Gå til innhold

Fars nye kone og arv

Gjest stemorhater

Anbefalte innlegg

''Tror min barnløse onkel (og hans kone) arvet alle eiendeler etter min farmor''

Hvordan kan det ha seg? Arven skal i utgangspunktet deles likt på alle livsarvinger.

Forøvrig angikk mitt svar først og fremst smykker og andre eiendeler det knytter seg spesielle følelser til.

Noen ganger har noen arvinger mer nytte av f.eks. møblene enn de andre. Da går det an at den/de får møblene mot at de andre kompenseres med mer av andre ting eller penger.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

19

• morsan

12

• Attekattenoa

5

• løvinne71

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Noen ganger har noen arvinger mer nytte av f.eks. møblene enn de andre. Da går det an at den/de får møblene mot at de andre kompenseres med mer av andre ting eller penger.

mvh

Ja, jeg har vel heller ikke sagt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye de har stilt opp må også sees i lys av hvor mye de har hatt mulighet til å stille opp.

Veldig mange stiller opp av et godt hjerte, men ikke alle. Noen bruker tjenester og hjelp som en måte å skaffe seg makt. Og noen hjelper enten man vil ha hjelpen eller ikke.

Hvordan dette er i dette tilfellet, vet jeg selvsagt ikke. Men en uforbeholden glorifisering av stemor og demonisering av barnebarn, blir for ensporet.

mvh

''Hvordan dette er i dette tilfellet, vet jeg selvsagt ikke. Men en uforbeholden glorifisering av stemor og demonisering av barnebarn, blir for ensporet.''

Det er jeg enig i, det var bare for å komme med en liten motvekt til trådstarters synsvinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvordan dette er i dette tilfellet, vet jeg selvsagt ikke. Men en uforbeholden glorifisering av stemor og demonisering av barnebarn, blir for ensporet.''

Det er jeg enig i, det var bare for å komme med en liten motvekt til trådstarters synsvinkel.

Men de fleste som svarer i denne tråden utgjør jo adskillig mer enn en _liten_ motvekt til trådstarters synsvinkel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arveløs?

Det er vondt når man føler at arv ikke blir rettmessig fordelt. Om det ikke er juridisk ulovlig, så skjønner jeg at du føler det du gjør. Jeg tror dog jeg hadde unnet at min far gav bort litt av arven, ettersom jeg skjønner så mener du at han har gitt bort 1/4. Det med formue er veldig vanskelig å lese ut av skattesider på nettet. Jeg hadde en bestemor som hadde 0 i formue, men likevel penger i banken, og leiligheten hennes ble solgt for over en million.

Selv har jeg en far som har rotet bort alle pengene til familien. Også arven fra sine foreldre. Og om min mor dør før han(de har særeie), blir det ingenting igjen da han ikke har kontroll på økonomien og bruer det han har.

Det er sikkert mange PK dolere som mener at det har ingenting å si. Men det er faktisk svært leit å ikke arve en krone, når andre man har vokst opp sammen med arver sine foreldre. Spesielt når pengene er rotet bort eller forsvunnet på annet mystisk vis....

Man føler ikke akkurat at foreldrene er så veldig glad i en da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de fleste som svarer i denne tråden utgjør jo adskillig mer enn en _liten_ motvekt til trådstarters synsvinkel :-)

Det synes jeg også...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...