Gjest en ellers god baker Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Så laget jeg en marengsbunn nå. Å du hildrande du! Det ble stooor. Røra ble pisket blank og fast, men kanskje ikke helt fast nok? Den økte diameteren med 6 cm i steketiden. Bakesjokkert i dag! Hvor lenge skal røra piskes, og på hvilken hastighet? 0 Siter
Gjest trist jente Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Når jeg lager marengs så pisker jeg røren helt, helt stiv. Så på den oppskriften i pavlovatråden hvor alt blandes sammen og piskes. Har ikke min egen opppskrift tilgjengelig nå, men den var veldig lik min, mulig det tom er samme. Da har den økt i høyden men ikke i diameter. Mulig jeg bare har hatt flaks, men det har alltid gått bra. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Åh...det hørtes så godt ut! *glede meg til mandag* :0P 0 Siter
blanke ark Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 I den ene oppskrifta jeg har står det at eggehvitene skal piskes i 20 minutter. Men tipper jeg pleier å runde av ved omtrent halv tid, etter at det har vært stivt ei stund. 0 Siter
mettewa Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Jeg pisker alltid minimum 20 minutter, på full styrke. Da "vokser" den i høyden, men holder omkretsmålet. Jeg er vanligvis en fryktelig dårlig baker, Pavlova er vel omtrent den eneste jeg får til :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.