Gå til innhold

Gud er ikke nødvendigvis mann

Anbefalte innlegg

Gjest solfryd
Skrevet

Jeg tror faktisk du kan ha rett her. Var det du som skrev i går at Gud måtte være kjønnsløs og ha manglende hudfarge?

Menneskene ble skapt i Guds bilde, dvs. "lik Gud". Og siden vi har to kjønn, ulike hudfarger, osv. tror jeg også at Gud kan være _både_ kvinne og mann, brun, blå lilla. hvit, gul, rød, osv.

Alle mennesker er "et bilde" på Gud.

Men siden Jesus er Guds sønn, så er iallefall Jesus hankjønn. Men han refererer jo til Gud som "sin Far" osv., så jeg pleier å si (og er lært opp til) å tenke på Gud som mann/hankjønn.

Men først og fremst er vel Gud ånd.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg tror faktisk du kan ha rett her. Var det du som skrev i går at Gud måtte være kjønnsløs og ha manglende hudfarge?

Menneskene ble skapt i Guds bilde, dvs. "lik Gud". Og siden vi har to kjønn, ulike hudfarger, osv. tror jeg også at Gud kan være _både_ kvinne og mann, brun, blå lilla. hvit, gul, rød, osv.

Alle mennesker er "et bilde" på Gud.

Men siden Jesus er Guds sønn, så er iallefall Jesus hankjønn. Men han refererer jo til Gud som "sin Far" osv., så jeg pleier å si (og er lært opp til) å tenke på Gud som mann/hankjønn.

Men først og fremst er vel Gud ånd.

Hvis Gud er hun så har Jesus vært sønn av to mødre. Betyr det at Den Hellige Ånd var lesbisk?

Gjest segunda
Skrevet

Spiller det noen rolle?

Ja det gjør det. Gud var kvinnelig i urtiden, han/hun ble mann da menn begynte å herske over kvinner.

Det betyr mye for kvinner å kunne tro på en kvinnelig gud, derfor har de prøvd å gjøre Jomfru Maria til gudeskikkelse.

Gjest solfryd
Skrevet

Hvis Gud er hun så har Jesus vært sønn av to mødre. Betyr det at Den Hellige Ånd var lesbisk?

Ja, sikkert... hehehehe Vet du, jeg gidder ikke å diskutere mer.

Enhver får definere selv hva en vil tro på. Men kom ikke å kall deg kristen om du ikke tror på kristendommen! Da får du kalle deg noe annet.

Gjest segunda
Skrevet

Ja, sikkert... hehehehe Vet du, jeg gidder ikke å diskutere mer.

Enhver får definere selv hva en vil tro på. Men kom ikke å kall deg kristen om du ikke tror på kristendommen! Da får du kalle deg noe annet.

Jeg kaller meg kristen uten å være mot homofili, sex, abort, alenemødre og andre grupper som mange har diskriminert i kristendommens navn.

Gjest solfryd
Skrevet

Jeg kaller meg kristen uten å være mot homofili, sex, abort, alenemødre og andre grupper som mange har diskriminert i kristendommens navn.

Menneh... du tror ikke på jomfrufødselen eller på Jesu oppstandelse fra de døde?

Tror du at han døde på korset for dine synder? Tror du at han er Guds sønn?

Hvis svaret er nei på alt dette, er du ikke kristen. Så enkelt er det. Sorry å måtte skuffe deg.

Gjest segunda
Skrevet

Menneh... du tror ikke på jomfrufødselen eller på Jesu oppstandelse fra de døde?

Tror du at han døde på korset for dine synder? Tror du at han er Guds sønn?

Hvis svaret er nei på alt dette, er du ikke kristen. Så enkelt er det. Sorry å måtte skuffe deg.

Jeg har ikke spurt deg om jeg er kristen eller ikke, og trenger ikke ditt svar på det. Vet ikke hvorfor du skulle hatt enerett på sannheten.

Gjest solfryd
Skrevet

Jeg har ikke spurt deg om jeg er kristen eller ikke, og trenger ikke ditt svar på det. Vet ikke hvorfor du skulle hatt enerett på sannheten.

Jeg har selvsagt ikke enerett på sannheten. Men svaret ditt her røper at du ikke forstår hva det vil si å være kristen.

Gjest speer
Skrevet

Ja det gjør det. Gud var kvinnelig i urtiden, han/hun ble mann da menn begynte å herske over kvinner.

Det betyr mye for kvinner å kunne tro på en kvinnelig gud, derfor har de prøvd å gjøre Jomfru Maria til gudeskikkelse.

Hvis gud finnes er h*n nok hverken mann eller kvinne;)

Skrevet

Jeg har selvsagt ikke enerett på sannheten. Men svaret ditt her røper at du ikke forstår hva det vil si å være kristen.

Å være kristen er å gi seg selv rett til å trakassere homofile, i følge deg.

Gjest solfryd
Skrevet

Å være kristen er å gi seg selv rett til å trakassere homofile, i følge deg.

Nei, det er ikke det. Jeg skiller klart mellom Gud og meg selv, kristendommen og meg selv. Jeg tror på det, men jeg klarer ikke å leve etter det.

Jeg sa til hidi for litt siden at jeg ikke vet om jeg kan kalle meg kristen eller ikke. Jeg tror, men klarer ikke å leve som en kristen.

Og du Sør, fordømmer jo også.

Skrevet

Nei, det er ikke det. Jeg skiller klart mellom Gud og meg selv, kristendommen og meg selv. Jeg tror på det, men jeg klarer ikke å leve etter det.

Jeg sa til hidi for litt siden at jeg ikke vet om jeg kan kalle meg kristen eller ikke. Jeg tror, men klarer ikke å leve som en kristen.

Og du Sør, fordømmer jo også.

Kravene til å være kristen går tradisjonel på hva man *tror*, og ikke hva man gjør.

Når du er mot eventyr med homofile, på grunn av hvordan du tolker Bibelen, så bruker du Gud til å mobbe.

hidi, the scorpion
Skrevet

Helt feil, segunda!

Både Gud og Jesus er menn.

Gjest solfryd
Skrevet

Kravene til å være kristen går tradisjonel på hva man *tror*, og ikke hva man gjør.

Når du er mot eventyr med homofile, på grunn av hvordan du tolker Bibelen, så bruker du Gud til å mobbe.

Nei, det gjør jeg ikke.

Gjest speer
Skrevet

Helt feil, segunda!

Jesus var åpenbart en mann. Gud, hvis h*n finnes, bare er.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jesus var åpenbart en mann. Gud, hvis h*n finnes, bare er.

Ja;)

Gjest Østlandsbeboer
Skrevet

Eh, hallo! Når det snødde 30 cm på Indre Østland langt uti første uka på mai, så er det det ulitimate bevis for at Gud er en mann.

Ærlig talt, en kvinne hadde aldri kommet på noe slikt, vi har da vitterligen plantet både det ene og det andre i prydhagen.

Gjest segunda
Skrevet

Helt feil, segunda!

Jesus var en mann. Tror du han hadde sex med Maria Magdalena?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...