jeg var 39 år da jeg fikk det yngste barnet mitt. Søsteren min var 42, da hun fikk sin yngste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man får første ved førti eller etter, så tipper jeg at man ender med ett, eller høyst to barn.

Mange av de på førr får atpåklatten og har store/større barn fra før. Så de ender på tre eller fire. (Noen av oss har skikkelig flaks og får tre OG fire samtidig...) *plystre*

Ønsker man seg barn som en del av livet anbefaler jeg å begynne før 35! Men tar man det så der om man ender uten i verste fall, så er det jo greit å sjanse på siste tog. Det får jo den enkelte avgjøre.

I "gamle" dager var det ikke uvanlig med mødre på over førti, men da hadde de gjerne 8 fra før. Og fikk barn helt på tampen av sin fruktbare tid. Prevensjon var jo ikke vanlig den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og venninnen min fikk barn noen dager før vi selv fylte 40. Det var hennes første og mitt andre, og begge hadde strevd en god stund med å få det til.

Det er ikke så uvanlig, folk får flere kull, starter sent osv.

Her er en tråd med noen synspunkter, dette temaet kommer opp med ujevne mellomrom:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4251087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som fikk sitt første barn da hun var 43. Tror veldig på at det blir et enebarn, når mor nå er 47. Min mor var 34, 37 og 40 da vi tre søsken ble født. Selv var jeg 34 med fjerdemann og kjente på kroppen at det burde være sistemann for meg, selv om jeg evt. ville hatt flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Min mor var 40 da ho fikk meg og jeg har hatt et særdeles godt liv! Den beste mor og far en kan tenke seg. Kjenner mange som er over 40 som har små barn. Kjør på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere bare skal kjøre på :-) Det er ikke sååå uvanlig med nyslåtte mødre på den alderen nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Det er ingen fasitsvar.

Det som passer deg, passer ikke Lise. Og det som passer Lise passer ikke deg... ;-)

Har dere ønsker om å få barn, og er friske og raske- så sett i gang. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine eks-svigerforeldre var godt over 40 da eksen min ble født - han ble da en kjekk og real fyr. :o)

Selv orker jeg ikke engang tanken på å skulle begynne på nytt med babyer og småbarn nå - mine er 9 og 11 år og jeg synes det er vidunderlig at de er såpass selvgående som de er. :o)

Hvis dere har lyst på barn så sett i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Før var det vel ganske vanlig at man holdt på en stund lenger enn 40 år, men i dag virker det jo nesten som om man tar store sjanser om man gjør det.''

Det er stadig vanligere å få barn rundt 40 og senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hva tror du

Hvis man får første ved førti eller etter, så tipper jeg at man ender med ett, eller høyst to barn.

Mange av de på førr får atpåklatten og har store/større barn fra før. Så de ender på tre eller fire. (Noen av oss har skikkelig flaks og får tre OG fire samtidig...) *plystre*

Ønsker man seg barn som en del av livet anbefaler jeg å begynne før 35! Men tar man det så der om man ender uten i verste fall, så er det jo greit å sjanse på siste tog. Det får jo den enkelte avgjøre.

I "gamle" dager var det ikke uvanlig med mødre på over førti, men da hadde de gjerne 8 fra før. Og fikk barn helt på tampen av sin fruktbare tid. Prevensjon var jo ikke vanlig den gangen.

Har barn fra før. De begynner å bli stoooore. Men synes det er utrolig koslig. Ser ikke for meg to svangerskap til nå, men hadde jeg hatt "flaks" og fått to på en gang hadde jeg satt pris på det. Ulempen er jo at tvillingsvangerskap kan være litt mer risikofylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigere at du har valgt riktig far til dine barn, enn din alder. :-)

Hvordan vet man om man har valgt riktig far da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke signatur i dag

Hvordan vet man om man har valgt riktig far da?

Det vet man først når barna er blitt voksne og far har vist seg å være trofast, stø, kjærlig, overbærende, villig til å sette barnas interesser før sine egne behov, en god oppdrager, villig til å ta ansvar i familien osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet man først når barna er blitt voksne og far har vist seg å være trofast, stø, kjærlig, overbærende, villig til å sette barnas interesser før sine egne behov, en god oppdrager, villig til å ta ansvar i familien osv.

Ja, ikke sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...