Gå til innhold

Det er det samme hvert år.

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

''Skulle vært i by'n og ordna masse greier, men så ble det oppkastsyke istedenfor. Håper bare vi er i orden så vi orker å gå runden på mandag.''

Jeg hadde glatt overtatt oppkast og full pakke, for å slippe 17.mai-feiringa...

Hahaha, du er hakket verre enn meg! :D

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Axcia

7

• mariaflyfly

6

• Angustia

5

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hahaha, du er hakket verre enn meg! :D

Går det an? ;-)

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen fra tidligere tider, men nå er ungene over 17-mai-alder, tiden da de måtte delta i tog etc... I år skal jeg ikke utenfor døren! :-)

Hater korpsmusikk...flagg....kulde...regn...vind...i tynne, pene klær og vonde sko... Jippi!

''Hater korpsmusikk...flagg....kulde...regn...vind...i tynne, pene klær og vonde sko''

Enig. Bortsett fra at flagget er pent! :-)

mariaflyfly
Skrevet

Går det an? ;-)

Åpenbart. :) Jeg skal tenke på deg på den 17. - akkurat som jeg gjorde for to år sida, da jeg satt og koste meg med utepilsen på Solsida. ;) Den gangen gikk det for øvrig også noen tanker til foreldrene på trinnet til Guttungen, som hadde ansvaret for feiringa på skolen, og det snødde...

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Hater korpsmusikk...flagg....kulde...regn...vind...i tynne, pene klær og vonde sko''

Enig. Bortsett fra at flagget er pent! :-)

Jeg synes det var morsomt en gang i tiden, men er glad jeg slipper nå:-)

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg stresset tidligere i dag. Jeg tror det er gammel vane. At det ligger i meg fra tidligere da ungene var mindre at det skal være stress , men nå kommer jeg ikke på noe jeg bør stresse med;o)

Skrevet

Åpenbart. :) Jeg skal tenke på deg på den 17. - akkurat som jeg gjorde for to år sida, da jeg satt og koste meg med utepilsen på Solsida. ;) Den gangen gikk det for øvrig også noen tanker til foreldrene på trinnet til Guttungen, som hadde ansvaret for feiringa på skolen, og det snødde...

Jeg virkelig hater opplegget i denne byen her. Det kunne avansert til "litt kos", om feiringa hadde vært lagt til bydelene, istedet for sild-i-tønne-hat i midtbyen :-(

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg stresset tidligere i dag. Jeg tror det er gammel vane. At det ligger i meg fra tidligere da ungene var mindre at det skal være stress , men nå kommer jeg ikke på noe jeg bør stresse med;o)

Jeg stresser ikke. Men jeg irriterer meg. *gleder meg til mandagskvelden*

Skrevet

''nå kommer jeg ikke på noe jeg bør stresse med''

Et alvorlig symptom. Hva kan være galt? Du er fortsatt kvinne? Og har barn? Og vet at det er 17. mai om litt mer enn ett døgn?

Eller kanskje du rett og slett er blitt eldre og klokere, og har skjønt at 17. mai - lykken ikke ligger i prikkfri påkledning og nøye planlagte måltider. (Jeg har til og med hørt rykter om at det går an å ha en trivelig 17. mai uten 17. mai sløyfe og bugnende verandakasser. Men hysj - ikke si det til noen.)

;- )

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Et alvorlig symptom. Hva kan være galt? Du er fortsatt kvinne? Og har barn? Og vet at det er 17. mai om litt mer enn ett døgn?

Eller kanskje du rett og slett er blitt eldre og klokere, og har skjønt at 17. mai - lykken ikke ligger i prikkfri påkledning og nøye planlagte måltider. (Jeg har til og med hørt rykter om at det går an å ha en trivelig 17. mai uten 17. mai sløyfe og bugnende verandakasser. Men hysj - ikke si det til noen.)

;- )

*LOL* Du har så rett;-)

mariaflyfly
Skrevet

Jeg virkelig hater opplegget i denne byen her. Det kunne avansert til "litt kos", om feiringa hadde vært lagt til bydelene, istedet for sild-i-tønne-hat i midtbyen :-(

Dersom du kjenner på sild-i-tønne-feelinga i midtbyen, skulle du forsøkt deg i Oslo. Fy faen. :(

Da Guttungens trinn var ansvarlige for feiringa på skolen den gangen, gjorde jeg et sjakktrekk. Jeg visste jeg ikke kom til å være til stede selve dagen, så jeg tilbød meg å administrere hele 17. mai komiteen i forkant, og koordinere alle forberedelser. Selve dagen var jeg over alle hauger i fint vær, mens de andre sleit i snøværet. Muahaha!

