Gå til innhold

Etter alt Pavlovasnakk

Anbefalte innlegg

Gjest en ellers god baker
Skrevet

Så laget jeg en marengsbunn nå. Å du hildrande du! Det ble stooor. Røra ble pisket blank og fast, men kanskje ikke helt fast nok? Den økte diameteren med 6 cm i steketiden. Bakesjokkert i dag!

Hvor lenge skal røra piskes, og på hvilken hastighet?

Gjest trist jente
Skrevet

Når jeg lager marengs så pisker jeg røren helt, helt stiv. Så på den oppskriften i pavlovatråden hvor alt blandes sammen og piskes. Har ikke min egen opppskrift tilgjengelig nå, men den var veldig lik min, mulig det tom er samme. Da har den økt i høyden men ikke i diameter. Mulig jeg bare har hatt flaks, men det har alltid gått bra.

Skrevet

Åh...det hørtes så godt ut! *glede meg til mandag* :0P

Skrevet

I den ene oppskrifta jeg har står det at eggehvitene skal piskes i 20 minutter. Men tipper jeg pleier å runde av ved omtrent halv tid, etter at det har vært stivt ei stund.

Skrevet

Jeg pisker alltid minimum 20 minutter, på full styrke. Da "vokser" den i høyden, men holder omkretsmålet.

Jeg er vanligvis en fryktelig dårlig baker, Pavlova er vel omtrent den eneste jeg får til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...