Gå til innhold

Hevelse i leppa

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Gutten min på 11 år våknet torsdag morgen med "Donald-leppe", der halvparten av overleppa var 3 ganger så stor som normalt. Det var ikke vondt, men litt ubehagelig.

Jeg gav ham en isbit, og regnet med at hevelsen forsvant fort.

Den minket bittelitt i løpet av dagen, men har nå holdt seg stabilt på ca dobbelt så stor som vanlig resten av tordagen og hele fredagen. Det er en liten sort prikk der, så jeg tror muligens et insekt har stukket ham natt til torsdag.

Han fikk en zyrtec i morges, og da var jeg sikkert på at det skulle forsvinne, men det hjalp ingenting. Han er i tillegg litt øm i kjeven og haka på samme side som hevelsen er.

Hva i all verden er dette? Jeg har så utrolig lite lyst til å tilbringe formiddagen på legevakta.... Mannen min og jeg skal i bryllup i morgen, så vi har bare noen få timer disponibelt i morgen formiddag.... Er det nødvendig å gå til lege? Hva kan det være?

Gutten min har ikke lyst til å se sånn ut på 17. mai..... Jeg gjorde den store tabben å le av ham første morgenen og kalte leppa Donaldleppe.... og han ble veldig lei seg.... Uff, jeg ba om unnskylding - skjønner ikke hva som gikk av meg...

Skal vi bare drøye det til tirsdag, eller hive oss på legevakta i morgen eller søndag?

trollemor;o)
Skrevet

Ring legevakta i morgen tidlig. Ikke at jeg tror det er noe farlig, men jeg skjønner jo at han ikke har lyst å ha stor leppe på 17. mai og kanskje får han noe som kan fjerne hevelsen?

Gjest prust
Skrevet

Ring legevakta i morgen tidlig. Ikke at jeg tror det er noe farlig, men jeg skjønner jo at han ikke har lyst å ha stor leppe på 17. mai og kanskje får han noe som kan fjerne hevelsen?

Uff, du synes jeg burde det altså?

Jeg burde selvsagt helst ha gått til fastlegen i dag - men jeg hadde så mye annet jeg skulle ha fått gjort på fridagen, at jeg nedprioriterte det, og håpet at hevelsen skulle forsvinne...

Skrevet

''Jeg gjorde den store tabben å le av ham første morgenen og kalte leppa Donaldleppe.... og han ble veldig lei seg.... Uff, jeg ba om unnskylding - skjønner ikke hva som gikk av meg...''

Akk ja...Noen ganger _kan_ man bare ikke dy seg... ;-)

Det er prisen de små må betale for å ha foreldre med humor... Foreldre uten humor er grusomt kjedelige å ha, sørg for å få gutten til å forstå det...

Gjest prust
Skrevet

''Jeg gjorde den store tabben å le av ham første morgenen og kalte leppa Donaldleppe.... og han ble veldig lei seg.... Uff, jeg ba om unnskylding - skjønner ikke hva som gikk av meg...''

Akk ja...Noen ganger _kan_ man bare ikke dy seg... ;-)

Det er prisen de små må betale for å ha foreldre med humor... Foreldre uten humor er grusomt kjedelige å ha, sørg for å få gutten til å forstå det...

''Akk ja...Noen ganger _kan_ man bare ikke dy seg... ;-) Det er prisen de små må betale for å ha foreldre med humor... Foreldre uten humor er grusomt kjedelige å ha, sørg for å få gutten til å forstå det...''

Takk! Joda, vi har mye humor her i heimen, men jeg pleier jo å tilpasse humoren til mottakeren.... Forstod ikke at han ble så lei seg med en gang - men så kom jeg inn på rommet hans 20-30 minutter etterpå, og da var han skikkleig nedfor og sa rett til meg "Jeg likte ikke at du lo av meg og kalte leppa mi Donald-leppe. Ble veldig lei meg!"

Rett på sak, og jeg fikk gitt ham en klem og unnskyldning. Gode gutten min!

Skrevet

Syns dette kan minne om en allergisk reaksjon på et bistikk. Husker min bror ble slik hvis han ble stukket som barn. En gang ble han stukket i foten og hinket rundt hjemme med pappas strømpe og sko, og foten var dobbelt så stor som vanlig. Han hovner også skikkelig opp fed myggestikk, og får en kjempekul. Tror jeg ville tatt en tur til legen for sikkerhets skyld. Siden det er 17 mai på mandag er det jo greit å kanskje kan få det vekk innen da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...