Gå til innhold

Ble såret

Gjest Barna kommer foran alle andre

Anbefalte innlegg

Gjest Barna kommer foran alle andre
Skrevet

Jeg har ei venninne som er singel og har ikke barn. Jeg har mann og barn. Jeg jobber mye og har ikke mye tid til venninnen min men prøver å treffe henne når jeg kan. I sendte hun mld og spurte om jeg kunne bli med henne å handle i dag. Jeg sa at det var greit. Men i dag sa jeg at jeg måtte ut med barna og handle for mannen min skulle bort. Kan jeg bli med dere da,spurte hun. Ja,vist du orker det med 2 barn sa jeg. Jeg har abstinenser av å ikke ha vært sammens dere på ei stund svarte hun med ett :-) på slutten. Savner dere veldig.

Vi kom inn i butikken og gutten min på 18 mnd ville ikke sitte i vognen og begynte å gå rundt i butikken. Jeg gikk etter han litt og passet på. Etterpå passet hun på han i 1 minutt og snudde seg mot meg å sa: nå tror jeg at abstinensene ga seg ja og smilte.

Jeg ble skikkelig lei meg og var stille resten av turen. Vist hun ikke tåler barna mine mere enn 10 min så savner hun oss ikke så mye. Hun har kommet med en kommentar før også når hun har vært hjemme til oss. Da sa hun: nå blir det godt å komme hjem til en stille leilighet.

Overdriver jeg når jeg blir lei meg av dette?

Gjest segunda
Skrevet

Jeg tror ikke du skal ta deg nær av dette. Det er vanskelig å være sammen med barn som må følges opp hvert sekund for en som er vant til å være alene.

Hun kan savne dere mye for det, og jeg tror ikke hun mente de kommentarene noe alvorlig.

Skrevet

Tja,- jeg ville ikke ha tatt meg nær av det,- det er vel en kjent sak at andres unger er anstrengende - og når man ikke har unger selv, er stillheten etterpå veldig deilig....

Skrevet

Jeg skjønner henne godt og jeg har to unger selv. :o) Jeg skjønner at du ble lei deg, men det er jo deg hun vil være sammen med vet du, ikke ungene dine.

Skrevet

Lei deg er du tydelig allerede, men jeg synes du skal riste av deg dette så fort du klarer. Noen foretrekker stillheten og i og med at din venninne ikke har barn selv så ramlet det nok bare ut av henne at hun ble fort sliten. Barn er "støymaskiner" som vi som har dem faktisk legger lite merke til.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg skjønner henne godt og jeg har to unger selv. :o) Jeg skjønner at du ble lei deg, men det er jo deg hun vil være sammen med vet du, ikke ungene dine.

Helt enig! :)

Skrevet

Du overdriver. Om du skal ha mensen eller er gravid, så kan jeg forstå det. Ikke det? Da bør du tenke litt over hvordan du reagerer på folk rundt deg.

Skrevet

Hvis dere skal beholde vennskapet, selv om dere er i såpass forskjellig livssituasjon, blir dere nødt til å se bort fra den typen filleting.

I det lange løp er det fint for dere begge om dere klarer det. Det er bare fint om man kan omgås og ha noe felles selv om man ikke er opptatt av nøyaktig de samme tingene hele tiden.

Skrevet

Jeg er singel uten barn og lider av hukommelsestap når det kommer til småbarnsmødre som mamma og venninne. Jeg skal møte min venninne og barna hennes som jeg er veldig glad i og ønsker å være sammen med. Jeg har en forestilling om at det skal være mulig å holde en samtale i gang med en venninne og gi oppmerksomhet til barna, men alt ender opp i at venninnen er 100% mamma og barna krever all oppmerksomhet. Det blir en konflikt mellom mine forestillinger som barnløs og hvordan situasjonen arter seg. Det er bare et uttrykk for at man savner venninnen sin og ikke et uttrykk for at man ikke liker eller tåler barna hennes.

Gjest Godt sagt
Skrevet

Jeg er singel uten barn og lider av hukommelsestap når det kommer til småbarnsmødre som mamma og venninne. Jeg skal møte min venninne og barna hennes som jeg er veldig glad i og ønsker å være sammen med. Jeg har en forestilling om at det skal være mulig å holde en samtale i gang med en venninne og gi oppmerksomhet til barna, men alt ender opp i at venninnen er 100% mamma og barna krever all oppmerksomhet. Det blir en konflikt mellom mine forestillinger som barnløs og hvordan situasjonen arter seg. Det er bare et uttrykk for at man savner venninnen sin og ikke et uttrykk for at man ikke liker eller tåler barna hennes.

Godt sagt, jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg er imidlertid redd for å gi dette et uttrykk da andre lett misforstår og tror at jeg ikke er glad i barna eller tenker at jeg skal ha min venninne helt for seg selv. Slik er det jo ikke. Det ville vært en umoden måte å forholde seg til situasjonen på. Jeg vet allikevel ikke helt hva den beste løsningen på slike situasjoner er.

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Du har lov å bli lei deg, men du må ikke ta det så tungt. Venninnen din er nok glad i både deg og ungene, men det kan til tider bli mye bråk og ståk med barn. Jeg har selv tre barn, som nå er store, og to stebarn som er voksne. mitt ene stebarn er blitt mor for tredje gang nå, og ikke vet jeg; enten begynner jeg å bli gammel og sær, eller så er det min sykdom som gjør det. men etter å ha hatt dem på besøk noen timer, så er jeg helt ferdig. Trenger dager å komme meg på.... men vil nevne at moren til barna sitter på rompa under hele besøket, ungene går berserk hvis ikke vi andre passer på. om de kladder på tven eller henger over rekkverket på altanen, så er det ikke noe som kan få mora opp av sofaen, så en blir jo ekstra sliten av å ha de på besøk pga det. Det blir nok bedre for deg og venninnen din når barna blir større. Eller kanskje hun kan komme på besøk til deg etter at barna har lagt seg? en gang innimellom?

Skrevet

Hun pakker tydeligvis ikke ordene inn i bomull denne :)

Du må prøve å sette deg inn i hennes verden - uten barn. Det er klart det blir slitsomt med lyd og mas og kjas som unger lager.

Hun kunne latt være å si ting på den måten, men det er ikke noe å bli såret over.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Neida, det er da greit at du ble lei deg.

Men rist det av deg.

Du er småbarnsmor og vet veldig godt hvor mye slike små deilige barn tar av energi/tid. Du vet også at de ikke er så stille. Dette er selvsagt helt greit. :-)

Men for en som er barnløs er dette et "sjokk". H*n forventer tid med deg, men du er nesten ikke tilsnakkende pga barn. Og h*n blir sliten av bråket.

Ikke noe å bry deg om.

Jeg bruker mine single venninner til å få komme ut av familierollen. Jeg møter dem- uten å ta med barn. Og vi nyter Dametid- enten i butikker, på restauranter, på turer eller på teater osv osv.

Gjest synes nok jeg
Skrevet

Ja, jeg må innrømme at jeg synes du overdriver. Det blir slitsomt å forholde seg til om en skal være så hårsår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...