Gjest segunda Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 http://wiki.answers.com/Q/Is_God_male_or_female Det tar ikke lang tid å google opp diskusjoner om Guds kjønn. Når blir den diskusjonen vanlig hos oss norske fjellaper? 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Jeg tror faktisk du kan ha rett her. Var det du som skrev i går at Gud måtte være kjønnsløs og ha manglende hudfarge? Menneskene ble skapt i Guds bilde, dvs. "lik Gud". Og siden vi har to kjønn, ulike hudfarger, osv. tror jeg også at Gud kan være _både_ kvinne og mann, brun, blå lilla. hvit, gul, rød, osv. Alle mennesker er "et bilde" på Gud. Men siden Jesus er Guds sønn, så er iallefall Jesus hankjønn. Men han refererer jo til Gud som "sin Far" osv., så jeg pleier å si (og er lært opp til) å tenke på Gud som mann/hankjønn. Men først og fremst er vel Gud ånd. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Jeg tror faktisk du kan ha rett her. Var det du som skrev i går at Gud måtte være kjønnsløs og ha manglende hudfarge? Menneskene ble skapt i Guds bilde, dvs. "lik Gud". Og siden vi har to kjønn, ulike hudfarger, osv. tror jeg også at Gud kan være _både_ kvinne og mann, brun, blå lilla. hvit, gul, rød, osv. Alle mennesker er "et bilde" på Gud. Men siden Jesus er Guds sønn, så er iallefall Jesus hankjønn. Men han refererer jo til Gud som "sin Far" osv., så jeg pleier å si (og er lært opp til) å tenke på Gud som mann/hankjønn. Men først og fremst er vel Gud ånd. Hvis Gud er hun så har Jesus vært sønn av to mødre. Betyr det at Den Hellige Ånd var lesbisk? 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Spiller det noen rolle? Ja det gjør det. Gud var kvinnelig i urtiden, han/hun ble mann da menn begynte å herske over kvinner. Det betyr mye for kvinner å kunne tro på en kvinnelig gud, derfor har de prøvd å gjøre Jomfru Maria til gudeskikkelse. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Hvis Gud er hun så har Jesus vært sønn av to mødre. Betyr det at Den Hellige Ånd var lesbisk? Ja, sikkert... hehehehe Vet du, jeg gidder ikke å diskutere mer. Enhver får definere selv hva en vil tro på. Men kom ikke å kall deg kristen om du ikke tror på kristendommen! Da får du kalle deg noe annet. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Ja, sikkert... hehehehe Vet du, jeg gidder ikke å diskutere mer. Enhver får definere selv hva en vil tro på. Men kom ikke å kall deg kristen om du ikke tror på kristendommen! Da får du kalle deg noe annet. Jeg kaller meg kristen uten å være mot homofili, sex, abort, alenemødre og andre grupper som mange har diskriminert i kristendommens navn. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Jeg kaller meg kristen uten å være mot homofili, sex, abort, alenemødre og andre grupper som mange har diskriminert i kristendommens navn. Menneh... du tror ikke på jomfrufødselen eller på Jesu oppstandelse fra de døde? Tror du at han døde på korset for dine synder? Tror du at han er Guds sønn? Hvis svaret er nei på alt dette, er du ikke kristen. Så enkelt er det. Sorry å måtte skuffe deg. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Menneh... du tror ikke på jomfrufødselen eller på Jesu oppstandelse fra de døde? Tror du at han døde på korset for dine synder? Tror du at han er Guds sønn? Hvis svaret er nei på alt dette, er du ikke kristen. Så enkelt er det. Sorry å måtte skuffe deg. Jeg har ikke spurt deg om jeg er kristen eller ikke, og trenger ikke ditt svar på det. Vet ikke hvorfor du skulle hatt enerett på sannheten. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Jeg har ikke spurt deg om jeg er kristen eller ikke, og trenger ikke ditt svar på det. Vet ikke hvorfor du skulle hatt enerett på sannheten. Jeg har selvsagt ikke enerett på sannheten. Men svaret ditt her røper at du ikke forstår hva det vil si å være kristen. 0 Siter
Gjest speer Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Ja det gjør det. Gud var kvinnelig i urtiden, han/hun ble mann da menn begynte å herske over kvinner. Det betyr mye for kvinner å kunne tro på en kvinnelig gud, derfor har de prøvd å gjøre Jomfru Maria til gudeskikkelse. Hvis gud finnes er h*n nok hverken mann eller kvinne;) 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Jeg har selvsagt ikke enerett på sannheten. Men svaret ditt her røper at du ikke forstår hva det vil si å være kristen. Å være kristen er å gi seg selv rett til å trakassere homofile, i følge deg. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Å være kristen er å gi seg selv rett til å trakassere homofile, i følge deg. Nei, det er ikke det. Jeg skiller klart mellom Gud og meg selv, kristendommen og meg selv. Jeg tror på det, men jeg klarer ikke å leve etter det. Jeg sa til hidi for litt siden at jeg ikke vet om jeg kan kalle meg kristen eller ikke. Jeg tror, men klarer ikke å leve som en kristen. Og du Sør, fordømmer jo også. 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Nei, det er ikke det. Jeg skiller klart mellom Gud og meg selv, kristendommen og meg selv. Jeg tror på det, men jeg klarer ikke å leve etter det. Jeg sa til hidi for litt siden at jeg ikke vet om jeg kan kalle meg kristen eller ikke. Jeg tror, men klarer ikke å leve som en kristen. Og du Sør, fordømmer jo også. Kravene til å være kristen går tradisjonel på hva man *tror*, og ikke hva man gjør. Når du er mot eventyr med homofile, på grunn av hvordan du tolker Bibelen, så bruker du Gud til å mobbe. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Ja det gjør det. Gud var kvinnelig i urtiden, han/hun ble mann da menn begynte å herske over kvinner. Det betyr mye for kvinner å kunne tro på en kvinnelig gud, derfor har de prøvd å gjøre Jomfru Maria til gudeskikkelse. Helt feil, segunda! Både Gud og Jesus er menn. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Kravene til å være kristen går tradisjonel på hva man *tror*, og ikke hva man gjør. Når du er mot eventyr med homofile, på grunn av hvordan du tolker Bibelen, så bruker du Gud til å mobbe. Nei, det gjør jeg ikke. 0 Siter
Gjest speer Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Helt feil, segunda! Både Gud og Jesus er menn. Jesus var åpenbart en mann. Gud, hvis h*n finnes, bare er. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Jesus var åpenbart en mann. Gud, hvis h*n finnes, bare er. Ja;) 0 Siter
Gjest Østlandsbeboer Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Eh, hallo! Når det snødde 30 cm på Indre Østland langt uti første uka på mai, så er det det ulitimate bevis for at Gud er en mann. Ærlig talt, en kvinne hadde aldri kommet på noe slikt, vi har da vitterligen plantet både det ene og det andre i prydhagen. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Helt feil, segunda! Både Gud og Jesus er menn. Jesus var en mann. Tror du han hadde sex med Maria Magdalena? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.