Gå til innhold

arbeidsavklaring- rett skjema?

Anbefalte innlegg

Gjest noen som vet det ?
Skrevet

Når man skal søke om tidsbegrenset ufør, skal man da søke om arbeidsavklaringspenger?

Jeg synes det skjemaet var så kort. Jeg skulle jo ikke skrive noe selv om min helsetilstand. Greit det altså, men jeg er redd for at det ikke er det rette skjemaet

Gjest dsgfsdgs
Skrevet

Du skal søke om arbeidsavklaringspenger. Du blir trolig bedt om å fylle ut en egenerklæring i tillegg. (Et digert rødt hefte - fins på NAV sine sider om du søker). I tillegg skal du igjennom en arbeidsevnevurdering som tilsier at noen på NAV skal snakke med deg om det du skrev i skjemaet, dine muligheter/begrensninger osv.

Gjest noen som vet det?
Skrevet

Du skal søke om arbeidsavklaringspenger. Du blir trolig bedt om å fylle ut en egenerklæring i tillegg. (Et digert rødt hefte - fins på NAV sine sider om du søker). I tillegg skal du igjennom en arbeidsevnevurdering som tilsier at noen på NAV skal snakke med deg om det du skrev i skjemaet, dine muligheter/begrensninger osv.

Må man alt dette når en har vært mye i systemet før? Jeg har vært tre år på midlertidig ufør, og ett på attføring. Må vente litt med jobbingen, og skal derfor søke ny trygd for en periode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...