Gå til innhold

Bedre å ha hjort i stua enn å ha gjort i buksa?

Anbefalte innlegg

Gjest hjort er hjort
Skrevet

Hehe :)

Men spøk til side. Hva syns dere om å henge opp

slike hoder på veggen?

Et vennepar av oss har et slikt hode på veggen, skjønner mannen er stolt pga det var han som skjøt hjorten,

men å ha den i stua? Makabert spør du meg... tenk å sitte der og spise hjortemiddag mens du stirrer "Bambi" i øynene :(

Dessuten syns jeg en slik passer bedre på en hytte enn i en vanlig norsk stue.

HVa syns dere? Sikkert noen som blir provosert som vanlig her på dol men... jeg sier nå bare min mening :)

Jeg er litt dobbeltmoralist. Klarer ikke skyte dyr selv, vil ikke gå med pels eller ha dyretrofeer på veggene, men å spise kjøttet kan jeg.

Gjest Har aldri hatt det og skal aldri ha det heller
Skrevet

Synes det er litt passè...

Var ikke dette en sånn 80-tallsgreie??

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Jo, ganske Harry.

Gjest togli
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg om at den døde hjorten så meg spise kjøtt, men å ha et slikt hode hengende i ei vanlig stue er blodharry for min del ;)

Skrevet

Jeg synes det passer på et jaktslott eller et annet gedigent sted, men ikke i en vanlig stue/vanlig hus.

Skrevet

Det var da en usmakelig overskrift.

Jeg vil ikke ha hjort på veggen, eller noen form fr utstoppa dyr. >Men jeg ønsker meg et levende reinsfyr. De er søte.

Trodde Bambi var et rådyr?

Skrevet

Jeg vil ikke ha hjort på veggen, eller noen form fr utstoppa dyr. >Men jeg ønsker meg et levende reinsfyr. De er søte.

''Trodde Bambi var et rådyr?''

Bambi var et dådyr.

Gjest segunda
Skrevet

Det var vanlig tidlig i siste århundre. De som dro på safari til Afrika pyntet vegger og gulv med elefantfot, løvehode osv. Så engang bl.a. stående askebeger laget av elefantfot på et museum i hjemmet til han som grunnla Kodak (hvis jeg ikke tar feil). Holdningene i dag har endret seg og dette er ikke moderne lenger. Dyrevernaktivister og miljøorganisasjoner har jobbet mot slikt. Det å gå i pels blir uglesett nå.

Skrevet

Muligvis 1880.... ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Trådstarter
Skrevet

Det var derfor jeg skrev det i klamme :)

Vet Bambi er rådyr, men de hører til samme familie, og hjorten minner om søte Bambi fra tegnefilmene hehe :)

Skrevet

Det var derfor jeg skrev det i klamme :)

Vet Bambi er rådyr, men de hører til samme familie, og hjorten minner om søte Bambi fra tegnefilmene hehe :)

Jeg har sjekket det nærmere opp og funnet ut at Bambi er hvithalehjort i flmen, mens i boken er han rådyr.

Skrevet

''Trodde Bambi var et rådyr?''

Bambi var et dådyr.

Niks, han er hvithalehjort i filmen og rådyr i boka.

Skrevet

Jeg vil ikke ha slikt hverken på hytta eller hjemme. For det første er det hverken pent, stilig eller tøft på noe som helst vis For det andre har jeg nok av støvfeller ellers om jeg ikke skal henge opp et pelsdyr i tillegg.

Gjest Dame på 40
Skrevet

Jeg kan godt ha hoder og hele pelsdyr hengende og stående, men da vil jeg ha det i en kjellerstue/tv.stue som er jakt/viltinspirert og ikke i den vanlige stua mi.

Har selv jaktet i noen år siden jeg tok jegerprøven i 93.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...