Gå til innhold

Eksem og rådvill!

Anbefalte innlegg

Gjest extremexem
Skrevet

Jeg har eksem kun på en finger, men det er så uholdbart når det blusser opp, rødt, klør, små blemmer,sprekker...

Har jo vært med legen som foreskrev Elocon til meg, og har brukt dette nå,men det virker jo ikke på lang sikt. Liker heller ikke å smøre meg mye med sterke kortison salver..føler liksom at hude på fingeren etser vekk snart.

Finnes det noen der ute med erfaring, som vet råd, kjerringråd eller noe som helst for å trøste en fortvilt sjel?

Gjest Helt sant
Skrevet

Bad fingeren i grønsåpe hver eneste dag, 10 minutters tid.

Gjør dette selv med minstemann som er til tider svært eksemplaget, og det hjelper!!

Skrevet

Ringblomstsalve og bland den ut med noe teetreeolje

Gjest extremexem
Skrevet

Bad fingeren i grønsåpe hver eneste dag, 10 minutters tid.

Gjør dette selv med minstemann som er til tider svært eksemplaget, og det hjelper!!

Ren grønnsåpe? Krystal? Eller finnes det en annen type grønnsåpe som skal brukes på huden?

Gjest extremexem
Skrevet

Ringblomstsalve og bland den ut med noe teetreeolje

Fås dette på apoteket? Blandingsforhold? Smøre hver dag?

Skrevet

Fås dette på apoteket? Blandingsforhold? Smøre hver dag?

Nei, ringblomssalve får du kjøpt på helsekost, men teetreeolje har de på apoteket, men de selger det under det latinske navnet så det må du slå opp først når du skal kjøpe.

Og så heller du litt og litt teetreeolje i ringblomstsalven, den er i en boks og ligner på Vaselin og rører med et eller annet. Jeg pleier å bruke en q-tips

Skrevet

Ren grønnsåpe? Krystal? Eller finnes det en annen type grønnsåpe som skal brukes på huden?

Du får medisinsk grønnsåpe på apoteket

Gjest Helt sant
Skrevet

Bruk vanlig grønnsåpe fra matbutikken. Den er mye billigere enn apoteksts og funker helt fint.

Dette rådet fikk vi fra Barneallergiklinikken i Oslo.

Gjest Helt sant
Skrevet

Du får medisinsk grønnsåpe på apoteket

I følge vår hudspesialist er det unødvendig å kjøpe den dyre på apoteket, når den i vanlig matbutikk fungerer fint.

Skrevet

I følge vår hudspesialist er det unødvendig å kjøpe den dyre på apoteket, når den i vanlig matbutikk fungerer fint.

Det kan godt hende, jeg fikk beskjed om å kjøpe på apoteket og ikke bruke den vanlige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...