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen. Begynner å tenke lang tid i forveien hva vi skal ha til mat nytt antrekk til junior, kanskje ny skjorte til far. Heldigvis har jeg og dattern bunad, men skjorta måå jeg stryke for hun "kan ikke"

16 mai har jeg som regel rukket en tredjedel av det jeg skulle og stresser jeg rundt for å finne de siste detaljene til antrekket til junior. Han må jo se nogenlunde ordentlig ut, iallefall så lenge jeg har noe jeg skulle ha sagt. Raser rundt i ulike matbutikker, glemmer stadig noe og oppdager gjerne det etter stengetid.

17. mai morgen skal vi helst være på skolen kl.8.00 for flaggheisnng og taler. I løpet av de 12 år jeg har hatt unger på skolen har vi kun rukket det 2- 3. ganger men da har vi som regel ikke rukket å spise frokost.

Det er et pes men det er jo hyggelig også.

Skrevet

Dersom du kjenner på sild-i-tønne-feelinga i midtbyen, skulle du forsøkt deg i Oslo. Fy faen. :(

Da Guttungens trinn var ansvarlige for feiringa på skolen den gangen, gjorde jeg et sjakktrekk. Jeg visste jeg ikke kom til å være til stede selve dagen, så jeg tilbød meg å administrere hele 17. mai komiteen i forkant, og koordinere alle forberedelser. Selve dagen var jeg over alle hauger i fint vær, mens de andre sleit i snøværet. Muahaha!

Du er en strateg! Og jeg er opp på siden av deg *s*

Jeg presterte å delegere alle oppgaver i fjor, skrive lister etc *hehe*

mariaflyfly
Skrevet

Du er en strateg! Og jeg er opp på siden av deg *s*

Jeg presterte å delegere alle oppgaver i fjor, skrive lister etc *hehe*

Bra jobba! :) Det skal sies at jeg la ned ganske så mange timers arbeid, altså. Jeg ledet foreldremøte, sendte ut ranselposter, koordinerte komiteen og fordelte oppgaver. Men jeg følte meg fortsatt litt sleip som sneik meg unna selve dagen. ;)

I år er det eksamenslesing.

Skrevet

Bra jobba! :) Det skal sies at jeg la ned ganske så mange timers arbeid, altså. Jeg ledet foreldremøte, sendte ut ranselposter, koordinerte komiteen og fordelte oppgaver. Men jeg følte meg fortsatt litt sleip som sneik meg unna selve dagen. ;)

I år er det eksamenslesing.

Det er velfortjent å ta "fri", når en legger ned mye arbeid i forkant.

mariaflyfly
Skrevet

Det er velfortjent å ta "fri", når en legger ned mye arbeid i forkant.

Jada, det er sant :)

Skrevet

;- )

'''Et alvorlig symptom. Hva kan være galt? Du er fortsatt kvinne? Og har barn? Og vet at det er 17. mai om litt mer enn ett døgn?

;- )''

LOL og amen :-)

Gjest Elextra
Skrevet

''eg skal tenke på deg på den 17. - akkurat som jeg gjorde for to år sida, da jeg satt og koste meg med utepilsen på Solsida. ;) Den gangen gikk det for øvrig også noen tanker til foreldrene på trinnet til Guttungen, som hadde ansvaret for feiringa på skolen, og det snødde...''

Mine tanker går til deg som hutret med utepils i snøvær!

;)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kjenner meg egentlig ikke igjen - heldigvis ;)

Bunaden min er alltid klar (bare skjorta som skal vaskes og strykes) og de to yngste har også bunader. Eldstejenta pleier å få et antrekk til 17.mai og i år ble det rosa blondekjole fra Gina Tricot og svart MC-jakke i "skinn" fra H&M. Hun skal ha tights under kjolen og muligens svarte converse til. Dette er ting hun har fra før.

Mitt ansvar er kun å vaske/stryke bunadskjortene :)

Vi har fast tradisjon med 17.mai-frokost hos mamma og pappa, så mat tenker vi ikke på....

Er det noen bombe at du har 17-maiantrekkene klare til påske!?

;P

Gjest Elextra
Skrevet

Hm, hvor ble det av halve tråden - slettet?

Skrevet

Hm, hvor ble det av halve tråden - slettet?

''Hm, hvor ble det av halve tråden - slettet?''

Tydeligvis, også jeg som prøvde å svare "saklig" for en gangs skyld :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...