Gå til innhold

Snakker med seg selv

Gjest mirira

Anbefalte innlegg

Gjest mirira

Femåringen min snakker med seg selv nesten hele tiden hvis han leker alene. Er dette normalt? Postivt/negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert bare positivt. Barn lever seg inn i fantasier. Jeg synes det er kreativt, men dersom h*n snakker med seg selv når h*n leker med andre barn, er det mer beskymringsfullt. Nevøen min gjør det samme. Han er flink til å leke alene og vil ikke ha innblanding av meg (tanten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er helt greit :-)

Vet du om han snakker med fantasivenner, eller om han driver med rollelek og må spille alle rollene selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirira

Jeg tenker at det er helt greit :-)

Vet du om han snakker med fantasivenner, eller om han driver med rollelek og må spille alle rollene selv?

Jeg tror nok at det er fantasivenner. Ser ut som han prater med noen. Han liker ofte å ha en sjefete rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirira

Det er sikkert bare positivt. Barn lever seg inn i fantasier. Jeg synes det er kreativt, men dersom h*n snakker med seg selv når h*n leker med andre barn, er det mer beskymringsfullt. Nevøen min gjør det samme. Han er flink til å leke alene og vil ikke ha innblanding av meg (tanten).

Nei, han snakker ikke med seg selv mens han leker med andre. Men han snakker høyt med seg selv om andre er i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt normalt og jeg vil tro det er et tegn på god fantasi. :o) Ifølge min mor snakket jeg sånn at man skulle tro det var en hel barnehage der når jeg lekte alene. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt. De fleste unger jeg har vært borti gjør/gjorde det. Jeg tror det er bare positivt, og det er koselig å høre dem sitte sånn og småpludre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han snakker ikke med seg selv mens han leker med andre. Men han snakker høyt med seg selv om andre er i nærheten.

Det gjør nevøen min også. Tror ikke det gjør noe, sikkert bare en del av leken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt og ikke negativt på noen måte.

Det aller mest positive er at han har en måte å leke alene på, som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er helt normalt. Jeg gjør det faktisk selv noen ganger når jeg jobber med noe som er vanskelig. Sikkert artig å stå på utsiden av kontoret da *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...