Axcia Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Vet om flere som har fått barn etter 40, men spesielt vanlig er det jo ikke. Jeg håper jeg slipper ''Jeg håper jeg slipper ;)'' Det var også min tanke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Hvordan vet man om man har valgt riktig far da? Ved f.eks. å _ikke_velge_ han som i utgangspunktet er oppslukt av hobbyen sin, han som i utgangspunktet ikke gjør husarbeid, han som i utgangspunktet har barn han ikke viser særlig interesse for, han som ikke greier å stå opp for egen maskin om morgenen, han som MÅ ut på byen hver helg og drikke seg drita osv. Det kan være smart å ta en prat med mannen _før_ man får barn med ham, og finne ut hvilken holdning han har til å stå opp med barn om natta, bytte bæsjebleier, dele på (og periodevis ta hele) haugen med husarbeid osv. Kontrollspørsmål, rett og slett, hvis man ønsker å være to om de barn man får. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Ved f.eks. å _ikke_velge_ han som i utgangspunktet er oppslukt av hobbyen sin, han som i utgangspunktet ikke gjør husarbeid, han som i utgangspunktet har barn han ikke viser særlig interesse for, han som ikke greier å stå opp for egen maskin om morgenen, han som MÅ ut på byen hver helg og drikke seg drita osv. Det kan være smart å ta en prat med mannen _før_ man får barn med ham, og finne ut hvilken holdning han har til å stå opp med barn om natta, bytte bæsjebleier, dele på (og periodevis ta hele) haugen med husarbeid osv. Kontrollspørsmål, rett og slett, hvis man ønsker å være to om de barn man får. :-) Mange har nok også erfart at det kan være store forskjeller mellom teori og praksis. Jeg tviler på at alle de pappaene som synes det er et ork å holde på med de daglige rutinene rundt familien og hjemmet, ville svart tilsvarende på disse spørsmålene på forhånd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Vet om flere som har fått barn etter 40, men spesielt vanlig er det jo ikke. Jeg håper jeg slipper ''Jeg håper jeg slipper ;)'' Ja, det er jo greit å si når man har fått de barna man ønsker i god tid før 40 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Ved f.eks. å _ikke_velge_ han som i utgangspunktet er oppslukt av hobbyen sin, han som i utgangspunktet ikke gjør husarbeid, han som i utgangspunktet har barn han ikke viser særlig interesse for, han som ikke greier å stå opp for egen maskin om morgenen, han som MÅ ut på byen hver helg og drikke seg drita osv. Det kan være smart å ta en prat med mannen _før_ man får barn med ham, og finne ut hvilken holdning han har til å stå opp med barn om natta, bytte bæsjebleier, dele på (og periodevis ta hele) haugen med husarbeid osv. Kontrollspørsmål, rett og slett, hvis man ønsker å være to om de barn man får. :-) '' finne ut hvilken holdning han har til å stå opp med barn om natta, bytte bæsjebleier'', Haha, om jeg skulle stilt slike spørsmål til min mann før vi gikk barn sammen tror jeg aldri det ville blitt noen barn, gitt! Og forsåvidt burde kanskje ikke han spurt meg, heller . Men at man bør snakke sammen og derigjennom bli kjent med hverandres holdninger er jeg helet med på. Jeg vil si jeg (uten å ha spurt) visste på forhånd at vi ville dele ganske likt på både barnestell og husstell. Og slik har det blitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Der går grensa Selv om jeg uansett blir til å satse på sikre perioder som prevensjon heretter. Ikke for henne ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 '' finne ut hvilken holdning han har til å stå opp med barn om natta, bytte bæsjebleier'', Haha, om jeg skulle stilt slike spørsmål til min mann før vi gikk barn sammen tror jeg aldri det ville blitt noen barn, gitt! Og forsåvidt burde kanskje ikke han spurt meg, heller . Men at man bør snakke sammen og derigjennom bli kjent med hverandres holdninger er jeg helet med på. Jeg vil si jeg (uten å ha spurt) visste på forhånd at vi ville dele ganske likt på både barnestell og husstell. Og slik har det blitt. ''Men at man bør snakke sammen og derigjennom bli kjent med hverandres holdninger er jeg helet med på. Jeg vil si jeg (uten å ha spurt) visste på forhånd at vi ville dele ganske likt på både barnestell og husstell. Og slik har det blitt.'' Nemlig, det er vel viktig å finne ut hvilke holdninger partneren har. Om man spør direkte om bæsjebleier eller ei, så er det vel lov å bli bittelitt i stuss om partneren forteller at han ALDRI sto opp med de 3 barna har har med X'en, og at han overhode IKKE skiftet bleier på dem når de hadde gjort på seg. Lite sannsynlig at slikt skal endre seg, liksom. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Mange har nok også erfart at det kan være store forskjeller mellom teori og praksis. Jeg tviler på at alle de pappaene som synes det er et ork å holde på med de daglige rutinene rundt familien og hjemmet, ville svart tilsvarende på disse spørsmålene på forhånd. ''Mange har nok også erfart at det kan være store forskjeller mellom teori og praksis. Jeg tviler på at alle de pappaene som synes det er et ork å holde på med de daglige rutinene rundt familien og hjemmet, ville svart tilsvarende på disse spørsmålene på forhånd.'' Tja, det kan hende, men jeg tror nok at endel kvinner hadde hatt et lettere liv om de hadde orket å ta signalene fra partneren på forhånd. Hvis den utkårede aldri gjorde noe hjemme da han var i forhold med sin x, er det neppe særlig sannsynlig at han vil begynne med det i et nytt forhold. Osv. Det er ikke bare direkte svar på direkte spørsmål som er av betydning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 ''Jeg håper jeg slipper ;)'' Ja, det er jo greit å si når man har fått de barna man ønsker i god tid før 40 Nemlig, og det har jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.