PieLill Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 ''Tror min barnløse onkel (og hans kone) arvet alle eiendeler etter min farmor'' Hvordan kan det ha seg? Arven skal i utgangspunktet deles likt på alle livsarvinger. Forøvrig angikk mitt svar først og fremst smykker og andre eiendeler det knytter seg spesielle følelser til. Noen ganger har noen arvinger mer nytte av f.eks. møblene enn de andre. Da går det an at den/de får møblene mot at de andre kompenseres med mer av andre ting eller penger. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Noen ganger har noen arvinger mer nytte av f.eks. møblene enn de andre. Da går det an at den/de får møblene mot at de andre kompenseres med mer av andre ting eller penger. mvh Ja, jeg har vel heller ikke sagt noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hvor mye de har stilt opp må også sees i lys av hvor mye de har hatt mulighet til å stille opp. Veldig mange stiller opp av et godt hjerte, men ikke alle. Noen bruker tjenester og hjelp som en måte å skaffe seg makt. Og noen hjelper enten man vil ha hjelpen eller ikke. Hvordan dette er i dette tilfellet, vet jeg selvsagt ikke. Men en uforbeholden glorifisering av stemor og demonisering av barnebarn, blir for ensporet. mvh ''Hvordan dette er i dette tilfellet, vet jeg selvsagt ikke. Men en uforbeholden glorifisering av stemor og demonisering av barnebarn, blir for ensporet.'' Det er jeg enig i, det var bare for å komme med en liten motvekt til trådstarters synsvinkel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 ''Hvordan dette er i dette tilfellet, vet jeg selvsagt ikke. Men en uforbeholden glorifisering av stemor og demonisering av barnebarn, blir for ensporet.'' Det er jeg enig i, det var bare for å komme med en liten motvekt til trådstarters synsvinkel. Men de fleste som svarer i denne tråden utgjør jo adskillig mer enn en _liten_ motvekt til trådstarters synsvinkel :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest arveløs? Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Det er vondt når man føler at arv ikke blir rettmessig fordelt. Om det ikke er juridisk ulovlig, så skjønner jeg at du føler det du gjør. Jeg tror dog jeg hadde unnet at min far gav bort litt av arven, ettersom jeg skjønner så mener du at han har gitt bort 1/4. Det med formue er veldig vanskelig å lese ut av skattesider på nettet. Jeg hadde en bestemor som hadde 0 i formue, men likevel penger i banken, og leiligheten hennes ble solgt for over en million. Selv har jeg en far som har rotet bort alle pengene til familien. Også arven fra sine foreldre. Og om min mor dør før han(de har særeie), blir det ingenting igjen da han ikke har kontroll på økonomien og bruer det han har. Det er sikkert mange PK dolere som mener at det har ingenting å si. Men det er faktisk svært leit å ikke arve en krone, når andre man har vokst opp sammen med arver sine foreldre. Spesielt når pengene er rotet bort eller forsvunnet på annet mystisk vis.... Man føler ikke akkurat at foreldrene er så veldig glad i en da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Men de fleste som svarer i denne tråden utgjør jo adskillig mer enn en _liten_ motvekt til trådstarters synsvinkel :-) Det synes jeg også... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbyPeru Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.